شناسه خبر: ۱۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد

کالباس | طرز تهیه کالباس خانگی

دوست نداری از بیرون کالباس بخری؟ | روش تهیه کالباس خانگی

ممکنه شما هم به خاطر عدم اطمینان خاطر از سالم بودن کالباس؛ اونو از بیرون خریداری نکنید. تو این مطلب روش تهیه کالباس خونگی رو بهتون آموزش میدیم.

کالباس

پر بازدید

ترینی‌ها :

کالباس از مواد غذایی خوشمزه و پرطرفدار تو غذاها مخصوصا فست فوده. شما می تونید برای تهیه اکثر غذاهای فست فودی به جای مرغ و گوشت از کالباس استفاده کنید. اما ممکنه به خاطر اینکه فکر می کنید این ماده غذایی چندان سالم نیست شما اونو از بیرون خریداری نکنید. این مطلب روش تهیه کالباس رو بهتون آموزش میده. 

روش تهیه کالباس خانگی

مواد لازم

سینه و ران مرغ هر کدام ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای ½ فلفل کوچک
روغن مایع ۵۴ قاشق غذاخوری
هویج ۳ عدد
مغز پسته ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ۶ عدد
سیر ۲ حبه
سس خردل ۱ قاشق چایخوری
سس کچاپ ۱ قاشق چایخوری

ادویه های کالباس

  • آویشن، پاپریکا، جوز هندی، فلفل قرمز و سیاه، دارچین، زنجبیل، آویشن و پودر تخم گشنیز 

 

طرز تهیه

  • برای تهیه کالباس مرغ خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس هویج و قارچ ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و درون یک آبکش فلزی می ریزیم.

  • در این مرحله آبکش را روی درب قابلمه قرار می دهیم تا هویج و قارچ با حرارت بخار آب بپزند. در ادامه گوشت مرغ بدون پوست و استخوان را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا یکدست شود.

  • حالا سیر را به همراه تخم مرغ، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه، آویشن، دارچین، جوز هندی، فلفل قرمز، زنجبیل، پاپریکا، پودر تخم گشنیز و روغن مایع را به مخلوط کن اضافه کرده و مجددا مواد را میکس می کنیم تا یکدست شوند.

  • حالا مایه کالباس را از مخلوط کن خارج می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه پسته، هویج، قارچ، سس کچاپ و سس خردل به کاسه اضافه می کنیم.

کالباس خانگی

  • در این مرحله مواد را با دست مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه روی سطح کار سلفون پهن می کنیم و مایه کالباس را درون سلفون قرار داده و آنرا به صورت رول بین چند لایه سلفون می پیچانیم.

  • باید به صورتی سلفون را روی مایه کالباس قرار دهیم که هیچ گونه هوایی وارد نشود. در نهایت دو طرف سلفون را مانند شکلات جمع می کنیم و با نخ به خوبی می بندیم تا در زمان پخت آب وارد سلفون و مایه کالباس نشود.

  • در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت را کم می کنیم و رول کالباس را درون آب جوش قرار می دهیم.

  • برای پخت کامل کالباس حدود دو ساعت زمان نیاز است. پس از اینکه کالباس به طور کامل پخت آنرا از آب جوش خارج می کنیم، سپس به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم. در نهایت کالباس را از یخچال خارج کرده و برش می زنیم.

نکات تهیه کالباس خانگی 

  • دقت کنید که برای منسجم شدن کالباس رول ها را محکم بپیچید و سر آنها را هم خوب و محکم بپیچید.

  • در مرحله ورز دادن اگر دیدید مایه کمی شل است میتوانید کمی نشاسته یا آرد اضافه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد