شناسه خبر: ۲۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

سفر به گرگان | مکان های دیدنی گرگان

میخوای یه سفر به یاد موندنی به گرگان داشته باشی؟ | معرفی 8 مکان دیدنی و پرطرفدار گرگان + تصویر

شهر گرگان یکی از جاذبه های گردشگری شمال ایران است که در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. در ادامه 8 تا از بهترین مکان های دیدنی گرگان رو معرفی می کنیم.

گرگان

پر بازدید

ترینی‌ها :

گرگان از شهرهای زیبایی است در دل جنگل های هیرکانی قرار دارد و همیشه مقصد سفر و گردشگری بوده است. آثار تاریخی و دیدنی زیادی در گرگان قرار دارد که بازدید کنندگان می توانند به تماشای آن بروند. علاوه بر این آبشارهای زیبای گرگان، روستاهای بکر، بازارهای مختلف از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر شمالی و سرسبز است.

6 تا از مکان های معروف و دیدنی گرگان

  • آبشار باران کوه در جنگل شصت کلا

یکی از بکرترین و سرسبزترین جنگل‌های شمالی در شش کیلومتری جنوب غرب شهرستان گرگان قرار گرفته‌است که به آن جنگل شصت کلا گفته می‌شود. این جنگل که بخشی از جنگل‌های معروف هیرکانی محسوب می‌شود دارای طیف وسیعی از گیاهان دارویی و کم‌یاب است. انواع قارچ‌های دوست‌داشتنی در سرتاسر جنگل دیده می‌شوند گفتنی است مناطق دوردست جنگل نیز زیستگاه حیوانات وحشی و نادر هستند. ناگفته نماند که در نزدیکی این جنگل چشم‌نواز دو آبشار زیبا به نام‌های شصت کلا که به آن شصت کلاته نیز می‌گویند و همچنین آبشار باران کوه قرار گرفته‌ دارد که از دیدنی‌های حوالی این جنگل سبز بشمار می‌روند .آبشار باران کوه در جنوب غربی شهر گرگان قرار دارد و دارای طبیعت و چشم‌انداز ویژه‌ای است. پارک جنگلی باران کوه هم در نزدیکی همین آبشار قرار دارد.

آدرس جنگل شصت کلا: استان گلستان، گرگان، شش کیلومتری جنوب غرب

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

آبشار شصت کلا

  • طبیعت سردانسر

طبیعت سردانسر را باید یکی از زیباترین بخش‌های بازدید از روستای زیارت دانست. همانطور که از سمت روستای زیارت، این روستای زیبا واقع در منطقه نهار خوران، به سمت نخود چشمه و چکل پیرزن بروید، به دشت‌های سرسبزی خواهید رسید که مردم محلی آن را سردانسر نامیده‌اند. طبیعت سردانسر یکی از بکر‌ترین مناظر طبیعی در تمام ایران محسوب می‌شود که گردش در آن، جزء بهترین بخش‌های بازدید از گرگان به شمار می‌آید. سردانسر همان جایی است که در خواب و رویا هم با دیدن آن آرامش می‌گیرید. طبیعتی که هنوز به دست انسان آسیب ندیده و در آن حیوانات آزادانه به زندگی خود ادامه می‌دهند. طبیعت سردانسر برای یک پیاده روی و طبیعت گردی جانانه بسیار مناسب خواهد بود و می‌توانید ساعات خوشی را در آن تجربه کنید.

آدرس طبیعت سردانسر: استان گلستان، گرگان،  روستای زیارت، سردانسر

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

سردانسر

  • پارک جنگلی ناهارخوران

اگر حدود ۸ کیلومتر از مرکز شهر گرگان به سمت جنوب این شهر بروید، در دامنه‌های کوه به بهشتی می‌رسید که آب‌وهوای دلچسب و غوغای درختان رنگارنگش هوش از سرتان می‌برد. جنگل ناهارخوران از دل دوران ژوراسیک سر برآورده و به شکل جواهری، حوالی گرگان را زینت داده است. این پارک جنگلی از جذاب‌ترین جاهی دیدنی گرگان است که سهم گردشگری بالایی در این منطقه دارد و مکان مناسبی برای گردشگری و طبیعت‌گردی در نواحی شمالی ایران است. در این جنگل حسابی پیاده‌روی کنید و لحظه‌های خودتان را با آرامش چشمه‌های زلال و طراوت درختان این بهشت شمالی شریک شوید.

 

ناهار خوران

  • دهکده جهان نما

برای تجربه‌ی زندگی در روزگاری که خبری المان‌های شهری نبوده و زندگی روستایی هنوز خلوص اولیه را داشته، دهکده جهان نما در گلستان مقصد معرکه‌ای است. این دهکده در پناه منطقه‌ی حفاظت شده‌ی جهان نما، از آسیب‌های زندگی شهری در امان مانده و زمان و تکنولوژی اثر ناچیزی در این روستای توریستی داشته است. این دهکده در جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی کردکوی قرار دارد و بکری و لطافت آن شبیه هیچ کدام از روستاهای ایران نیست. وقت‌گذرانی در این ییلاق، در دل رشته کوه‌های البرز، فرصت خوبی است که از زندگی بومی روستایی، طبیعت وحشی و هوای ناب کوهستانی غرق لذت شوید.

دهکده جهان نما

  • دریاچه توشن

یکی از شگفت ‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی گرگان دریاچه توشن است که در دهستان انجیرآباد و در ناحیه جنوبی گرگان قرار گرفته‌است. این دریاچه زیبا که به آن سدخاکی توشن نیز می‌گویند، تا ۳۰۰ متر امتداد دارد و ارتفاع آن از سطح دریا بطور تقریبی ۲۵۰ متر است. دریاچه در دامنه‌های کوهی به همین نام قرار دارد که توسط جنگل‌های زیبای النگدره احاطه شده‌است.

تلاقی جنگل، دریاچه و درختان جنگلی، چشم‌انداز رویایی و خیال‌انگیزی ایجاد کرده‌است. کمپینگ و ماهی‌گیری در این فضای زیبایی طبیعی از جمله فعالیت‌های محبوب گردشگران است. علاوه بر آن امکانات رفاهی لازم نظیر سرویس‌های بهداشتی، رستوران، کافی‌شاپ و اغذیه‌فروشی نیز در حوالی این منطقه قرار دارد.

ساعات بازدید: شبانه روزی

نشانی: استان گلستان، گرگان، روستای توشن

دریاچه توشن

 

  • بازار نعلبندان

در بافت تاریخی گرگان و در مرکز شهر بازار نعلبندان قرار گرفته است که از اماکن تاریخی مهم در این شهر گردشگری محسوب می‌شود. پیشینه این بازار سنتی به سال ۳۷۵ هجری قمری می‌رسد و اصناف مختلفی از جمله بزازان، کفاشان، نجارها و جواهرسازان از جمله صنف‌هایی هستند که هر کدام در راسته‌ای مشخص قرار دارند و همچنان به فعالیت مشغولند. در کنار این مغازه‌ها، انواع صنایع دستی ترکمن‌ها، لباس‌های محلی و خوراکی‌های خشمزه محلی نیز در دکان‌های این بازار به فروش می‌رسد و از این رو این بازار معمولا محل تجمع گردشگران گرگان است. گفتنی است چندین بنای تاریخی نیز در این بازار قرار دارد که می‌توان بعد از گشت و گذار در مغازه‌های بازار از آنها هم دیدن کرد. از میان این اماکن می‌توان حمام قاضی گرگان، مسجد جامع و تکیه نعلبندان را نام برد.

بازار نعلبندان

  • پارک جنگلی النگدره

    پارک جنگلی النگدره ، از دلفریب‌ترین جاهای دیدنی گرگان است که زیبایی خود را در تمام فصل‌ها حفظ می‌کند، اما بیش‌تر محبوبیت آن به پاییزهای رویایی‌اش است. این پارک در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، نزدیک پارک جنگلی ناهارخوران قرار دارد. اگر به دنبال رفتن به جایی هستید که تصویری از پاییز، شبیه آن‌چه در قصه‌‎ها و افسانه‌ها شنیده‌اید را به چشم ببینید، باید به النگدره بروید. در این جنگل زیر طاقی از درختان پیاده‌روی کنید، سمفونی زیبای رودخانه را گوش کنید و از شیطنت برگ‌های رنگارنگ و خنکای دلچسب پاییز غرق لذت شوید.

النگدره

  • جنگل توسکستانی

جنگل پیما از جمله تفریحات مورد علاقه گردشگران خطه شمالی کشور است. یکی از شگفت انگیزترین جنگل های این منطقه جنگل توسکستانی است. این جنگل در روستای توسکستان و در فاصله ۲۶ کیلومتری جنوب شرقی گرگان قرار دارد. از همان ابتدا که در جاده منتهی به این جنگل بی‌نظیر قرار می‌گیرید مناظر کوهستانی سرسبز توجه شما را به خود جلب می‌کنند. در حقیقت این جنگل در میانه دره‌های ارتفاعات شاهکوه واقع شده‌است. انواع درختان توسکا، افرا، اورس و بلوط در سرتاسر فضای جنگل به چشم می‌خورند. اگر در فصل بهار به این جنگل بروید اوج زیبایی درختان جنگلی را خواهید دید و در پاییز هم برگریزان رنگارنگ این درختان شما را با جلوه‌ای رویایی از جنگل مواجه می‌کند.

 

ساعات بازدید: شبانه روزی

نشانی: استان گلستان، ۲۶ کیلومتری جنوب شرق گرگان، جاده توسکستانی

توسکستان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد