شناسه خبر: ۶۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

معرفی موزه آینده دبی | معنی شعر موزه آینده دبی | امکانات موزه آینده دبی

این موزه دبی 100 سال آینده رو پیش بینی میکنه! + تصاویر

موزه آینده دبی، دروازه‌ ای به سوی دنیای فردا است که توسط طراحان، هنرمندان و فیلم‌ سازان خوش‌ فکر ساخته شده است.

موزه آینده دبی

پر بازدید

ترینی‌ها :

موزه آینده دبی که با طراحی افراد خوش فکر و هنرمندان مشهور ساخته شد، جهان فردا را نشان می دهد. موزه آینده دبی معماری متفاوتی دارد و به شکل یک انگشتر غول پیکر دیده می شود. شعری که روی موزه آینده دبی نوشته شده معنی بسیار جالبی دارد که در ادامه می توانید ببینید.

موزه آینده دبی کجاست؟

این موزه با طراحی خلاقانه‌اش، از جمله جاذبه‌های گردشگری دبی در نزدیکی اتوبان شیخ زاید و برج‌های امارات یا امارات تاورز (Emirates Towers) است که در نزدیکی ایستگاه مترویی به همین نام قرار دارد. شما می‌توانید سوار خط قرمز مترو دبی شوید و به‌راحتی خود را به موزه انگشتر دبی برسانید.

آدرس موزه آینده دبی:

67CP+H4Q – Sheikh Zayed Rd – Trade Centre – Trade Centre 2 – Dubai – United Arab Emirates

موزه آینده دبی در نزدیکی برج های امارات است

موزه آینده دبی

معماری موزه آینده

ساختمان این موزه یک پدیده شگفت‌انگیز در طراحی و مهندسی سازه است. شکل آن قرار است همزمان که شما را به یاد هنرهای سنتی عربی می‌اندازد، بیانگر چشم‌اندازه آینده باشد. طراحی این موزه نمادین است. فرم مدور آن به انسانی‌ بودن محتوایش اشاره دارد؛ تپه سبزرنگ زیر آن نشان‌ دهنده زمین و فرم تو خالی ساختمان به‌ معنای ذات ناشناخته آینده است.

نمای موزه آینده دبی از فولاد ضد زنگ، به طول 17 هزار متر، با الگوریتم‌های مدرن ساختمان‌سازی و به کمک ربات ساخته شده است. ساختمان موزه آینده دبی، کاملا سبز است؛ به این معنا که تامین انرژی آن از طریق پنل‌های خورشیدی انجام می‌گیرد و مصرف آب و رد پای کربن در آن به حداقل می‌رسد.

موزه آینده دبی

شعر روی موزه آینده دبی

نمای بیرونی موزه آینده دبی، با شما به زبان عربی حرف می‌زند؛ خطوط عربی که در واقع نقش پنجره‌های ساختمان را هم ایفا می‌کنند، اشعار شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم امارت دبی و به خط مطر بن لاحج، نقاش، کالیگرافر، عکاس و مجسمه‌ساز اهل امارات است. شعر روی نمای موزه آینده دبی را بخوانید:

«المستقبل سیکون لمن یستطیع تخیله و تصمیمه و تنفیذه. المستقبل لا ینتظر، المستقبل یمکن تصمیمه و بناؤه الیوم. سر تجدد الحیاه و تطور الحضاره و تقدم البشریه هو فی کلمه واحده: الابتکار. لن نعیش مئات السنین، ولکن یمکن أن نبدع شیئا یستمر مئات السنین.»

ترجمه نوشته روی موزه آینده دبی به فارسی:

آینده از آن کسانی است که می‌توانند آن را تخیل، برنامه‌ریزی و اجرا کنند. آینده منتظر نمی‌ماند، می‌توان امروز برای آینده تصمیم گرفت و آن را ساخت. راز تازگی زندگی، توسعه تمدن و پیشرفت انسان در یک کلمه نهفته است: نوآوری.

ما ممکن است صدها سال زندگی نکنیم، اما می‌توانیم چیزی بسازیم که صدها سال دوام داشته باشد.

شعر روی موزه آینده دبی سروده شیخ محمد بن راشد آل مکتوم و درباره آینده است

داخل موزه آینده دبی

اینجا یک موزه معمولی نیست که در آن آثار هنری و تاریخی، پشت طناب‌های مخملی در انتظار علاقه‌مندان به عتیقه‌ جات نشسته باشند. موزه آینده دبی، دروازه‌ ای به سوی جهان آینده محسوب می‌شود که محتوایش توسط تیمی از طراحان محصول و متخصصان رسانه و نمایشگاه آماده شده است.

موزه آینده دبی

5 طبقه از موزه آینده شما را با تکنولوژی و فناوری روز و البته طراحی‌های خیال‌پردازانه از جهان فردا آشنا می‌کند.

  • طبقه پنجم موزه آینده

طبقه پنجم موزه آینده، به ایستگاه فضایی هوپ (Hope) و آینده دبی در سال 2070 اختصاص دارد که در آن از صفحات نمایشگر بزرگ و تکنولوژی شبیه‌ساز استفاده شده است. در واقع شما می‌توانید پرواز با یک شاتل فضایی را به‌صورت شبیه‌سازی‌شده تجربه و حتی منظره زمین را از ارتفاع بالا مشاهده کنید.

  • طبقه چهارم موزه آینده

در طبقه چهارم موزه آینده دبی به مسائل زمین و محیط زیست پرداخته می‌شود. اینجا می‌توانید بانک DNAای را ببینید که شامل 2400 کد ژنتیکی از جانوران گوناگون ساکن این سیاره است. در این طبقه، بازدیدکنندگان با وضعیت بحران اقلیمی زمین آشنا می‌شوند.

موزه آینده دبی

  • طبقه سوم موزه آینده

طبقه سوم موزه آینده دبی شاید از 2 طبقه دیگر شگفت‌انگیزتر باشد! این‌جا به کمک مدیتیشن، احساس‌درمانی با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی، ارتباط‌درمانی در صحبت با دیگران و زمین‌درمانی با استفاده از شنیدن صداهای خاص، تجربه جذاب و متفاوتی از موزه‌گردی خواهید داشت.

موزه آینده دبی شما را شگفت‌زده خواهد کرد

  • طبقه دوم موزه آینده

طبقه دوم به‌ن ام آینده در اکنون؛ در این طبقه شما با جدیدترین تکنولوژی‌ها آشنا می‌شوید. لباس‌های جت که می‌توان با آن‌ها پرواز کرد، ربات‌ها و هوش مصنوعی، اتومبیل‌هایی با آخرین فناوری‌ها و غیره.

  • طبقه اول موزه آینده

طبقه اول به کودکان به‌عنوان قهرمانان آینده و بازی‌های خلاقانه آن‌ها متعلق است. باقی طبقات (از جمله طبقه‌های زیرین تپه سبز موزه) به لابی، کافه و رستوران و سالن‌های برگزاری جلسات اختصاص یافته است.

در موزه آینده می‌توان جدیدترین فناوری‌ها را از نزدیک مشاهده کرد

موزه آینده دبی

ساعت کار، بلیط و ورودی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 9 شب از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند، اما برای رزرو بلیط فقط تا ساعت 7 شب وقت دارید.

هزینه ورودی موزه آینده دبی (برای 4 سال و بالاتر) 149 درهم امارات است. برای تهیه بلیط موزه آینده به‌صورت اینترنتی نیز می‌توانید از اینجا اقدام کنید. البته که امکان خرید بلیط به‌صورت حضوری هم وجود دارد، اما این احتمال را هم در نظر بگیرید که ظرفیت بازدید پر شده باشد!

ورودی موزه آینده دبی برای کودکان زیر 4 سال و افراد کم‌ توان به اضافه یک همراه، رایگان است، اما آن‌ها هم باید از لابی بلیط تهیه کنند؛ چرا که باید مدارک‌ شان بررسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد