شناسه خبر: ۶۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

عجیب ترین قبرستان های ایران | قبرستان خالد نبی | قبرستان هفتاد مولا

هولناک ترین قبرستان های ایران که مو به تنتون سیخ میکنه!

قطعا قبرستان جای جالبی برای یک سفر تفریحی نیست؛ اما گاهی بعضی از قبرستان‌ها آن‌ قدر عجیب هستند که دیدن آن‌ها برای خیلی‌ ها یک سفر هیجان‌ انگیز محسوب می‌ شود.

گورستان جن ها

پر بازدید

ترینی‌ها :

در ایران نیز قبرستان‌ هایی وجود دارد که ویژگی‌ های خاص آن‌ ها سبب شده تا به مکانی جذاب برای ماجراجویان تبدیل شوند. این قبرستان های عجیب هر کدام ویژگی خاصی دارند. در ادامه می توانید چهار تا از ترسناک ترین قبرستان های ایران را ببینید.

قبرستان یئری، یکی از قبرستان های عجیب ایران

شاید نام گورستان‌های زیادی را در ایران شنیده باشید؛ اما قطعا هیچ‌کدام از آن‌ها به عجیبی گورستان یئری نیستند. این گورستان که در نزدیکی روستای پیرازمیان استان اردبیل واقع شده است دارای یک تپه تاریخی معروف به قوشا تپه و یک قلعه و معبد باستانی است که قدمت آن‌ها به 1400 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. نکته عجیب درباره این منطقه باستانی وجود مجسمه‌های سنگی‌ای است که شبیه انسان هستند؛ اما دهان ندارند. برخی معتقدند اینجا یک گورستان چهار هزار ساله است. اندازه این مجسمه‌های سنگی یا سنگ قبرهای عجیب از 40 تا 360 سانتی‌متر متفاوت است.

قبرستان ایران

قبرستان خالد نبی یکی از عجیب ترین قبرستان های دنیا

قبرستان خالد نبی یکی دیگر از قبرستان های عجیب ایران است که برخی معتقدند سنگ قبرهای آن شبیه اندام‌های انسان است! برخی نیز معتقدند که این سنگ قبرها شبیه صلیب هستند. این گورستان عجیب در استان گلستان و در نزدیکی شهر گنبد کاووس قرارگرفته است.

قبرستان ایران

قبرستان سفید چاه، قبرستان عجیب در شمال ایران

یکی دیگر از قبرستان های عجیب ایران، قبرستان سفید چاه بهشهر است که مردم محلی معتقدند اجساد دفن شده در این قبرستان هیچ‌وقت از بین نمی‌روند. قدمت این گورستان به دوره تیموریان برمی‌گردد. جالب است بدانید که روی سنگ قبرها شغل کسانی که درون آن‌ها دفن شده‌اند نیز نوشته شده است!

گورستان سفید چاه

قبرستان جن‌ها یکی از قبرستان های عجیب ایران

شاید بتوان قبرستان جن‌ها در چابهار را ترسناک ترین قبرستان جهان دانست که قدمتی بیش از دو هزار سال دارد. شکل عجیب قبرهای این قبرستان، تراشیده شدن آن‌ها درون صخره‌های سنگی درست کنار هم بدون هیچ فاصله‌ای سبب شده که مردم به این باور برسند که این قبرستان متعلق به اجنه است! با این حال گفته می‌شود ممکن است تلاش برای مراقبت از اجساد مردگان در برابر تعرض حیوانات دلیل این نوع ساخت گورستان بوده باشد.

قبرستان ایران

 قبرستان هفتادملا جاذبه گردشگری زاهدانِ ایران

 دفن کردن مردگان از دیربرباز تا کنون با آداب‌ورسومی خاص همراه بوده است. اما، هرچه ما بیشتر بتوانیم قبرستان‌های پیشینیانمان را پیدا کنیم، بیشتر می‌توانیم به شکلی درست و کامل‌تر، تاریخ آنان را دوره کنیم. قبرستان هفتاد ملا یا موبدان زرتشتی یکی از آن گورستان‌های مرموز ایرانی است که در زاهدان، میرجاوه قرار دارد.

قبرستان ایران

قبرستان هفتاد ملا را در دل یک کوه ساخته‌اند. به همین خاطر در این 1000 سال قدمتی که دارد، دستخوش تغییرات چندانی نشده است. مرموز بودن قبرستان هفتادملا از آن جهت است که هنور نتوانسته‌ایم متوجه شویم این گورستان متعلق به چه کسانی است. برخی می‌گویند گورستان هفتاد ملا مربوط به زرتشتیان فراری از دست اعراب است، اما برخی دیگر می‌گویند که زرتشتیان به جای گورستان استودان داشتند! این در حالی است که جلوه قبر‌ها شبیه به آرامگاه کوروش کبیر است.

قبرستان دارالسلام جاذبه گردشگری شیراز ایران

قبرستان دارالسلام که جزو سه قبرستان 1200 ساله‌ی جهان به حساب می‌آید، محلی است برای دفن بسیاری از عرفا و اندیشمندانی که پس از اسلام در شیراز زندگی می‌کردند. اگرچه برخی بر این باور هستند که قدمت قبرستان دارالسلام به پیش از دوره اسلام در ایران برمی‌گردد، اما تاریخ تسمیه این جاذبه گردشگری در ایران حکایتی دیگر دارد.

قبرستان ایران

یکی از جذاب‌ترین دلایلی که باعث می‌شود دلمان بخواهد قبرستان دارالسلام را از نزدیک ببینیم، وجود تراش‌های مرغوب سنگ‌ها و خوشنویسی‌های روی گورها است. داستان مرموزی که درباره قبرستان دارالسلام وجود دارد این است که در برخی روایات می‌گویند خاک این قبرستان از کربلا آورده شده تا وصیت شیخ عبدالنبی به انجام برسد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد