شناسه خبر: ۱۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

سفر تابستونی | سفر به جاهای خنک ایران | ایده سفر برای تابستون

برای فرار از گرما به این جاهای خنک سفر کن | معرفی خنک ترین شهرهای ایران برای سفر

سفر بهترین انتخاب برای رهایی از دغدغه های روزمره است. الان که هوا گرمه ما بهتون جاهای خنک ایران رو برای سفر پیشنهاد می کنیم.

سفر

پر بازدید

ترینی‌ها :

سفر تو فصل تابستون آمارش خیلی بیشتر از فصل های دیگه است. تو این فصل که بچه ها از دغدغه امتحانا و مدرسه رها شدن؛ بهترین زمان برای سفر رفتنه. اما خب هوا گرمه و انتخاب ها محدودتر میشن. این مطلب بهتون چند جای خنک ایران برای سفر تو توبستون رو پیشنهاد میده. 

تنگه بوچیر؛ هرمزگان

در میان منطقه‌ای گرم و کویری دره‌ای عمیق و اسرارآمیز در دل زمین وجود دارد که به آن تنگه بوچیر یا تنگه چله بوچیر می‌گویند. مسیر رسیدن به این تنگه خالی از هیجان و ماجراجویی نیست و برای دیدن آن باید هم در آب شنا کنید و هم از صخره‌ها بالا و پایین بروید. وقتی به این دره برسید حتما از شگفتی آن متعجب می‌شوید، به‌ویژه آن که باوجود اینکه در جایی گرم قرار دارد، اما داخل تنگه هوا خنک است؛ چون عمق تنگه چله بوچیر ۵۰ متر است که این عمق زیاد سبب شده تا دمای هوا در دره، گاهی حتی به زیر صفر نیز برسد و این دره را به بهترین مکان برای تفریح حتی در فاصل تابستان تبدیل کند.

تنگه بوچیر

در واقع با سفر این محل یک دره نوردی استثنایی را در قلب زمین شروع می‌کنید. تنگه بوچیر هرمزگان از دو قسمت معروف به چله بالا و چله پایین دارد. طول این دره از نقطه ورود تا آبگیر انتهای آن در حدود ۱,۰۰۰ متر است و هرچه چه جلوتر بروید عمق دره بیشتر می‌شود. برای طی کردن این دره در بیشتر جاها باید شنا کنید که عمق برخی نقاط بسیار زیاد است و به ۸۰۰ متر هم می‌رسد. آبی که وارد تنگه می‌شود گرم است، اما آب داخل آن سرد و خنک بوده و دمای آب نیز بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد که این دما در فصول مختلف سال ثابت است.

 

آبشار کردیت؛ چهارمحال و بختیاری

آبشار کردیت بر روی رودخانه بهشت آباد در تنگه درکش ورکش در استان چهارمحال و بختیاری و در ده کیلومتری جونقان قرار دارد. نام تنگه کوهستانی در مسیر شهرکرد به اردل تنگه درکش ورکش است. آبشار کردیت در پانزده کیلومتری اردل قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار بلافاصله قبل از تابلوی 15 کیلومتر تا اردل در جاده شهرکرد - اردل از ماشین خود پیاده شوید. مسیر پاکوبی وجود دارد که با شیب تند نزدیک انتهای تنگه درکش ورکش و قبل از ورود به تونل‌ها، مستقیماً بعد از تابلوی 15 کیلومتر تا اردل در سمت چپ جاده به پایین دره منتهی می‌شود.

آبشار کردیت

پس از اندکی قدم زدن در این مسیر مرتب، یک آبشار قدرتمند و باشکوه در انتهای دره ظاهر می شود. آبشار کردیت نام این آبشار است. این آبشار از محبوب ترین جاذبه های طبیعی فارسان است. شیب تند ادامه دره را خطرناک می کند، بنابراین بیشتر افراد و گروه های گردشگران طبیعت از توقف در کنار این آبشار بی نظیر راضی هستند.

دریاچه سوها؛ اردبیل

سوها که در نزدیکی شهرستان نیمن قرار دارد؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی استان اردبیل محسوب می‌شود. این دریاچه که به آن سوا نیز گفته می‌شود در حقیقت آبگیر پست سد سوهاست. دریاچه سوا حدود ۱/۵ کیلومتر طول و نیم کیلومتر عرض دارد. آب سوا راکد است؛ از این‌رو نمی‌توان در آن شنا کرد. اما نگران نباشید چون علاوه‌بر شنا تفریحات دیگری نیز در اطراف این دریاچه وجود دارد؛ اگر کمی به گشت‌وگذار در اطراف دریاچه بپردازید و خوش‌شانس باشید می‌توانید اسب‌های زیبایی که در این منطقه زندگی می‌کنند را ببینید. به‌علاوه در فصل بهار معمولا اطراف این دریاچه پوشیده از مه است و عطر بابونه به مشام می‌رسد.

دریاچه سوها

یک سمت دریاچه سوا از جنگل‌های بکر پوشیده شده و چشم‌انداز زیبایی دارد. بنابراین اگر از عکاسی لذت می‌برید این مناظر زیبا را از دست ندهید. در سوی دیگر این دریاچه، تپه‌های زیبا و مسیر آبشار لاتون است؛ اگر حال‌وهوای پیاده‌روی دارید سری هم به آبشار لاتون بزنید. این آبشار بلندترین آبشار چهارفصل ایران محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد