شناسه خبر: ۲۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

جاهای دیدنی ایران در بهار | مکان های دیدنی ایران در بهار

تا آخر بهار وقت داری این جاهای دیدنی ایران رو ببینی + فیلم و عکس

بعضی جاها هستند که وقتی میبینمشون هیچوقت از یاد آدم نمیره. در ادامه بهترین جاهای دیدنی ایران که میتونه همیشه در خاطرتون بمونه رو معرفی می کنیم.

جاهای دیدنی ایران

پر بازدید

ترینی‌ها :

این لوکیشن هایی که ما در ادامه معرفی میکنیم به عنوان زیباترین جاهای دیدنی ایران شناخته شدند. اما جاهای دیدنی ایران به این مورد ها محدود نمیشه و کشورمون کلی جاهای زیبا داره که برای سفر بسیار مناسب هستند. به نظر شما زیباترین جاهای دیدنی ایران غیر از اینا کجاهاست؟

معرفی 15 تا از بهترین لوکیشن های ایران برای سفر و عکاسی

 

1- دره اُپرت

اوپرت

منطقه ای چشم نوار به نام اوپرت بین استان سمنان و مازندان قرار گرفته است. اوپرت در ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر در استان سمنان واقع است. اوپرت یا اُپِرت نام روستایی است این دو منطقه را به هم متصل نموده است.

کوه هایی که بین استان سمنان و مازندان قرار گرفته است مانند دیواری عمل می کند که مانع و سدی برای ابرها شده است و منطقه ی زیبایی را پدید آورده است.

قشنگ ترین جاهای ایران برای مسافرت!

2- حوضچه نمک هرمزگان

حوضچه نمک هرمزگان

برای دیدن این جاذبه طبیعی خارق‌العاده یعنی حوضچه نمکی ساوات یا استخر نمکی انگوران باید به استان هرمزگان و شهرستان بندر خمیر سفر کنید. شهری که فاصله آن تا بندرعباس 95 کیلومتر و تا بندرلنگه حدودا 110 کیلومتر است. این بندر زیبا در مجاورت یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران یعنی تالاب خورخوران قرار دارد؛ تالابی که به‌ عنوان یک تالاب بین‌المللی به ثبت رسیده است و هرساله گردشکران و طبیعت‌گردان زیادی را جذب خود می‌کند.

3- دریاچه نمک خارا

دریاچه نمک خارا

دریاچه نمک خارا در ۵۰ کیلومتری ورزنه و در کویر خارا قرار گرفته. کویری که به حسن آباد و ورزنه هم مشهور است. وقتی از بخش جنوبى تالاب و از روستاى خارا به طرف تالاب پیش مى‌رویم، ابتدا گیاهانی مثل گز و قیچ می‌بینم.

بعد که آنها را پشت سر گذاشتیم به منطقه‌ای بیابانى با شن‌هاى روان مى‌رسیم. جلوتر که برویم، پهنه‌ وسیعى از نمک‌زارها و بلورهاى نمک جلویمان سبز می‌شود. حدود شصت درصد از نمک خوراکی ایران و بیست درصد از نمک صادراتی از معدن نمک جرقویه علیا، در همین ناحیه به‌دست می‌آید.

4- ساحل درک

ساحل درک

روستای درک از جاهای دیدنی کنارک است و جایی در انتهای نقشه سیستان و بلوچستان، در امتداد دریای عمان واقع شده است. درک در حوزه بخش زرآباد شهرستان کنارک نزدیک به مرز دریایی دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری بین کنارک و درک، دو بندر مهم چابهار و بندرعباس قرار دارد تا زیبایی مسیر را کامل کند.

مرموزترین جاهای دنیا!

5- کوه های مریخی

کوه های مریخی

وقتی صحبت از سفر به چابهار و دیدنی های این شهر پیش می آید محال است که از کوه ها مریخی چابهار اسمی برده نشود. طبیعتی جذاب و دیدنی که شاید دلیل خیلی ها برای سفر به چابهار بازدید از همین جاذبه گردشگری عجیب و غریب چابهار باشد. کوه هایی که بدون داشتن هیچ گونه پوشش گیاهی و تنها با ظاهر عجیبشان تا این حد معروف شده اند.

این کوه ها که در فاصله ۵۰ کیلومتری از چابهار قرار گرفته اند که امتداد رشته کوه های زاگرس بوده و تا پاکستان نیز کشیده شده است. نزدیکی دریاچه صورتی رنگ لیپار در نزدیکی این کوه ها این امکان را به مسافرین داده تا از هر دوی این دیدنی ها در یک روز دیدن کنند.

6- ترکمن صحرا

ترکمن صحرا

ترکمن صحرا در اصل،منطقه‌ای وسیع بود که در طول تاریخ بارها تجزیه شد و امروزه بیشتر قسمت‌های آن در کشور ترکمنستان قرار دارد. در حال حاضر این جلگه وسیع در کشورهای ایران، ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان قرار دارد.

در ایران، ترکمن صحرا در شمال شرقی کشور، قسمت وسیعی از استان‌های گلستان و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد. این منطقه از غرب به دریای خزر و بندر گز، از شمال به جمهوری ترکمنستان، از شرق به خراسان شمالی و منطقه نیمه‌خشک بجنورد و از جنوب به کوه‌پایه‌های جنگلی البرز شمالی محدود می‌شود.

معروف ترین و عجیب ترین غارهای ایران از نظر گردشگران

7- دره ستارگان

دره ستارگان

دره ستارگان قشم یکی از جذاب‌ترین و عجیب ترین آثار دیدنی قشم و ایران است. فرقی نمی‌کند که روایت بومیان را از نحوه شکل گیری این محل که اعتقاد دارند برخورد یک ستاره باعث به وجود آمدن آن شده را باور کنید یا دلایلی که زمین شناسان برای نحوه شکل گیری آن بیان می‌کنند.

دره ستارگان در قسمت جنوب شرقی جزیره قشم و در نزدیکی روستای برکه خلف واقع شده‌است. فاصله دره ستارگان تا مرکز قشم در حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت است و شما می‌توانید به راحتی این مکان هیجان انگیز را در برنامه سفر خود قرار دهید.

8- خالد نبی

خالد نبی

مجموعه‌ی گورستان و زیارتگاه خالد نبی از چند مکان زیارتی و همچنین یک قبرستان تاریخی تشکیل شده است. این مجموعه که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گلستان قرار دارد، محل تدفین خالد نبی و همچنین میزبان تندیس‌های سنگی متعدد و کوچک و بزرگی است. همه‌ی این عوامل در کنار چشم‌اندازهای بی‌نظیر مناظر اطراف، این منطقه را به‌عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری مهم در شمال کشور مطرح کرده است.

جموعه‌ی خالد نبی در منطقه‌ای کوهستانی، در فاصله‌ی ۹۰ کیلومتری از گنبد کاووس و ۶۲ کیلومتری شمال شرقی شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو، بر فراز قله‌ی کوه «گوگجه داغ» واقع شده است.

اگر به تبریز رفتید، از دیدن روستای جذاب و تاریخی کندوان غافل نشوید + فیلم

9- جزیره هرمز

جزیره هرمز

دلایل زیادی برای سفر به جزیره هرمز وجود دارد. اگر از جمله زمین‌شناسان ایرانی هستید، باید بگویم که اینجا بهشت شماست؛ چراکه جزیره سرخ‌پوش هرمز، بیش از ۷۰ نوع کانی دارد که خاک این منطقه را از دیگر مناطق کره خاکی متفاوت کرده است!

10- سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه

اگر به‌دنبال مکانی برای داشتن آرامش و خلوت کردن با خود هستید، پیشنهاد ما به شما مجموعه گردشگری سد سلیمان تنگه در استان مازندران است؛ مکانی در دل طبیعت و پر از سرسبزی و زیبایی که با نام دهکده آرامش شناخته می‌شود. این مجموعه گردشگری در کنار یکی از دست‌ساخته‌های بشری قرار دارد؛ سدی با ابهت که به طبیعت زیبای سلیمان تنگه افزوده است.

11- دشت سوسن

دشت سوسن

دشت سوسن  در ایذه ، مزرعه ای پر از زیبایی های طبیعی و تاریخی است که در ۳۵ کیلومتری شهر ایذه خوزستان قرار دارد. طبیعتی متمایز و منحصر به فرد دارد که احساسات هر گردشگر طبیعت دوستی را به خصوص در نوروز بر می انگیزد. دشت سوسن چمنزاری سرسبز پر از گل های قرمز است که رودخانه کارون آن را به دو نیم تقسیم کرده است.

12- شهر بریس

شهر بریس

از چابهار که شروع به حرکت کنید و امتداد جاده را ۶۴ کیلومتر یپش بروید بعد از عبور از منظار کوه ها و دریا به روستای بریس خواهید رسید. اگر اهل فضایی مجازی باشید احتمالا عکس ها زیادی را دیده اید از اسکله ای پر از قایق و لنج که وقتی از ارتفاع بالا به آن نگاه می کنید تصویر فوق العاده جذابی را به وجود آورده است. درست است تمامی آن عکس ها از ساحل بریس چابهار و اسکله همیشه پر رونقش گرفته شده است.

13- کویر ورزنه

کویر ورزنه

کویر ورزنه در نزدیکی شهر ورزنه در بخش شرقی استان اصفهان در ۱۱۷ کیلومتری شهر اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری غرب یزد قرار دارد و وسعت آن، حدود ۱۷ هزار هکتار است. این کویر با شهر ورزنه حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و در جنوب غربی تالاب بین‌المللی گاوخونی واقع شده است.

 این منطقه گردشگری دارای بزرگ‌ترین سایت تفریحی کویر در ایران است که به تازگی بخش‌هایی از آن مثل موتورهای چهارچرخ یک نفره و دو نفره، زیپ لاین، سافاری، شتر سواری، رستوران، شربت خانه، کمپینگ و پاراگلایدر افتتاح شده‌اند.

14- رودخانه کارون

رودخانه کارون

رود کارون بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه ایران است که بخش قابل‌توجهی از آن در استان خوزستان قرار دارد. این رود یکی از نخستین سکونتگاه‌های مردم ایران باستان بوده است و به همین دلیل اهمیت بسیاری دارد. در طول سالیان دراز، رود کارون نقش بسزایی در گسترش کشاورزی، دامداری و گردشگری در شهرها و مناطق اطراف خود داشته است.

رود کارون از شهرهای مختلف استان خوزستان عبور می‌کند و هریک از پل‌های گوناگونی که به زیبایی روی آن ساخته شده، نماد شهرهای مختلف خوزستان است.

آبشار اسکلیم رود سوادکوه، دقیقا همون جاییه که تو این روزای گرم بهش نیاز داریم!

15- جزایر ناز

جزایر نار

جزایر ناز در قشم به عنوان یکی از۱۴ جزیره بزرگ و کوچکی که در خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد به شمار می رود که در کنار بحث گردشگری، از منظر اقتصادی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از جزایر ناز به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم یاد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان