شناسه خبر: ۱۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد

سفر در خرداد | مقصد سفر در خرداد

خرداد ماه به کجا سفر کنم بهتره؟

خرداد برای سفر به نقاط مختلف ایران زمان مناسبی است. در این مطلب مکان های زیبا و جذاب ایران برای سفر در آخرین ماه بهار را معرفی می کنیم.

سفر

پر بازدید

ترینی‌ها :

برای سفر به نقاط مختلف ایران، بهار یکی از بهترین زمان های سال است. آخرین ماه بهار، خرداد، زمان مناسبی برای سفر به نقاط زیبا و جذاب ایران است.  آب و هوای نقاط مختلف ایران در این ماه عالی است و بدون شک از سفر به این مکان ها پشیمان نخواهید شد.

مناطق عالی برای سفر در خرداد ماه

خرداد یکی از بهترین ماه های سال برای سفر کردن است. بسیاری از مناطق کوهستانی کشور، در این ماه بسیار سرسبز و پوشیده از گل هستند. نقاط سردسیر و کوهستانی در سراسر ایران نیز در این ماه بسیار خوش آب و هوا و زیبا می‌شوند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، زیرا به معرفی دیدنی های ایران و مقاصد سفر در خرداد می‌پردازیم.

سوباتان

سوباتان یا در زبان تالشی «سووتون» ییلاقی زیبا در استان گیلان است که طبیعت‌دوستان از آن با نام بهشت گیلان یاد می‌کنند. این منطقه خوش آب و هوا در قلب جنگل‌های لیسار قرار دارد و محل به هم رسیدن ییلاق‌هایی زیبا در استان گیلان به شمار می‌رود. سوباتان را دشت‌های سرسبز و پرگل، چشمه‌های پرآب و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا پوشانده‌اند. در سوباتان هرچه به ارتفاع بالاتری بروید، مناظر زیباتری خواهید دید. در خرداد ماه طبیعت سوباتان به اوج زیبایی خود می‌رسد و آب و هوا برای گشت‌وگذار در دشت‌ها بسیار مناسب است.

سوباتان

ماسال

شهر ماسال و ییلاق‌های اطراف آن از زیباترین مناطق استان گیلان هستند که از بهترین مقاصد سفر در آخرین روزهای بهار به شمار می‌روند. در گذشته روستای ماسال بخشی از منطقه تالش بود، اما با گسترش این منطقه و توجه بیشتر گردشگران به آن، به‌مرور تبدیل به شهر و بخشی جدا در استان گیلان شد. ییلاق‌های ماسال را دشت گل‌های رنگانگ، جنگل‌های پر درخت، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای پرآب پوشانده‌اند. معنای کلمه ماسال «در میان کوه» است و به‌دلیل قرار داشتن این منطقه میان کوه‌های تالش و دریای خزر، این نام را بر آن گذاشته‌اند.

ماسال

 

ارسباران

منطقه حفاظت‌شده ارسباران در استان آذربایجان شرقی را می‌توان یکی از زیباترین مناطق جنگلی مرتفع در ایران دانست که سازمان یونسکو نام آن را به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است. این منطقه شهرها و بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که از بهترین مقاصد سفر در اواخر بهار و خرداد ماه هستند. تمدن در این ناحیه قدمت بسیار دارد و آثار و نشانه‌هایی از قلعه‌های باستانی در گوشه و کنار منطقه ارسباران به چشم می‌خورند.

ارسباران

ماسوله

روستای ماسوله یکی از زیباترین مناطق استان گیلان است که در منطقه‌ای مرتفع و میان دامنه‌های کوه قرار گرفته است. این روستا از خوش آب و هواترین مناطق شمال ایران است که در خرداد ماه بسیار تماشایی می‌شود. گرچه روستای ماسوله در تمام روزهای سال گردشگر دارد، خرداد ماه از بهترین زمان‌های سفر به این منطقه به شمار می‌رود. شکل ظاهری روستای ماسوله به‌صورت پلکانی است و با وجود اینکه مناطق دیگری از ایران معماری شبیه به این روستا دارند، ماسوله نخستین مقصد گردشگری میان این مناطق محسوب می‌شود.

ماسوله

 

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال از زیباترین جاذبه‌های شمال ایران است که در فصل‌های مختلف سال گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. اواخر فصل بهار در خرداد ماه این جاده رویایی زیباترین چشم‌اندازها از طبیعت شمال کشور را نمایش می‌دهد. این جاده از شهر اسالم در استان گیلان آغاز می‌شود و تا شهر خلخال در استان اردبیل ادامه دارد. ییلاق‌های سرسبز شمال ایران اطراف این جاده را پوشانده‌اند. قرار داشتن جاده اسالم به خلخال در منطقه‌ای کوهستانی با جنگل‌های انبوه و مراتع مخملین، این جاده را به یکی از زیباترین تفرجگاه‌های فصل بهار تبدیل کرده است.

جاده اسالم به خلخال

 

آبشار هریجان در استان مازندران و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. این آبشار و مناطق اطراف آن از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مازندران در جاده چالوس هستند و در خرداد ماه می‌توانید از چشم‌اندازهای طبیعی روستا و آبشار هریجان لذت ببرید. نزدیکی این آبشار به تهران سبب استقبال زیاد گردشگران از آن می‌شود.

آبشار هریجان

پارک جنگلی گیسوم

تابحال نام منطقه زیبای تالش را شنیده اید؟ اگر با این منطقه گردشگری آشنایی دارید، پس حتما نام جنگل گیسوم نیز به گوشتان خورده است. جنگل گیسوم در مسیر حرکت به سوی تالش قرار دارد و بهشتی ترین منظره زمین را در اختیار شما می گذارد. فرقی نمی کند چند بار به این منطقه سفر کرده باشید، از دیدن طبیعت زیبای این منطقه حتما مسحور خواهید شد. جنگل گیسوم یک جنگل یا منطقه طبیعی معمولی نیست! جنگل گیسوم جایی است که دریا و جنگل به هم می رسند و طبیعتی سحرآمیز به وجود می آورند.

پارک جنگلی گیسوم

 

شیروان دره

شیروان دره از جاذبه‌های طبیعی استان اردبیل است و در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مشکین شهر و در نزدیکی لاهرود قرار دارد. این دره از جنوب به دامنه‌های شمالی کوه سبلان، از شرق به جاده لاهرود به شابیل، از غرب به روستای آقبلاغ و از شمال به روستای قلچقلو می‌رسد. طول این دره در حدود ۴۰ کیلومتر است و از لاهرود تا آبگرم شابیل ادامه دارد.

شیروان دره

ماکو

شهرستان ماکو یکی از زیباترین شهرهای ایران در استان آذربایجان غربی در منطقه مرزی است. آب و هوای عالی، طبیعت زیبا، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز و غذاهای محلی خوش‌طعم، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری به‌خصوص در فصل بهار تبدیل می‌کنند. شهر ماکو در طول زمستان سرمای شدید را تجربه می‌کند و به‌دلیل اقلیم خاص این منطقه فصل بهار در آن دیرتر آغاز می‌شود. سرمای هوا در این شهر در بیشتر سال‌ها تا واخر فروردین ماه ادامه دارد و خرداد ماه بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت ماکو است.

ماکو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان