شناسه خبر: ۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

دریاچه نزدیک تهران

نزدیک‌ ترین دریاچه‌ ها به تهران که صبح بری و عصر برگردی!

اگر ساکن تهران هستید برای رفع خستگی و روزمرگی می‌ توانید به دریاچه‌ های نزدیک تهران سر بزنید.

دریاچه های اطراف تهران

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگر ساکن تهران هستید و برای تعطیلات یک روزه دنبال جایی خوش آب و هوا می گردید، یکی از بهترین انتخاب ها دریاچه های اطراف پایتخت است. شما می توانید صبح حرکت کنید و از آب و هوای خوش و مناظر طبیعی اطراف این دریاچه های زیبای نزدیک تهران لذت ببرید و سپس شب دوباره راهی تهران شوید. در ادامه نزدیک ترین دریاچه ها به تهران را قرار داده ایم.

دریاچه سد کرج (امیر کبیر)

دریاچه پشت سد کرج نیز با آب‌های فیروزه‌ای و چشم‌اندازی پوشیده از درختان سبز، مکانی ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر و تجربه آرامش در دامان طبیعت است؛ گردشگران می‌توانند در این مکان، لحظاتی را به تفریح و گشت‌وگذار بپردازند و از مناظر بی‌نظیر آن لذت ببرند؛ با شروع فصل بهار، آب دریاچه به بیشترین مقدار خود می‌رسد و آب‌وهوای اطراف دریاچه بسیار دلپذیر می‌شود.

آدرس: استان البرز، شهرستان کرج، کیلومتر ۲۵ جاده کرج- چالوس، دریاچه سد امیرکبیر کرج

دریاچه سد لتیان

در پشت سد لتیان، دریاچه لتیان با مناظری خیره‌کننده و آبی زلال قرار دارد و بهترین مکان برای فرار از دود و شلوغی شهر و لذت بردن از طبیعت است؛ ماهی‌گیری، قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری هم از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در کنار این دریاچه انجام داد.

آدرس: استان تهران، جنوب شهر لواسان، فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۵ کیلومتری بخش جاجرود

دریاچه سد لار

این دریاچه در کوه پایه دماوند واقع شده و فاصله لار تا تهران تقریبا ۱۰۰ کیلومتر و چیزی در حدود ۲ ساعت است.  در اطراف دریاچه، دشت‌هایی پر از شقایق‌های وحشی وجود دارد که در بهار، منظره‌ای رویایی را پیش روی شما قرار می‌دهند؛ این دریاچه، با وسعتی حدود ۲۹ کیلومتر مربع، در ارتفاع ۲۵۳۱ متری قرار دارد و از رودخانه‌هایی چون قزل‌دره، سفیدآب و دلیچای تغذیه می‌شود.

آدرس: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان، دشت لار

 

دریاچه های تار و هویر

دسترسی به این دو دریاچه که در فاصله ۵۰۰ متری از هم قرار دارند از طریق جاده فیروز کوه است. دریاچه هویر، کوچک‌تر از همتای خود، با طولی در حدود ۹۰۰ متر و عرضی حدود ۱۵۰ متر، گویی نقاشی‌ای است که طبیعت با دستان هنرمند خود خلق کرده است؛ این دریاچه، با عمقی در حدود ۱۵ متر، مکانی است برای لذت بردن از زیبایی‌های بکر و دست‌نخورده.

آدرس: استان تهران، ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند، روستای هویر

دریاچه شورمست

فاصله شورمست از تهران طولانی نیست، می توانید با حدودا ساعت رانندگی از تهران به این بهشت رویایی برسید.  دریاچه زیبای شورمست، نه تنها به خاطر زیبایی‌های طبیعی‌اش، بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش نیز اهمیت دارد؛ این دریاچه در نزدیکی شهر پل سفید واقع شده و دسترسی آسانی از تهران دارد که آن را به مقصدی عالی برای گردشگران تبدیل می‌کند.

آدرس: مازندران، پل‌سفید، جنوب غربی سوادکوه، مجاورت روستای شورمست

دریاچه فیروزه ای آهنگ

اگر از شرق تهران پس از شهر دماوند به سمت سیمین دشت بروید می توانید پس از عبور از یک مسیر فرعی به آهنگ برسید.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در فاصله‌ای نزدیک به شهرستان نور قرار دارد؛ این دریاچه که در واقع سد خاکی الیمالات است، با آب‌های زلال و مناظری بی‌نظیر، چشم‌اندازی رویایی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و در ارتفاع ۱۱۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

آدرس: مازندران، شهرستان نور، هشت کیلومتری جاده نور به چمستان، روستای کارگرکلا

دریاچه لزور

دریاچه لزور در بخش ارجمند فیروز کوه و روستای لزور قرار دارد. این دریاچه در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شمال شرق تهران واقع است. دریاچه لزور، که به نام‌های سیاه رود و معجزچشمه نیز شناخته می‌شود، با طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، در شمال روستای لزور و در مرز استان‌های تهران و مازندران قرار گرفته است .این دریاچه، با آب‌هایی که از رودخانه سیاهرود تغذیه می‌شوند، مانند آینه‌ای است که آسمان را در خود منعکس می‌کند و منظره‌ای خیره‌کننده را پیش روی شما قرار می‌دهد.

آدرس: استان تهران، شهرستان فیروزکوه، بخش ارجمند، جاده لاسم، روستای لزور

دریاچه لفور

اگر از سمت جاده فیروز کوه قصد سفر دارید بعد از گذشتن پل سفید و شیرگاه مسیر خود را به سمت جاده شیرگاه بابل کنار تغییر دهید.

دریاچه سد طالقان

اگر از اتوبان تهران کرج به سمت قزوین حرکت کنید بعد از جاده آبیک به جاده طالقان و مسیر دریاچه خواهید رسید. در فصل تابستان، آسمان پر ستاره و کهکشان راه شیری، بر فراز چادرهای کنار دریاچه، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را خلق می‌کند. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، این دریاچه مکانی عالی برای ماهیگیری است و علاقه‌مندان می‌توانند در آرامش کامل، به صید ماهی‌هایی همچون زردپر، قزل‌آلای رنگین‌کمان و کپور بپردازند.

آدرس: البرز، طالقان، دریاچه سد طالقان

دریاچه فشافویه

دریاچه زیبای فشافویه، با آب‌ آرام و صاف خود، مانند آینه‌ای است که آسمان را در خود منعکس می‌کند و منظره‌ای خیره‌کننده را پیش روی شما قرار می‌دهد. این دریاچه، با ارائه تفریحات آبی هیجان‌انگیزی چون جت‌اسکی، قایق‌سواری و کایاک، مکانی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی و هیجان است. فشافویه، نه تنها مکانی برای تفریح و هیجان است، بلکه با فضای سبز و دل‌انگیز اطراف خود، فرصتی برای آرامش و استراحت در دل طبیعت را نیز فراهم می‌آورد. 

آدرس: استان تهران، شهرستان حسن آباد، اتوبان تهران به سمت قم

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر که به دریاچه شهدای خلیج فارس نیز معروف است، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین دریاچه های نزدیک تهران است که در شمال غربی این شهر قرار گرفته است. این دریاچه مصنوعی حدود ۱۳۰ هکتار مساحت دارد و با داشتن امکانات متنوع، مکانی عالی برای لذت بردن از طبیعت و انجام فعالیت‌های تفریحی متنوع است. تفریحات هوایی، شهربازی، سینما و واقعیت مجازی، قایق‌های پدالی و موتوری، اسکله ماهیگیری و پیست دوچرخه‌سواری، تنها بخشی از تفریحاتی هستند که می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید.

آدرس: استان تهران، شمال غرب شهر تهران، بزرگراه همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد