شناسه خبر: ۸۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

زندگینامه زهرا رحیمی | افتخارات زهرا رحیمی | سن زهرا رحیمی

بیوگرافی زهرا رحیمی پاراتکواندو کار و اولین مدال آور ایران در پارالمپیک فرانسه

زندگینامه، سن، وزن، قد، افتخارات ورزشی زهرا رحیمی جوان ترین عضو کاروان ایران در پارالمپیک فرانسه را برای شما خواهیم نوشت.

زهرا رحیمی

پر بازدید

ترینی‌ها :

زهرا رحیمی یکی از چهره های شناخته شده ایران در پارالمپیک 2024 فرانسه است. او متولد 1388 در تهران و جوان ترین عضو تیم ایران در مسابقات پارالمپیک فرانسه است. به گفته خودش از کودکی به ورزش علاقه مند بود و در مسابقات تکواندو پارالمپیک فرانسه نیز خوش درخشید و با پشت سر گذاشتن رقبایش در وزن 52 کیلوگرم یکی پس از دیگری به فینال صعود کرد و اولین مدال آور ایران در بازیهای پارالمپیک 2024 لقب گرفت.

علت معلولیت زهرا رحیمی

پس از یک حادثه رانندگی در سن ۱۸ سالگی، زهرا تصمیم گرفت تا به ورزش پارالمپیک روی بیاورد و تکواندو را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کرد.

سابقه ورزشی زهرا رحیمی

زهرا رحیمی از سال ۱۳۹۰ به صورت حرفه ای وارد دنیای تکواندو پارالمپیک شد و با شرکت در مسابقات داخلی و بین المللی توانست به موفقیت های چشمگیری دست یابد. او در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان شرکت کرده و مدال های متعددی را کسب کرده است. زهرا با تمرینات سخت و مداوم توانسته است به یکی از بهترین تکواندوکاران پارالمپیک ایران تبدیل شود.

چند درصد تیم پناهندگان پارالمپیک ایرانی هستند؟

افتخارات زهرا رحیمی

زهرا رحیمی در طول دوران ورزشی خود افتخارات زیادی را به دست آورده است. او در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال طلا شد و این موفقیت بزرگ را به نام ایران ثبت کرد. همچنین، در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا نیز مدال های طلا، نقره و برنز را به دست آورده است. زهرا با تلاش و پشتکار خود توانسته است به یکی از نمادهای موفقیت در ورزش پارالمپیک ایران تبدیل شود.

زهرا رحیمی

درخشش در جام ریاست فدراسیون جهانی

یکی دیگر از افتخارات مهم زهرا رحیمی، کسب مدال نقره در جام ریاست فدراسیون جهانی است. این دستاورد نه تنها نشان‌دهنده مهارت و توانایی‌های او در سطح بین‌المللی است، بلکه ثابت می‌کند که او قادر است با بهترین‌های جهان رقابت کند و به نتایج قابل‌توجهی دست یابد. این مدال نقره، نشان‌دهنده رشد سریع و آینده درخشان او در ورزش پارا تکواندو است.

زهرا رحیمی با تلاش و پشتکار فراوان توانسته است به یکی از بهترین تکواندوکاران پارالمپیک ایران تبدیل شود و افتخارات زیادی را برای کشورش به ارمغان بیاورد. او با تمرینات سخت و مداوم و شرکت در مسابقات بین المللی توانسته است به موفقیت های چشمگیری دست یابد و به یکی از نمادهای موفقیت در ورزش پارالمپیک تبدیل شود. زهرا رحیمی با افتخارات خود نشان داده است که با تلاش و پشتکار می توان به هر هدفی دست یافت.

زهرا رحیمی پس از حواشی درخواست سهمیه رشته پزشکی مبینا نعمت زاده، قهرمان المپیک گفته بود: انتظار ندارم در رشته هایی مثل پزشکی به من سهمیه بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد