شناسه خبر: ۳۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

سفر با قطار | زیباترین مسیرهای ریلی در سفر با قطار

این مسیرهای رویایی ریلی رو حتما یکبار تجربه کن | هفت تا از زیباترین مسیرهای ریلی در ایران + عکس

در ایران چند مسیر معروف و جذاب ریلی داریم که فقط در سفر با قطار میتونید تجربه کنید. همراه ما باشید تا بهتون معرفی کنیم.

قطار

پر بازدید

ترینی‌ها :

یکی از وسایلی که میتونید به راحتی باهاش سفر کنید، قطار هست. در ایران مسیر های ریلی جذابی رو داریم که فقط در سفر با قطار میتونید تجربه کنید و در فصل های مختلف به خصوص بهار و پاییز از جذابیت خیلی زیادی برخوردار هستند. در ادامه زیباترین مسیرهای ریلی ایران رو براتون قرار دادیم که بتونه مقصد سفر بعدیتون باشه و برای یکبار هم که شده این مسیرها رو با قطار امتحان کنید.

مسیر ریلی تهران به ساری

یکی از مسیرهای ریلی زیبا کشور که مناظر چشم‌نواز و فوق‌العاده زیادی دارد مسیر ریلی تهران به ساری است. این مسیر که کمتر از ۷ ساعت طول می‌کشد و قطارهای سریع‌السیر، اتوبوسی، ارزان و لوکس در این مسیر تردد دارند، به قدری زیبا و فوق‌العاده است که مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته و ترجیح می‌دهند مسیر تهران به ساری را با قطار طی کنند.

قطار تهران به ساری

مسیر تهران به ساری از ۲۴ ایستگاه تشکیل شده و تا ایستگاه گرمسار همه چیز آن شبیه به سایر مسیرهای ریلی است، اما بعد از عبور از ایستگاه گرمسار وارد بخش‌های زیبا مسیر می‌شوید.

میخوای یه سفر به یاد موندنی به گرگان داشته باشی؟

در طول مسیر بعد از گذشتن از ایستگاه پل سفید، وارد کوهستان و جنگل‌های شمال شده و در طول مسیر سد لفور و پارک جنگلی جوارم را هم مشاهده خواهید کرد و از تونل زیبا گدوک که طولانی‌ترین پل کشور است هم عبور می‌کنید. یکی از دیدنی‌های مسیر تهران به ساری که باعث شهرت این مسیر شده، پل ورسک است. این پل که در سال ۱۳۱۵ با ۸۶ متر طول و ۱۱۰ متر ارتفاع به دستور رضاشاه ساخته شد یکی از شاهکارهای مهندسی ایران است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و محکم‌ترین پل‌های ایران شناخته می‌شود.

مسیر ریلی مشهد به ساری

یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران که از جنگل‌های زیبا شمال می‌گذر مسیر ریلی مشهد به ساری است. این مسیر ۱۴ ساعته که قطارهای ۳ ستاره و ۴ ستاره در آن تردد دارند به دلیل طبیعت فوق‌العاده و عبور از جنگل‌ و کوهستان به قدری زیباست که به یکی از پرطرفدار ترین مسیرهای ریلی کشور تبدیل شده است. قطار مشهد به ساری در ایستگاه‌های کاشمر، شاهرود، دامغان، سمنان، فیروزکوه، قائمشهر و بسیاری از ایستگاه‌های دیگر توقف دارد و در طول مسیر می‌توانید از تماشا صخره و کوه‌ها، جنگل و طبیعت زیبا و روستاهای متعددی که در مسیر شمال قرار دارند لذت ببرید.

قطار مشهد به ساری

مسیر ریلی قزوین به رشت

یکی دیگر از مسیرهای ریلی کشور که به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای ریلی شناخته می‌شود و به تازگی به بهره‌برداری رسیده، مسیر ریلی قزوین به رشت است. این مسیر که کمتر از ۳ ساعت طول می‌کشد و در حال حاضر فقط قطارهای اتوبوسی در آن فعالیت دارند با ۱۶۴ کیلومتر طول و گذر از ۵۲ تونل و ۱۷ پل از جمله مسیرهایی است که از طبیعت بکر و جنگلی شمال عبور می‌کند. در مسیر قزوین به رشت از پل منجیل که بزرگترین پل راه آهن کشور است و ۱۴۳۰ متر طول دارد عبور کرده و در طول این مسیر زیبا می‌توانید از تماشا شالیزارها، جنگل‌ها و رودخانه‌های طبیعی لذت ببرید و سفری سرشار از مناظر زیبا و چشم‌نواز را تجربه کنید.

قطار قزوین رشت

مسیر ریلی مشهد به رشت

از دیگر مسیرهای زیبا ریلی کشور که از دل جنگل و کنار دریا خزر عبور می‌کند مسیر ریلی مشهد به رشت است. این مسیر به قدری زیبا و تماشایی است که از ابتدا وارد مسیرهای چشم‌نواز شده و اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد. در مسیر مشهد به رشت جاده‌های کوهستانی و جنگلی متعددی وجود دارد و اگر از مشهد سوار قطار شوید بعد از یک ساعت می‌توانید مناظر چشم‌نواز را تماشا کنید. بدون تردید سفر با قطار از مشهد به رشت یکی از زیباترین سفرهای ریلی است که از عطر جنگل و بوی دریا لذت خواهید برد.

 

قطار مشهد به رشت

مسیر ریلی تهران به گرمسار

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای ریلی ایران که مناظر کویری زیبایی دارد مسیر ریلی تهران به گرمسار است‌. در طول مسیر تهران به گرمسار می‌توانید از دیدن کویر زیبا، آسمان پرستاره در طول شب و سکوت کویر لذت ببرید. بدون شک یکی از متفاوت‌ترین مسیرهای ریلی کشور مسیر تهران به گرمسار است و برای دوست‌داران کویر و تماشا زیبایی‌های آن یکی از بهترین سفرهای ریلی خواهد بود.

قطار تهران به اهواز

مسیر ریلی تهران به اهواز

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای ریلی ایران که از کوه‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای بزرگ و متعدد عبور می‌کند مسیر ریلی تهران به اهواز است. این مسیر ۱۵ ساعته با گذر از طبیعت زیبا و چشم‌نوازی که از استان لرستان تا زاگرس دارد، به عنوان یکی از مسیرهای پرطرفدار کشور شناخته می‌شود و می‌توانید در سفر به اهواز از مناظر متنوع و چشم‌نواز لذت ببرید. اما توجه داشته باشید که بلیط قطار خود را طوری انتخاب کنید که در طول روز قطار وارد مسیر لرستان شود تا بتوانید مناظر زیبا و جنگلی را تماشا کنید.

 

قطار تهران به اهواز

مسیر قطار گردشگری لرستان

قطار گردشگری لرستان برای دیدن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این استان بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است. از طرفی مسیر قطار گردشگری لرستان با ۷۴ کیلومتر طول که از ایستگاه دورود شروع شده و در ایستگاه کشور پایان می‌یابد به قدری زیبا و چشم‌نواز است که به یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران تبدیل شده است. این قطار گردشگری در ایستگاه‌های مختلفی توقف دارد و گردشگران می‌توانند از مسیرهای گردشگری و جاذبه‌های مختلف بازدید کنند.

قطار لرستان

قطار گردشگری لرستان هفته‌ای یکبار از این مسیر عبور می‌کند و با ۱۴ توقفگاه گردشگری با ارائه خدمات و بسته کامل که شامل صبحانه، ناهار و شام و اقامت در خانه‌های روستایی است در خدمت گردشگران است و می‌توانید از دیدن لرستان و کوه‌ها و صخره‌های طبیعی آن لذت ببرید. از مهم‌ترین ایستگاه‌هایی که قطار گردشگری لرستان توقف دارد می‌توان به آبشار آبگرم، آبشار بیشه، تالاب ازگن، چشمه آب گوگرد و ایستگاه‌های دیگر اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد