شناسه خبر: ۳۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

گران ترین خانه ها | گران ترین خانه های دنیا | خانه های گرانقیمت جهان

10 تا از گران ترین خانه های جهان در سال 2023 + تصاویر

اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید گران ترین خانه های جهان در کجا قرار دارند و این خانه های لوکس چه قیمتی دارند همراه ما باشید.

گران ترین خانه های جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

داشتن یک خانه رویایی و مجلل شاید آرزوی بسیاری از افراد است. بسیاری از مردم کنجکاو هستند بدانند گران ترین خانه های جهان چه امکاناتی دارند. شاید باورتان نشود که گران ترین خانه جهان دارای ۲۴۰ اتاق خواب و ۵۳۵ اتاق دیگر است. برای اینکه با 10 تا از گران ترین خانه های جهان آشنا شوید همراه ما باشید.

۱-کاخ باکینگهام، بریتانیا

ارزش: ۴,۹ میلیارد دلار

گران ترین خانه های جهان

کاخ باکینگهام ممکن است به این زودی‌ها برای فروش گذاشته نشود، اما اگر می‌خواست فروش برود، حدود ۴,۹ میلیارد دلار ارزش داشت و آن را به گران‌ترین خانه جهان تبدیل می‌کرد. این کاخ با ۲۴۰ اتاق خواب، ۱۸۸ اتاق کارکنان و ۵۲ اتاق خواب سلطنتی و مهمان و همچنین یک استخر شنا، مکانی است که خانواده سلطنتی بریتانیا آن را خانه می‌نامد و همچنین برای بازدید عموم باز است.

در مجموع، این خانه شامل ۷۷۵ اتاق، از جمله ۱۹ اتاق خواب، ۹۲ دفتر و ۷۸ حمام است. همچنین دارای یک مجموعه بزرگ از کارکنان و باغ‌های زیبا است. شایعات حاکی از آن است که چند اتاق مخفی دیگر در سراسر این عمارت مجلل بزرگ وجود دارد. کاخ باکینگهام با مساحتی در حدود ۷۷۰۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین خانه های جهان است.

۲-آنتیلیا

ارزش: ۲ میلیارد دلار

گران ترین خانه های جهان

گران‌ترین اقامتگاه خصوصی جهان، آنتیلیا، متعلق به «موکش آمبانی» ثروتمندترین فرد هند است و نام آن از جزیره‌ای افسانه‌ای در اقیانوس اطلس گرفته شده است. این ساختمان ۴۰۰۰۰۰ فوت مربعی در معتبرترین منطقه هند قرار گرفته و ۲۷ طبقه دارد. اما علیرغم ارتفاع زیادش، برای مقاومت در برابر زلزله‌های بزرگ طراحی شده است.

این اقامتگاه زیبای بمبئی بر اساس عناصر سنتی و طبیعی طراحی شده است، اما همچنین دارای شش طبقه کامل پارکینگ است تا ناوگان بزرگ خودروهای گران قیمت خانواده ثروتمند هندی را در خود جای دهد. همچنین دارای یک معبد بزرگ، تعدادی سوئیت مهمان مجلل، سه سکوی هلیکوپتر، یک آبگرم با استخرهای سرپوشیده، یک سالن رقص و استودیوی یوگا، یک سالن بستنی فروشی، و یک سالن سینمای خصوصی است. حتی یک اتاق برفی دارد که اگر دمای هوا بالا باشد، دانه‌های برف را بیرون می‌ریزد.

۳-ویلا لئوپولدا، فرانسه

ارزش: ۷۵۰ میلیون دلار

گران ترین خانه های جهان

گران‌ترین اقامتگاه خصوصی در اروپا، ویلا «لئوپولدا» بین دو تا از معتبرترین نقاط جهان (موناکو و نیس) قرار دارد. این ملک مجلل و شیک، یک ملک لوکس در «ریویرای» فرانسه با گذشته سلطنتی است و اولین بار به پادشاه بلژیک لئوپولد دوم تعلق داشت و به عنوان صحنه برای فیلم La Main Au Collet (برای گرفتن دزد) آلفرد هیچکاک استفاده شد.

هنگامی که صاحب قبلی آن «ادوارد صفرا، بانکدار لبنانی-برزیلیایی» در سال ۱۹۹۹ در گذشت، وی ویلا را به همسرش لیلی صفرا، ملقب به «نیلوفر طلایی» واگذار کرد.

بنا بر گزارش ها، استخر بزرگ و باغ‌های بیش از حد این خانه مجلل به کار روزانه بیش از ۵۰ باغبان نیاز دارد. در کل مساحت این ملک ۸۰۰۰۰ فوت مربع است.

۴-ویلای لی سدرس فرانسه

ارزش: ۴۵۰ میلیون دلار

گران ترین خانه های جهان

ویلا «لی سدرس» (Les Cèdres) با مساحت ۱۸۰۰۰ فوت مربع تقریباً در سال ۱۸۳۰ ساخته شده است، و بیشتر یک قصر مجلل است تا یک خانه ساده. این عمارت لوکس تاریخی که در ۳۵ جریب زمین در «سن ژان کپ فرات» در جنوب فرانسه قرار دارد، برای یک پادشاه مناسب است و زمانی متعلق به پادشاه بلژیک «لئوپولد دوم» بود.

این عمارت لوکس صد ساله در سال ۲۰۱۶ توسط گروه کامپاری ایتالیا خریداری شد و در سال ۲۰۱۹ به میلیاردر و تاجر اوکراینی «رینات آخمتوف» فروخته شد.

این عمارت مجلل اروپایی علاوه بر اتاق خواب‌های بی‌پایان و فضاهای مشترک، دارای یک استخر شنا به اندازه المپیک، یک سالن رقص خیره‌کننده و حتی یک اصطبل با فضایی تا ۳۰ اسب است. در فضای بیرونی، ۱۵۰۰۰ گیاه و ۲۰ گلخانه با گل‌های استوایی از سراسر جهان را خواهید دید. خانه مشرف به دریای مدیترانه است و دارای بالکن‌های متعددی است که با درختان نخل پوشیده شده است.

۵- کاخ حباب فرانسه

ارزش: ۴۲۰ میلیون دلار

گران ترین خانه های جهان

احتمالاً گران‌قیمت‌ترین خانه در «ریویرای» فرانسه، کاخ بولز یا کاخ حباب (Les Palais Bulles, France) است. همان‌طور که از نامش پیداست، این ملک لوکس شبیه یک حباب بزرگ و سفالی رنگ است. نمای ملک مجموعه‌ای از ساختمان‌های مدور را نشان می‌دهد. با قدم زدن در قصر حباب، تخت‌های استوانه‌ای، استخرهای شنا و آثار هنری زیادی را خواهید دید. این ویلای لوکس توسط معمار مجارستانی «Antti Lovag» طراحی شده و دارای ده سوئیت است که توسط هنرمندان مختلف معاصر تزئین شده است.

این عمارت مجلل علاوه بر مجموعه اتاق‌های گرد، آمفی‌تئاتری ۵۰۰ نفری در فضای باز با چشم‌اندازهای مشرف به دریای مدیترانه را در خود جای داده است. کاخ حباب آخرین بار متعلق به طراح مد فرانسوی «پیر کاردین» بود که این عمارت تاریخی را در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک خانه تعطیلات لوکس خریداری کرد. از زمان مرگ کاردین در سال ۲۰۲۰، کل ملک برای اجاره در دسترس است، اما (هنوز) در دسترس عموم نیست.

۶-پنت هاوس برج اودئون، موناکو

ارزش: ۳۳۰ میلیون دلار

گران ترین خانه های جهان

پنت هاوس برج اودئون (The Odeon Tower Penthouse) ممکن است دارای باغ نباشد، اما مناظر فوق‌العاده‌ای از سراسر موناکو ارائه می‌دهد. این آپارتمان که به عنوان گران‌ترین آپارتمان جهان شناخته می‌شود، در بالای یک آسمان خراش ۵۶۰ فوتی قرار دارد. پنت‌هاوس برج اودئون، مشرف به آب‌های آبی شفاف دریای مدیترانه، دارای استخر ۳۶۰ درجه است که یک سرسره آبی خصوصی دارد.

این پنت هاوس مجلل شامل ۳۸۰۰۰ فوت مربع فضایی است که در پنج سطح پراکنده شده و پنج آشپزخانه در هر طبقه دارد. یک زمین رقص، یک حمام مجلل، و حتی چند اتاق خواب کارکنان دارد. قیمت یک پارکینگ این ملک حدود ۳۳۰۰۰۰ دلار است.

۷-برکه فرفیلد

ارزش: ۲۵۰ میلیون دلار

گران ترین خانه های جهان

برکه‌ی فرفیلد (Four Fairfield Pond)، که علت نام‌گذاری آن مجاورت با یک دریاچه است، یکی از گران‌قیمت‌ترین خانه‌ها در امریکا است. این بنای ۶۱۳۱ متر مربعی، که مالک آن تاجری به نام «ایرا رنرت لئون» است، در «همپتون» نیویورک واقع است و ۲۵۰ میلیون دلار ارزش دارد. برکه فرفیلد علاوه بر سالن بولینگ و زمین بسکتبال، یک حوضچه‌ آب داغ به قیمت ۱۵۰,۰۰۰ دلار دارد.

این ملک ساحلی ۶۳ هکتاری که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های ایالات متحده شناخته می‌شود، دارای ۱۲ دودکش، یک سینمای خصوصی، یک اتاق غذاخوری به طول ۹۱ فوت، و یک اتاق بیلیارد، دو زمین تنیس و اسکواش است.

۸-باغ کنزینگتون انگلستان

ارزش: ۲۲۲ میلیون دلار

گران ترین خانه های جهان

ملکی با ۱۰ اتاق‌خواب متعلق به دوره ملکه ویکتوریا است که ۱۶۱ میلیون دلار قیمت دارد. این ملک ویلا با هزینه ۹۰ میلیون دلار بازسازی شده‌است. بنا قبل از این‌که تبدیل به خانه‌ای با بخش‌های عظیم شود، یک مدرسه ابتدایی خصوصی برای دختران بود. باغ کنزینگتون، با ارتفاع ۵ طبقه، دارای اتاق‌های خیره کننده، سالن سینمای اختصاصی، سونا، باشگاه، و استخر شنای سرپوشیده است. گذشته از امکانات مدرن‌، گفته می‌شود نیمی از هزینه کلی این بنا، به خاطر آثار هنری باستانی و وسایل چوبی گران‌قیمت داخل آن است.

۹-عمارت مالیبو بیانسه و جی زی، ایالات متحده

ارزش: ۲۰۰ میلیون دلار

گران ترین خانه های جهان

در سال ۲۰۲۳، زوج قدرتمند «جی زی و بیانسه» گران‌ترین خانه کالیفرنیا را خریداری کردند. یک شگفتی مینیمالیستی معماری، بدون هیچ هزینه‌ای. با نگاهی به خط ساحلی مالیبو، این ملک غول پیکر بیش از ۳۰۰۰۰ فوت مربع وسعت دارد و برای غول‌های موسیقی ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشت.

۱۰-الیسون استیت، ایالات متحده

ارزش: ۲۰۰ میلیون دلار

گران ترین خانه های جهان

این ملک ساحلی باورنکردنی که در «وودساید» کالیفرنیا واقع شده است، قطعاً ارزش توجه بی پایانی دارد. ملک در واقع مجموعه‌ای از خانه‌ها در داخل یک ملک غول پیکر است و دارای یک دریاچه مصنوعی و یک بار بزرگ می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان