شناسه خبر: ۴۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

رنگی ترین شهر | رنگی ترین شهر دنیا | شهرهای رنگارنگ دنیا

گشت و گذاری در رنگی ترین شهر و محله های جهان + تصاویر

فرض کنید در شهری زندگی می کنید که تمام خانه هایش با رنگی خاص نقاشی شده اند. دیدن رنگی ترین شهرهای جهان شما را به وجد می آورد.

رنگی ترین شهرهای جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

دیدن رنگی ترین شهرهای جهان هر بیننده ای را جذب می کند، زیرا رنگ ها تاثیر زیادی در خلق و خوی انسان دارند. رنگی ترین شهرهای جهان با هدف زیباتر شدن شهر و روستا، به جذب توریست ها از سراسر جهان نیز پرداختند. در ادامه رنگی ترین شهرهای جهان را ببینید.

بورانو در ایتالیا

بورانو در ایتالیا

خانه های جواهری رنگ این جزیره مانند فانوس دریایی عمل میکنند. در افسانه های قدیمی این جزیره آمده که ماهیگیران برای پبدا کردن راه خانه هایشان در مه غلیظ مسیری را با رنگ های روشن مثل نارنجی،زرد،قرمز و بنفش رنگ آمیزی کردند که اکنون به صورت قانون در آمده که اگر بخواهند خانه هایشان را رنگ کنند باید اجازه رسمی از مقامات داشته باشند و آنها رنگ خانه را تعیین میکنند.

بوکاپ،کیپ تاون در آفریقای جنوبی

بوکاپ،کیپ تاون در آفریقای جنوبی

این منطقه که یکی از قدیمیترین مناطق شهر است در گذشته به دلیل حضور بردگانی از مجمع الجزایر مالزی به نام محله مالایی ها شناخته شده بود. خانه ها و مساجد این شهر مسلمان نشین با ترکیبی از رنگهای آبی،بنفش ، زرد و سبز فسفری منظره های فوق العاده ای را خلق کرده اند که این رنگها نمایانگر حس آزادی و ایام خاصی مانند عید و ماه رمضان است.

جوداپور در هند

جوداپور هند

این شهر که در ایالات غربی راجستان قرار دارد یادآور سیستم طبقاتی هندوستان است. در گذشته که برهمن ها جزو طبقات بالای جامعه بودند برای تمایز گذاشتن بین خودشان و طبقات پایین جامعه خانه هایشان را آبی  رنگ میکردند با گذشت زمان رنگ آبی در همه جای شهر فراگیر شد و بعضی معتقدند رنگ آبی در شهر دلایل مختلفی همچون احترام به سنت ها،جلوگیری از نفوذ موریانه ها ، خنک نگهداشتن منازل در برابر نور شدید خورشید دارد و در نهایت زیبایی خاصی به شهر میبخشد.

جیپور، شهر صورتی در هند

جیپور شهر صورتی هندوستان

این شهر در مرکز ایالت راجستان قرار دارد .در قرن نوزدهم که جزء مستعمرات انگستان بود بدلیل گرامیداشت ورود پرنس ولز(ادوارد) ،حکمران شهر را به نماد سنتی خوشامدگویی به رنگ صورتی در آورد و از آن پس با تصویب قانونی شهر برای همیشه رنگ صورتی را حفظ کرد که میزبانی عالی برای بازدیدکنندگان شهر جیپور شد. اودیپور شهر سفید و ناگپور شهر نارنجی از دیگر شهرهای رنگی این کشور هستند .

جوزکار در اسپانیا

جوزکار در اسپانیا

در سال 2011 شرکت سونی پیکچرز از ساکنین این شهر درخواست کرد تا برای فیلمبرداری انیمیشن اسمورف ها شهر را به رنگ آبی در بیاورد و زمانی که فیلمبرداری به پایان رسید خواست که شهر را به حالت قبل درآورد اما ساکنین که از وجود توریست ها و سودشان راضی بودند ، رنگ شهر را آبی حفظ کردند و اکنون تنها شهر اسمورفی جهان است که مقصد تورهای گردشگری بسیاریست.

بالات در استانبول ترکیه

بالات در استانبول

محله ای سنتی و یهودی که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به دلیل داشتن خانه های رنگارنگ که مانند لحاف چهل تیکه از رنگهای قرمز،آبی و سبز تشکیل شده به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای رنگارنگ ترکیه به حساب می آید.خیابان های پرپیچ و خم این محله و ساختمانهای رنگارنگ و کافه ها و گالری های آن این محل را تبدیل به مقصد توریستی کرده است.

شهر شفشاون یا شهر آبی- مراکش

شهر شفشان

یکی از جذاب‌ترین و رنگی ترین شهرهای دنیا شهر شفشاون مراکش است که به شهر آبی شهرت دارد. شهری سراسر آبی رنگ که بودن در آن درست شبیه به قرار گرفتن در یک شهر رویایی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شهری سراسر رنگ و زیبایی که بین کوه‌های ریف قرار گرفته است. تمام ساختمان‌های این شهر به رنگ آسمان است. گفته می‌شود این موضوع از آن جهت انجام شده تا افرادی که در آن زندگی می‌کنند احساس نزدیکی بیشتری با خدا و بهشت داشته باشند.

والپارایزو در شیلی

والپارایزو در شیلی

بخش بندری این شهر که دیرینه ای تاریخی دارد در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.در این شهر زیبا بناهایی نامنظم و گاهی نیز متضاد ، رستورانها و فروشگاههایی برای سلایق مختلف وجود دارد و هنرمندان خیابانی که گالری هایی در خیابانها و فضای باز آن ایجاد کرده اند زیبایی شهر را دوچندان کرده اند.

شهر سینکو تره (Cinque Terre) – ایتالیا

ایتالیا

سینکو تره در شمال ایتالیا واقع شده است و یک شهر محسوب نمی‌شود، بلکه بخشی از شهر محبوب ریوی یرا در ایتالیا است. این شهر شامل پنج روستا است که خانه‌های رنگارنگی دارند و این خانه‌ها بر روی زمینی ناهموار بنا شده‌اند. چشم اندازهای شیب دار و صخره‌های مشرف به دریا زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده‌اند.

ترینیداد در کوبا

ترینیداد در کوبا

این شهر که در بخش مرکزی استان کوبایی سنکتی سپیریتوس قراردارد با پول بدست آمده از خرید و فروش برده ها ساخته شده و شامل بناهایی است که قدمت آنها به قرن 16 برمیگردد.با زیبایی هایی چون اقیانوس آبی، آفتاب درخشان ، نیشکرهای سبز رنگ و ...در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. از آثار دیدنی این شهر زیبا میتوان از صومعه قدیمی سان فرانسیسکو،قصر Palacio Brunet و موزه Palacio Cantero نیز نام برد.

ویلمستاد در کوراسائو

ویلمستاد در کوراسائو

براساس افسانه های محلی در شهر مرکزی جزیره کاراییبی کوراسائو حکمران مستعمره هلند رنگ سفید را دلیل سر درد و شروع میگرن میدانست به همین دلیل دستور داد تا بناهای شهر را به رنگهایی جز سفید در آوردند و اکنون این شهر با حفظ سنت معماری و رنگ آمیزی زیبایش در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

لابوکا بوینس آیرس در آرژانتین

لابوکا بوینس آیرس در آرژانتین

کامینیتوخیابان معروف لابوکا در کنار رودخانه Riachuelo قرار دارد. خانه های این منطقه از ضایعات کارخانه کشتی سازی ساخته شده و با رنگ های باقیمانده موجود رنگ شده که این منطقه کارگر نشین را تبدیل به مقصد بسیاری از توریست های جهان کرده است.

چارلستون در کارولینای جنوبی Rainbow Row

چارلستون

خانه هایی که در نزدیکی اسکله چارلستون قراردارند و رنگ تخم مرغ های رنگی عید هستند. در افسانه ها آمده نمای این ساختمانها در شب تشخیص مهمان خانه هارا برای دریانوردان آسان تر میکرده و عده ای نیز معتقدند فروشگاهها برای جذب مشتری از این رنگها استفاده کرده اند.

سنت جان جزیره نیوفاندلند در کانادا

جزیره سنت جان

خانه هایی رنگی که سبک ویکتوریایی دارند و به دلیل ظاهر رنگارنگشان با رنگهای قرمز،آبی،زرد و سبز به jellybean معروف هستند بعضی خانه ها به رنگ سفید هستند و بعضی دیگر به صورت ناهماهنگ و نا منظم رنگ آمیزی شده اند و ظاهری زنده به جزیره بخشیده و به فضای افسرده شهر شادی بخشیده است.

سالوادور در برزیل Pelourinho

سالوادور

این محله که نام خود را از کلمه پرتغالی پاتوق گرفته به معنی وسیله ای است که در گذشته برای بستن برده ها و زندانیان استفاده میشده.هنگامی که قانون برده داری برداشته شد شهر از هم پاشید اما وقتی این محله در سال 1985 در میراث جهانی یونسکو ثبت شد کم کم بازسازی آن شروع شد و فرهنگ و هنر آن نیز ترویج یافت در حالی که امروزه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاریست.

گوناجوتو سیتی(Guanajuato City) – مکزیک

مکزیک

گوناجوتو شهری در مکزیک می‌باشد و مرکز ایالتی به همین نام است. این مرکز تاریخی دارای میادین متعدد کوچک و قصرهایی است که از دوران استعمار به جای مانده‌اند. ساختارهای مدنی و کلیساهای ساخته شده از ماسه‌ سنگ‌های رنگارنگ، عمدتاً صورتی و سبز نیز بر زیبایی این شهر افزوده‌اند.

شهر Ilulissat در گرین لند

گرینلند

شهر Ilulissat در گرین لند در لیست رنگی ترین شهر دنیا قرار دارد. این شهر یخی خانه‌هایی دارد که در میان سفیدی برف به رنگ‌های شاد و چشم نوازی رنگ آمیزی شده‌اند. نگاه کردن این شهر از دو درست مثل افسانه است. برای هر ساختمانی رنگی مشخص شده و این موضوع این شهر را از دیگر شهرهای رنگی دنیا متمایز می‌کند. در این شهر رنگ زرد برای بیمارستان، آبی برای کارخانه‌‌ها، قرمز برای ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد