شناسه خبر: ۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

عمیق ترین استخر دنیا | عمیق ترین استخر در دبی

عمیق ترین استخر جهان در دبی + ویدیو و تصاویر

استخر جدید شهر دبی توانسته رکورد عمیق ترین استخر جهان رو کسب کنه. با دیدن ویدیویی که از این استخر منتشر شده حتما شگفت زده خواهید شد.

عمیق ترین استخر جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

عمیق ترین استخر جهان «Deep Dive Dubai» نام دارد که به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری شهر دبی در امارات تبدیل شده است. عمیق ترین استخر جهان 60 متر عمق دارد و گنجایش آن ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین است. افرادی که به سراغ این استخر آمده و قصد بازدید از عمیق ترین استخر جهان را دارند می توانند با لباس غواصی به اعماق این استخر رفته و از آن بازدید کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که رکورد قبلی عمیق ترین استخر جهان متعلق به استخر Deepspot در کشور لهستان بود که تنها 45 متر عمق داشت و حالا استخر Deep Dive Dubai در دبی با افزایش 15 متری این رکورد تلاش کرده تا نام خود را به عنوان عمیق ترین استخر دنیا به ثبت برساند.

عمیق ترین استخر جهان

این استخر در ۲۷ ژوئن توانست رکورد عمیق ترین استخر دنیا را در کتاب رکوردهای گینس از آن خود کند و حالا به عنوان عمیق ترین استخر دبی و جهان از این مجموعه یاد می شود.

عمیق ترین استخر جهان

بزرگ ترین آکواریوم جهان در سنگاپور + عکس

بررسی ویژگی های Deep Dive Dubai

مسئله دیگری که در راستای بررسی عمیق ترین استخر دبی باید به آن توجه داشته باشید، ویژگی ها و مشخصات این مجموعه است. در راستای بررسی این ویژگی ها باید گفت که مسئولین عمیق ترین استخر دبی و جهان تلاش کردند تا آب این استخر را در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد نگه دارند و این مسئله باعث شده تا دمای آب بسیار مناسب برای شنا و شیرجه باشد. بی شک نگه داشتن چنین حجم آبی در یک دما ثابت نیاز به دستگاه های پیشرفته و خاص دارد که خوشبختانه شاهد استفاده از این تجهیزات حرفه ای در Deep Dive Dubai هستیم.

عمیق ترین استخر جهان

همچنین از نظر طراحی و معماری این استخر سرپوشیده در داخل یک سازه صدفی شکل بسیار بزرگ قرار گرفته است که مساحت این سازه ۱۵۰۰ متر مربع بوده و افراد می توانند از آن بازدید کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این سازه صدفی از تاریخ و فرهنگ مردم کشور امارات متحده عربی الگو گرفته شده است، چرا که کشور امارات متحده عربی همواره به عنوان یکی از برترین و بزرگترین کشور های فعال در حوزه صید مروارید شناخته می شود.

همچنین در فضای داخلی این مجموعه شاهد اتاقک های مختلفی هستید که افراد می توانند در هنگام شنا در این استخر عمیق از آن بازی کرده و لحظات فوق العاده ای را در آن تجربه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد