شناسه خبر: ۷۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

پاداش های قهرمانان المپیک در ایران | جوایز مدال آوران المپیک در ایران | پاداش المپیک ۲۰۲۴ ایران

ایران چه پاداش هایی برای مدال آوران المپیک 2024 در نظر گرفته؟

جوایز و پاداش های قهرمانان مدال آور در ایران مشخص شد و در این مطلب به شما ارائه داده میشود.

جوایز ایران به مدال آوران

پر بازدید

ترینی‌ها :

دیروز مسابقات المپیک 2024 به پایان رسید و مسئولین ورزش کشور برای مدال آوران و کاروان ورزشی ایران پس از برگشت و کسب رتبه های بالا جایزه هایی در نظر گرفته است که در ادامه لیست این جایزه ها را قرار داده ایم.

کمیته ملی المپیک:

کمیته ملی المپیک برای این دوره از مسابقات به هر ورزشکاری که بتواند مدال طلا کسب کند 10 میلیارد تومان پاداش می‌دهد و رقم‌های 4 میلیاردی و 2 میلیاردی را برای برندگان مدال نقره و برنز اختصاص داده است. همچنین وزارت ورزش در پاداشی جداگانه به برندگان مدال طلا 8 میلیارد تومان پاداش می‌دهد و همچنین برای نقره‌ای‌ها و برنزی‌ها ارقام 4 و 2 میلیاردی را در نظر گرفته است که با پاداش کمیته ملی المپیک برابر است.

گفته می‌شود پاداش کمیته ملی المپیک پای سکو پرداخت می‌شود و قبل از اینکه حتی ورزشکار روی سکو برود این مبالغ را دریافت خواهد کرد. جدا از این پاداش‌ها هنوز ارقامی که در مراسم تقدیر از ورزشکاران در حضور مقامات بلندمرتبه کشور داده می‌شود مشخص نشده است.

فدراسیون کشتی:

فدراسیون کشتی با مدیریت علیرضا دبیر برای مدال آوران خود هم پاداش‌های اختصاصی درنظر گرفته است. برندگان مدال طلا 5 میلیارد تومان به علاوه حقوق ماهیانه 100 میلیون تومان در یک‌سال را دریافت خواهند کرد. در واقع برندگان مدال طلا علاوه بر 5 میلیارد تومان، یک میلیارد و دویست میلیون تومان دریافت خواهند کرد. صاحب مدال نقره پاداش 1 میلیاردی به علاوه حقوق ماهیانه 30 میلیون تومان در یک‌ سال را خواهد داشت که به علاوه یک میلیارد تومان، 360 میلیون تومان هم می‌گیرند. و همچنین دارنده مدال برنز هم علاوه بر 500 میلیون تومان نقدی، یک سال ماهیانه 15 میلیون تومان حقوق خواهد گرفت که 180 میلیون تومان خواهد شد.

عجیب ترین پاداش های قهرمانان المپیکی! از سفارش غذای رایگان تا چند راس گاو

فدراسیون تکواندو:

فدراسیون تکواندو هم با مدیریت هادی ساعی که خودش صاحب 2 طلا و یک برنز المپیک است برای مدال‌آوران پاداش‌های خوبی را در نظر گرفته است. برنده مدال طلا یک میلیارد تومان، صاحب مدال نقره 600 میلیون و دارنده مدال برنز 500 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

 در پایان رقابت‌های المپیک پاداش‌های قهرمانان را می‌شود به راحتی با توجه به رنگ مدال و اینکه کدام فدراسیون هستند را منهای پاداش مقامات رده بالای کشور محاسبه کرد.

دیگر جوایز:

همچنین تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند.

و بر اساس قانون سرباز قهرمان نفرات اول ، دوم و سوم مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی تحت پوشش کمیته ملی المپیک در تمامی رشته ها می توانند از معافیت سربازی بهره مند شوند .

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    دلم برای معلم و کارگر میسوزه که دست مزد خیلی پایینی داره ولی ورزشکاران برای یک مدال المپیک چقدر پول میگیرن

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد