شناسه خبر: ۴۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

طولانی ترین پل شیشه ای | طولانی ترین پل شیشه ای جهان

تجربه هیجان و لذت بر روی طولانی ترین پل شیشه ای دنیا + تصاویر

در کشور ویتنام پل شیشه ای به طول بیش از 600 متر با کف شیشه ای افتتاح شده است که بر اساس رکوردهای گینس، طولانی ترین پل شیشه ای جهان شده است.

طولانی ترین پل شیشه ای

پر بازدید

ترینی‌ها :

طولانی ترین پل شیشه ای جهان در کشور ویتام ساخته شد و توانست رکورد خود را در گینس ثبت کند. طولانی ترین پل شیشه ای جهان طولی بیش از 600 متر دارد و نام این پل را  «Bach Long» گذاشته اند. در ادامه تصاویر زیبای طولانی ترین پل شیشه ای جهان را ببینید.

طولانی ترین پل شیشه ای جهان کجاست؟

ویتنام یک پل به طول بیشتر از 600 متر با کف شیشه‌ای ساخته که از آن به عنوان «طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان» یاد می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، این پل که «Bach Long» نام دارد، از سه لایه شیشه 40 میلی‌متری ساخته شده است.

پل Back Long (به معنای اژدهای سفید) در اوایل اردیبهشت ماه 2022 و در شهر «سون لا» ویتنام افتتاح شده است. طول این پل به طور دقیق 632 متر است که طبق گفته شرکت سازنده، طولانی‌ترین پل با کف شیشه‌ای در جهان محسوب می‌شود. با این حال، مقامات کتاب رکوردهای جهانی گینس این ماه از پل بازدید خواهند کرد تا رکورد احتمالی آن را ثبت کنند.

کف پل از شیشه سکوریت شده تولید فرانسه ساخته شده است که به اندازه کافی قوی است که می تواند تا ۴۵۰ نفر را در یک زمان پشتیبانی کند و در عین حال منظره ای تماشایی از فضای سبز در تنگه بسیار پایین را به آنها می دهد.

پل معلق اردبیل، اولین پل شیشه ای و قوسی شکل در جهان + ویدیو و تصاویر

هوآنگ مان دوی، نماینده اپراتور پل به خبرگزاری فرانسه گفت: مسافران هنگام ایستادن روی پل می توانند زیبایی طبیعت را کاملا احساس کنند. روسای گردشگری ویتنام پس از دو سال تعطیلی  به خاطر کرونا که تقریباً باعث عدم حضور مسافران خارجی شده بود، به دنبال جذب بازدیدکنندگان از سراسر دنیا هستند.

طولانی ترین پل شیشه ای

ساختار و ارتفاع پل ویتنام

پل مذکور، در فاصله 150 متری دره‌ای سرسبز و در بین دو کوه قرار گرفته است. افرادی که روی پل قدم می‌گذارند، در واقع روی سه لایه 40 میلی‌متری شیشه‌ای این کار را انجام دهند. با وجود جنس بسیار نازک استفاده شده برای ساخت این پل، شرکت مسئول آن توضیح می‌دهد که تقریبا 500 نفر به صورت همزمان می‌توانند روی آن حضور داشته باشند. همچنین آن‌ها ظاهرا استقامت پل را با خودروهای سنگین و کامیون‌ها آزمایش کرده‌اند.

آمریکا، کانادا، فرانسه، انگلستان، استرالیا و هند هم پل های شیشه ای دارند که در جهان شناخته شده است و مدت هاست نظر بازدید کنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده اند. اما در این میان،  بیشترین تعداد پل های شیشه ای مورد توجه قرار گرفته، هم از لحاظ سازه و هم از لحاظ تعداد در چین متمرکز بوده اند. این سازه غول پیکر ۶۳۲ متری در ویتنام، از پل شیشه ای ۵۲۶ متری در گوانگدونگ چین، که بلندترن پل شیشه ای بود، پیشی گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد