شناسه خبر: ۸۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

درگذشت الکساندر مدوید | فوت رقیب روسی تختی

درگذشت رقیب دیرینه جهان پهلوان تختی؛ الکساندر مدوید

رقیب قدرتمند جهان پهلوان تختی که 3 مدال طلای المپیک، 7 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز جهان را در کشتی آزاد کسب کرده بود، درگذشت.

تختی

پر بازدید

ترینی‌ها :

غلامرضا تختی که او را با عنوان "جهان پهلون تختی" می شناسند، کشتی گیر صاحب نام ایرانی است. تختی علاوه بر قهرمانی به لحاظ منش، رفتار انسانی و خصوصیات اخلاقی هم در میان مردم و هم در میان رقبای خویش زبانزد است. یکی از رقبای صاحب نام تختی  الکساندر مدوید اهل شوروی سابق است که ماجرای مبارزه او و تختی یکی از جالب ترین و انسانی ترین مبارزات تاریخ کشتی است.

دیوید تیلور کیست؟ | بازگشت دوباره کشتی گیر افسانه ای آمریکا به تشک کشتی

در مسابقات جهانی 1962 تولیدو در آمریکا مدوید به شدت از ناحیه زانو احساس درد داشت و تختی نیز پس از اطلاع از این موضوع هیچگاه در طول مبارزه به سمت پای مصدوم او نرفت. مبارزه‌ای که مدوید آن را پاک‌ترین مبارزه طول عمر خود دانست.

رقیب روسی تختی

 الکساندر مدوید در مصاحبه‌ای درباره ویژگی‌های تختی گفته بود: تختی یک انسان مهربان و دوست داشتنی بود. او به قدری قوی بود که نمی‌شد از قبل مقابلش برنامه ریزی کرد و اصلا نمی‌شد مقابلش با یک فن خاص به برتری رسید.

«الکساندر مدوید» قهرمان پرآوازه کشتی آزاد المپیک و جهان که مدالهای زیادی را برای شوروی سابق کسب کرده بود، در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد