شناسه خبر: ۸۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

کسب مدال طلا توسط ساره جوانمردی | کسب مدال طلای ایران در پارالمپیک | پرافتخارترین بانوی ورزش توان یابان

اولین طلای ایران در پارالمپیک | رکورد زنی «ملکه تپانچه » ایران

در سومین روز از بازیهای پارالمپیک 2024 فرانسه ساره جوانمردی علاوه بر کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران توانست نام خود را به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزش توان یابان ثبت کند.

ساره جوانمردی

پر بازدید

ترینی‌ها :

در ادامه بازیهای پارالمپیک 2024 فرانسه، ساره جوانمردی در مسابقات فینال ماده 10 متر P2 زنان موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین مدال طلای کاروان ایران است و ساره جوانمردی علاوه بر به دست آوردن این مدال، با 4 مدال طلا و یک برنز به دست آمده پرافتخارترین بانوی  ورزش توان یابان شد. 

بیوگرافی مرتضی مهرزاد،از ستارگان والیبال نشسته ایران!

در این ماده ساره جوانمردی از ایران به مصاف حریفان رفت و برای کسب مدال با 7 پاراتیرانداز رقابت کرد. جوانمردی در فینال رقابتی نزدیک و نفس گیر با آیسل اوزجان پارتیرانداز ترکیه‌ای داشت و در اغلب راندهای مسابقه حریف ترکیه‌ای در صدر جدول ایستاده بود، اما در نهایت جوانمردی در راندهای پایانی از حریف پیشی گرفت و توانست با 236.8 امتیاز قهرمان شده و مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

این نخستین طلای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس بود و جوانمردی موفق شد در سه دوره المپیک 2016 ریو ( 2 مدال طلا)، 2020 توکیو، 2024 پاریس مدال طلا کسب کند. جوانمردی در المپیک 2012 لندن نیز به مدال برنز رسیده بود در این رقابت آیسل اوزجان به نقره رسید و روبینا فرانسیس از هند سوم شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد