شناسه خبر: ۵۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد

روستاهای دیدنی مازندران | روستاهای بکر گیلان

15 تا از بکرترین جاهای شمال ایران که فقط سلبریتی ها بلدن + تصاویر

در ادامه روستاها و جاهای دیدنی شمال ایران را معرفی کردیم که جزو بکرترین و خلوت ترین مکان های مازندران و گیلان هستند.

جاهای دیدنی شمال

پر بازدید

ترینی‌ها :

سفر به شمال ایران جزو پرطرفدارترین سفر های داخلی محسوب می شود. اما به دلیل جمعیتی که در تعطیلات راهی شمال ایران می شوند، اکثر جاهای دیدنی آن شلوغ است. در ادامه مکان های دیدنی از شمال ایران را معرفی کردیم که جزو خلوت ترین و بکرترین ها محسوب می شوند.

1- جنگل ارفع ده

جاهای دیدنی شمال

جنگل ارفع ده و چشمه پراو سواد کوه، فاصله چندانی با تهران ندارد. بنابراین اگر با دوستان و یا خانواده تصمیم گرفتید که آخر هفته سفری یک روزه را در دل طبیعت تجربه کنید، کافی است لوازم و تجهیزات لازم را بردارید و به دل جاده بزنید. اگر ترافیک، گریبانگیر شما نشود، دو ساعت و نیم دیگر در ارفع ده خواهید بود. این روستای شمالی، بسته پیشنهادی ویژه‌ای برای سفر یک روزه شما دارد که در آن میان کوه‌نوردی، غارگردی، بازدید از چشمه و جنگل نیز گنجانده شده است.

آدرس: استان مازنداران، شهرستان سوادکوه، بخش مرکزی، روستای ارفع ده

2- جنگل و تنگه واز

جاهای دیدنی شمال

روستای واز در حدود ۴۳ کیلومتری آمل قرار دارد. این روستا به سه بخش واز تنگه، واز سفلی و واز علیا تقسیم می‌شود. در ابتدای روستاهای واز، واز تنگه قرار دارد. از جاده اصلی میانی روستا که عبور کنید از واز سفلی به واز علیا وارد می‌شوید که البته این جابه‌جایی زیاد مشخص نیست.

آدرس: مازندران، جنوب چمستان و لاویج

3- پارک ملی بوجاق

جاهای دیدنی ایران

پارک ملی بوجاق از سرمایه‌های طبیعی، زیستگاه‌های پراهمیت و جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می‌رود. این پارک ملی پناهگاه امنی برای گونه‌های ارزشمندی از گیاهان و جانوران وحشی خطه شمال کشور است و یکی از زیستگاه‌های موقت پرندگان مهاجر شمال سیبری محسوب می‌شود. پارک ملی بوجاق مقصدی مطلوب برای علاقه‌مندان به زمین‌شناسی، جانورشناسی، گیاه‌شناسی، طبیعت‌گردی و پرنده‌نگری است و بازدید از آن، گردشگران را به دل طبیعت بکر و وحشی می‌برد.

آدرس: استان گیلان، شهرستان آستانه اشرفیه

4- آبشار اسکلیم

جاهای دیدنی شمال

استان مازندران با طبیعت بی‌نظیر خود، از مقاصد طبیعت‌گردی ایران محسوب می‌شود که پذیرای طبیعت‌گردان زیادی است. از مهم‌ترین جاذبه‌های مازندران آبشارهای آن هستند، آبشارهایی چون «شاهان‌دشت» یا «وانا» در گزنک، «گزو» در سوادکوه شمالی، «هفت آبشار» تیرکن، «چلندر» نوشهر و «اوبن» دودانگه وجود دارد. آبشار «اسکلیم رود» از دیگر آبشارها و جاذبه‌های طبیعی مازندران است که در سوادکوه شمالی قرار دارد.

آدرس: مازندران، شهرستان سوادکوه شمالی، بخش لفور

5- آبشار لونک

جاهای دیدنی شمال

آبشار لونک، این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است. این آبشار دوقلو می‌باشد. این تنها یکی از آبشارهای کوچک و بزرگ این منطقه می‌باشد. این آبشار در فصل بهارو پاییز آب فراوانی دارد و در تابستان کم آب می‌باشد. این منطقه علاقه‌مندان خاص خود را دارد و زوجهای جوان در روز عروسی خود به کنار این آبشار آمده و عکسهای به یاد ماندنی می‌گیرند.

آدرس: گیلان، دیلمان، 22 کیلومتری جنوب سیاهکل

6- روستای آسمان سرا

جاهای دیدنی شمال

قله جنگلی آسمان‌ سرا یا ییلاق گلدیان مقصدی جذاب و بکر با طبیعتی فوق‌العاده است که در بلندی‌های استان گیلان انتظار شما را می‌کشد. وقتی بر بلندای ییلاق آسمان سرا بایستید علاوه بر مناظر زیبایی که نظاره‌گر آن خواهید بود، نوازش نسیم ملایمی بر گونه‌های خود را نیز حس خواهید کرد.

آدرس: شهرستان رودبار، روستای آسمان سرا

7- روستای دلیر

جاهای دیدنی شمال

آبگرم دلیر در روستای دلیر از توابع بخش مرزن آباد در شهرستان چالوس استان مازندران قرار دارد. آب گرم دلیر در فاصله حدود 120 کیلومتری تهران و 15 کیلومتری مرزن آباد قرار دارد.آب گرم دلیر از چشمه‌ای در شمال غرب روستا سرچشمه می‌گیرد و در یک فضای طبیعی و سرسبز قرار دارد. آب این چشمه دارای خاصیت درمانی است و برای درمان بیماری‌های پوستی، روماتیسم و بیماری‌های مفصلی استفاده می‌شود.هزینه ورودی آب گرم دلیر برای هر نفر 5000 تومان است. در این آب گرم، امکاناتی مانند استخر، سونا، جکوزی و … نیز وجود دارد.

آدرس: چالوس، 20 کیلومتری مرزن آباد

8- روستای برنت

روستای برنت

برای رفتن به روستای برنت می‌توانید به شرق تهران بروید و وارد جاده فیروزکوه شوید. بعد از گذشتن از منطقه فیروزکوه به سمت سوادکوه بروید و در حدود پنج کیلومتری سوادکوه در سمت راست جاده تابلو کوچک روستای برنت را مشاهده خواهید کرد. مسیر اتصالی به روستا بسیار زیبا و در حاشیه رودخانه با درختان بلند است. البته در نظر داشته باشید که بخشی از مسیر خاکی و پر پیچ و خم است.  بعد از هشت کیلومتر روستای زیبای برنت را خواهید دید.

آدرس: 55 کیلومتری سواد کوه

9- روستای دیلمان

روستای دیلمان رشت

دیلمان، زیباترین ییلاق شرق گیلان، یکی از بکرترین و دست‌نیافتنی‌ترین گوشه‌های خطه سرسبز شمال کشور است و از جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می‌آید. آب‌و‌هوای آن سرد و کوهستانی است و به چشمه‌های فراوان و چشم‌اندازهای سبز و قله‌های پربرفش مشهور است. دیلمان از دو بخش پیرکوه و دیلمان تشکیل شده است که از شمال به رشته کوه البرز و از شرق به قله درفک منتهی می‌شود. از نظر تاریخ سکونت، دیلمان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر در ایران به شمار می‌آید؛ به‌طوری که آثار زندگی غارنشینی و ابزار و ظروف مسی و مفرغی و سفالی نشان می‌دهد که از ۲۰۰۰ یال پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی وجود داشته است.

 

آدرس: شهرستان سیاهکل، روستای دیلمان

10- روستای سی دشت

روستای سی دشت

ییلاق سی دشت رودبار منطقه‌ای بسیار خوش‌آب‌و‌هوا و از جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود که در میان کوه‌های بلند و پوشیده از جنگل‌های سرسبز پنهان شده است. با حرکت از رستم‌آباد که به‌سمت توتکابن و سی دشت، از دل جاده‌ای در میان کشتزارهای برنج و تپه‌های سبز عبور می‌کنید. در فصل بهار و در اوایل خرداد عطر توت‌فرنگی محلی تمام منطقه را پر می‌کند. هرسال اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد اهالی سی دشت توت‌فرنگی‌های خود را برداشت می‌کنند.

آدرس: رودبار، رستم آباد، روستای سی دشت

11- روستای سوباتان

روستای سوباتان

ییلاق سوباتان (به زبان تالشی: سووتون) از جاهای دیدنی تالش است و در شمال غرب شهرستان تالش قرار دارد. این ییلاق پوشیده از چمنزار و گلزار و مملو از چشمه‌های گوارا و دام‌ها و اسب‌هایی است که به این‌طرف و آن‌طرف می‌روند. کلبه‌های قدیمی با پنجره‌های چوبی‌شان منظره بی‌نظیری به وجود آورده‌اند که تصور چنین منطقه‌ی بکری در ایران، شاید دور از ذهن باشد. روستایی که در آن خبری از دکل برق و آنتن‌های موبایل و آلودگی صوتی نیست.

آدرس: 36 کیلومتری شهر تالش

12- روستای جنت رودبار

روستای مازندران

 

آدرس: 60 کیلومتری جنوب غربی رامسر

13- روستای گرسماسر

روستای مازندران

رامسر با قرار گرفتن در میان رشته‌کوه‌های البرز و دریای خزر، به یکی از معروف‌ترین و رویایی‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است و از آن با عنوان عروس شهرهای ایران یاد می‌کنند. بی‌شک وجود ییلاقات زیبا، کوه‌های بلند، مزارع چای، شالیزارهای برنج و آبشارهای متعدد، رامسر را شایسته چنین نامی کرده است. رامسر از سمت شرق به شیرود، از غرب به شهر چابکسر و دهستان اوشیان گیلان، از جنوب به کوه‌های البرز و از سمت شمال به دریای خزر محدود است.

آدرس: 59 کیلومتری جنوب غربی رامسر

14- روستای استخرگاه

روستای مازندران

روستای استخرگاه یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان و شهرستان رودبار به شمار می‌رود که در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان و در ۷۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این روستای در دامنه‌ کوه درفک و در دل جنگل‌های سر به فلک کشیده قرار دارد. در روستای استخرگاه می‌توانید از آبشار طبیعی و مسیر جنگلی فو‌ق‌العاده‌ی روستا دیدن کنید و از تماشای بافت بکر روستایی و پوشش گیاهی متفاوت آن لذت ببرید.

فاصله از تهران: 280 کیلومتر (3 ساعت و 50 دقیقه)

15- دریاچه عروس، زیبا و دیدنی در روستای حلیمه جان

روستای عروس

در شهر رودبار استان گیلان، در نزدیکی شهر توتکابن روستایی به نام حلیمه جان قرار دارد. در دل این روستا علاوه بر پوشش جنگلی زیبا و شالیزارها، دریاچه‌ عروس را پیدا خواهید کرد. بسیاری از اوقات که هوا آرام است و باد نمی‌وزد، لایه‌ای از جلبک‌های سبز سطح آب را می‌پوشاند. وقتی که باد شروع به وزیدن کند، این جلبک‌ها به آرامی کنار می‌روند و دریاچه مانند عروسی که تورش را کنار می‌زند، رخ می‌نمایاند. احتمالا دلیل نام‌گذاری دریاچه همین باشد.

فاصله از تهران: 280 کیلومتر (3 ساعت و 50 دقیقه)

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    🙏🏻❤️

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان