شناسه خبر: ۸۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

تبدیل مدال های برنز ایران به نقره در پارالمپیک ۲۰۲۴ | اعتراض درست ایران در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

اعتراض به موقع ایران؛ تبدیل دو مدال برنز به نقره در پارالمپیک 2024

در پی بازی های پارادومیدانی و پرتاب کلاب،ایران با دریافت دو مدال برنز اعتراض کرد و با قبول اعتراض ایران صاحب دو نقره دیگر شد.جزئیان کاملتر را بخوانید.

پارالمپیک

پر بازدید

ترینی‌ها :

با شروع سری بازی های جهانی پارالمپیک پاریس2024 ؛ ورزشکاران ایران حضور تاثیرگذاری در این بازی ها داشتند و در پی مسابقات پارادومیدانی و پرتاب سکو، ظفر ذاکر و پرستو حبیبی از ملی پوشان کشورمان دو مدال برنز این مسابقات را کسب کردند که با بازبینی و اعتراض ایران صاحب مدال نقره شدند.

در دومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس جمعه شب مسابقه پرتاب وزنه در کلاس F۵۵ برگزار شد که در پایان ظفر ذاکر با رکورد ۱۱.۸۸ متر در رده چهارم قرار گرفت و حامد امیری با رکورد ۱۱.۳۷ هفتم شد.

به گپس از پایان این رقابت و در شرایطی که نتیجه رسمی از سوی مسئولان برگزاری اعلام شده بود، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران نسبت به عملکرد دو ورزشکار از صربستان و لهستان که نقره و برنز گرفته بودند، اعتراض کردند.

(ویدئو) قهرمان 15 ساله ایرانی مدال خود را از جکی چان گرفت

در نهایت با بررسی های انجام شده این اعتراض مورد قبول قرار گرفت و رکورد های ورزشکاران صربستان و هم چنین رکورد اصلی نماینده لهستان خطا اعلام شد.به این ترتیب ظفر ذاکر با همان رکورد ۱۱.۸۸ متر به جایگاه دوم صعود کرد و صاحب مدال نقره در پارالمپیک پاریس شد.

مدال های پارالمپیک

همچنین در جریان رقابت پرتاب کلاب F۳۲ پرستو حبیبی ملی‌پوش کشورمان با رکورد ۲۶.۲۹ برنز گرفت. در پایان این رقابت اعتراضی از سوی مسئولان یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقه به عملکرد قهرمان لهستانی صورت گرفت که مثمر ثمر بود و همه رکوردهای نماینده لهستان که طلا گرفته بود، خطا اعلام شده و او از جدول حذف شد.

با این اتفاق، رتبه پرستو حبیبی بالا رفت و او مدال نقره را به خود اختصاص داد و پس از نماینده تونس در رده دوم قرار گرفت.حبیبی نخستین مدال‌آور پارادوومیدانی ایران در رشته پرتاب کلاب محسوب می‌شود.

مدال های پارالمپیک

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد