شناسه خبر: ۳۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

روستاهای ایران | مرموزترین روستاهای ایران

7 تا از مرموزترین روستاهای ایران که ناشناخته موندن + عکس

از روستایی که تمام کودکان آن نابینا متولد می شوند تا روستایی که زمان در آن متوقف شده را می توانید در ادامه بشناسید !

روستاهای ایران

پر بازدید

ترینی‌ها :

ایران جاذبه های طبیعی و عجیب زیادی داره. اما برخی روستاهای ایران که سال های زیادی از شناخت آنها نمی گذرد وجود دارند که دانستن حقایق آنها شگفت زدتون میکنه. در این روستاهای ایران علاوه بر تفاوت ظاهری روستا، مردمانی با آداب و رسوم متفاوتی زندگی میکنند که ممکن است امروزه این آداب و رسوم بسیار عجیب به نظر برسد. در ادامه 5 تا از مرموز ترین روستاهای ایران رو بهتون معرفی کردیم.

  • روستای درکش در خراسان شمالی

روستای درکش

نامش را درکش گذاشته‌اند، چون رود زیبای درکش از دل آن عبور می‌کند. این روستا منزلگاه تنها جنگل بلوط منطقه شرق کشور است، گوزن قرمز دارد و آب‌و‌هوای خنک و چشم‌انداز بکرش هر گردشگری را به وجد می‌آورد. البته عجیب‌ بودنش بر می‌گردد به وجود بیش از ۳۸۰ گیاه دارویی در پوشش گیاهی روستا، حتی گونه‌ های بسیار کمیاب که به‌خاطر وجودشان لقب داروخانه طبیعی را به این روستا داده‌اند. اینجا تا چشم کار می‌کند گل‌ و گیاه و رنگ سبز می‌بینید و عطر گیاهان دارویی مثل کاکوتی، آویشن و اسطوخدوس مشامتان را پر می‌کند.

  • روستای ایستا در طالقان ، البرز

روستای ایستا

در روستای ایستا، زمان به‌معنای واقعی کلمه ایستاده است. نه خبری از فناوری است، نه برق و گاز و خودرو! نه مراسم عروسی دارند، نه تولد و نه عزا! روستای مخوفی که هیچ‌کس در آن شناسنامه ندارد و اهالی ساده‌زیست آن فعالیت‌های زندگی مدرن را خلاف دین می‌دانند. دین‌ دار بودن طالقانی‌ ها در این روستا به تعصب عجیبی تبدیل می‌ شود که حتی راه ورود بانوان به این آبادی را می‌ بندد! اینجا بی‌ شک عجیب ترین روستای ایران در طالقان است که مردمانش نه جزو جمعیت ایران محاسبه می‌ شوند، نه نقشی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی کشور دارند!

12 روستای پلکانی معروف در ایران که حتما باید ببینید

  • روستای زرگر قزوین

روستای زرگر

اهالی روستای زرگر اروپا نشینان ایران محسوب می‌شوند. آن ها به‌زعم خود به‌زبان زرگری حرف می‌زنند و در عین‌ حال هم‌ زبان مردمان رومانی هستند، لاتین می‌نویسند و ظاهر اروپایی دارند. با وجود روایت‌های متفاوتی که درباره آنها وجود دارد، اصالت بومیان این روستا در هاله‌ای از ابهام است. هیچ‌کس نمی‌داند آن ها روزگاری از اسرای جنگ ایران و روم بوده‌اند یا به‌ عنوان یک طایفه‌ای خارجی از مرزهای شمالی وارد ایران شده‌اند. ویژگی‌ های جالب ساکنان روستا وسوسه بازدید از آن را به دل هر گردشگری می‌اندازد.

  • روستای چهاربرج در خراسان شمالی

روستای چهاربرج یکی از روستاهای واقع در استان خراسان شمالی و در حدود ۳۵ کیلومتری غرب شهر اسفراین قرار دارد. این روستا تقریبا ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد و جالب‌ ترین ویژگی آن این است که بیش از ۹۰ نفر از اهالی آن نابینا هستند. این مشکل نابینایی در حدود ۳۰ سال پیش در این روستا شیوع پیدا کرده و این موضوع باعث شده که برخی از ساکنان روستا به جستجوی زندگی بهتر بروند.

روستای چهار برج

کارشناسان دلیل این اتفاق را به تغییرات ژنتیکی و ازدواج‌های فامیلی در میان اهالی روستا نسبت می‌دهند؛ البته گفته می‌شود که از سال ۱۳۹۱ به بعد اختلال نابینایی در نوزادان متولد شده در روستای چهار برج کاهش یافته است. یکی از نکات جالب این روستا این است که احتمالاً حیواناتی مانند گاو و گوسفند و گربه نیز نابینا متولد می‌شوند که دلیل این اتفاق هنوز هم مبهم است.

روستای آدم کوتوله های ایران، یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان

به گفته برخی از ساکنان این روستا، آب و خاک روستای چهاربرج آلوده است؛ اما تلاش‌های تیم‌های پزشکی در دهه‌های اخیر باعث کاهش این مشکل در بین کودکان شده است. گفتنی است که قبل از این، با اهالی روستای چهاربرج وصلت نمی‌کردند و محصولات دامی و کشاورزی آن‌ها را خریداری نمی‌کردند؛ اما در سال‌های اخیر این مشکل برطرف شده و رفت و آمد به روستاهای اطراف و وصلت با آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.

  • روستای میمند در کرمان

روستای میمند یکی از روستاهای شگفت‌انگیز و دیدنی ایران است که به دلیل داشتن معماری صخره‌ای دستکند و جذابیت‌های اسرارآمیز، معروف و شناخته شده است. این روستا با مساحت ۴۲۰ کیلومتر مربع، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین روستاهای دستکند در ایران و جهان به حساب می‌آید که همچنان زندگی در آن ادامه دارد و مردمانش سنت‌های پیشنیان خود را حفظ کرده‌اند.

روستای میمند

روستای تاریخی میمند در سال ۱۳۹۴ به عنوان نوزدهمین اثر جهانی ایران در میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است. همچنین در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان هفتمین منظر فرهنگی-طبیعی و تاریخی در جهان، نخستین جایزه جهانی ملینا مرکوری را به دست آورد. این جایزه هر دو سال یک‌بار از سوی دولت یونان و با همکاری مجامع فرهنگی بین‌المللی مانند یونسکو و ایکوموس (شورای حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی) به آثاری اهدا می‌شود که دارای شرایط و ضوابط فرهنگی، طبیعی و تاریخی منحصربه‌فرد باشند.

  • روستای صراخیه در خوزستان

روستای صراخیه

در گوشه دنجی از استان خوزستان به‌اسم صراخیه، آدم‌ها برای رفت‌و‌آمد در کوچه‌پس‌کوچه‌های روستا قایق سوار می‌شوند و تالاب شادگان را پارو می‌زنند! به‌چشم گردشگران اینجا یکی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین روستاهای ایران است. نه صدای تردد ماشین‌ها به گوش می‌رسد و نه دودودَم ترافیک کسی را آزار می‌دهد. همه‌جا در خلسه و آرامش عجیبی فرو رفته است و روستا به ونیز ایران شهرت دارد. از دیگر عجایب این روستا این است که می‌توان انواع پرندگان بومی و غیربومی مثل گیلانشاه خالدار، عقاب تالابی خالدار، عقاب دریایی دم سفید، عروس غاز و پلیکان پاخاکستری را بر فراز تالاب مشاهده کرد.

گشت و گذار در شهر لک لک های ایران + ویدئو و تصاویر

  • روستای شهر‌ آباد در یزد

روستای شهر آباد

روستای شهر آباد ابرکوه یکی از روستاهای جذاب کشورمان است که به عنوان روستای دوقلوها معروف بوده و با داشتن ۲۴۰ نفر جمعیت، ۴۰ نفر از آن‌ها دوقلو هستند. این ویژگی منحصر به فرد روستا، باعث کنجکاوی هر کسی می‌شود تا دوقلوهای همسان و غیرهمسان را کنار هم مشاهده کند.  دیدن چند دوقلو در کنار هم، اتفاقی نادر و خاص است و معمولاً تنها در جشن‌ها و مراسم‌های مربوط به آن‌ها می‌توان این تجربه را داشت. روستای شهر آباد که در خراسان رضوی واقع شده است، با وجود جمعیت کم، نسبت به تعداد دوقلوهای بسیاری که در آن زندگی می‌کنند، محلی منحصر به فرد و جالب است.لازم به ذکر است، بیش از نیمی از دانش‌آموزان مدرسه این روستا دوقلو هستند که این موضوع می‌تواند ناشی از ازدواج‌های فامیلی در این جامعه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد