شناسه خبر: ۸۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

شکایت ارمنستان درباره بازی فینال المپیک | شکایت الکسانیان

الکسانیان ول کن طلای محمد هادی ساروی نیست | پیگیری شکایت با وکلای بین‌المللی

الکسانیان کشتی گیر اهل ارمنستان که در فینال مسابقات المپیک 2024 پاریس در مقابل محمدهادی ساروی شکست خورد، همچنان پیگیر شکایت های خود از نهادهای بین المللی است.

محمد هادی ساروی

پر بازدید

ترینی‌ها :

 در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک،  محمدهادی ساروی موفق شد آرتور الکسانیان قهرمان عنوان‌دار ارمنستان را شکست داده و صاحب نشان طلای المپیک شود. الکسانیان اما نسبت به داوری مبارزه اعتراض داشت و از همان ابتدا شکایت خود را به فدراسیون کشتی اعلام کرد. 

در بازگشت این تیم به ارمنستان، بعد از جلسه کمیسیون داوران فدراسیون کشتی این کشور، اعلام شد که ارمنی‌ها از پیگیری اعتراض خود صرف‌نظر کرده‌اند، اما اینطور که پیداست الکسانیان خودش بار دیگر وارد عمل شده و از طریق وکلای بین‌المللی می‌خواهد بار دیگر پرونده اعتراضش را به جریان بیاندازد.

فاش شدن یک راز بزرگ از حسن یزدانی!

فدراسیون کشتی ارمنستان هم بعد از اصرار الکسانیان به این موضوع، کنار او قرار گرفته است.

محمدهادی ساروی و الکسانیان

تغییر رای فدراسیون جهانی کشتی بعد از مسابقات جهانی 2023، الکسانیان را مصمم تر کرده است

تصمیمی که اتحادیه جهانی کشتی سال گذشته در مورد فینال ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات جهانی بلگراد اتخاذ کرد و چندی بعد از پایان این رقابت‌ها، فیلم مبارزه فینال علی چنگیز از ترکیه و دیوید لوسونچی از مجارستان را مورد بازبینی قرار داد و باتوجه به محرز بودن ضربه شدن چنگیز مقابل لوسونچی، تصمیم گرفت برای آنکه قوانین این اجازه را نمی‌داد که بعد از بالا رفتن دست کشتی‌گیر توسط داور، جای برنده و بازنده تغییر کند، دو نشان طلا در این وزن توزیع کند که طلای دوم از آن لوسونچی شد؛ موضوعی است که الکسانیان را برای پیگیری اعتراضش مصمم‌تر از قبل کرده است.

در این بین بعید به نظر می‌رسد در خصوص مبارزه فینال الکسانیان و ساروی، داوران بی‌طرف رأیی غیر از آنچه روز مسابقه توسط داور مبارزه فینال اعلام شد، بدهند چراکه درخصوص مبارزه لوسونچی و چنگیز، به وضوح ضربه فنی اتفاق افتاده بود به طوریکه چشم‌پوشی از آن در بازبینی مجدد، کار بسیار سختی بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد