شناسه خبر: ۷۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

برخورداری در فینال تکواندو المپیک | راهیابی مهران برخورداری به فینال المپیک

طلسم 12 ساله تکواندوی ایران در المپیک شکسته شد

تکواندوی ایران موفق شد تا به فینال رقابت های المپیک راه پیدا کند و طلسم 12 ساله حضور در فینال را بشکند.

مهران برخورداری

پر بازدید

ترینی‌ها :

 رقابت های تکواندوی المپیک در اوزان مختلف برگزار شد و ورزشکار ایرانی، مهران برخورداری در  وزن منهای 80 کیلوگرم توانست علاوه بر قطعی کردن مدال نقره خود در این مسابقات طلسم 12 ساله حضور ایران در فینال تکواندو المپیک را بشکند. 

مبارزات مهران برخورداری

از ساعت ۱۸:۰۵ امروز (جمعه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳) در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری با پیروزی ۲ بر یک مقابل حریف قدرتمند کره‌ای، به فینال مسابقات المپیک راه یافت.

مهران برخورداری

ملی‌پوش جوان تکواندوی ایران در سومین مبارزه خود از این رقابت‌ها، به مصاف سئو گنوو (نفر ۴ رنکینگ وزن منفی ۸۰ کیلوگرم جهان) رفت که در پایان یک مبارزه نفس گیر، با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد و فینالیست شد.

برخورداری با این پیروزی پس از ۱۲ سال، تکواندوی مردان ایران را به فینال مسابقات المپیک رساند. او اکنون این شانس را دارد که نخستین طلای تکواندوی ایران در المپیک پاریس را کسب کند.

نتایج دو راند این مبارزه به شرح زیر رقم خورد:

راند یک: ۲ - ۴ به نفع سئو

راند دو: ۱۳ - ۹ به نفع برخورداری

راند سه: ۱۲ - ۸ به نفع برخورداری

ملی‌پوش ۲۴ ساله تکواندوی ایران، در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر یک از سد سیمونه آلسیو، تکواندوکار قدرتمند ایتالیایی عبور کرد و به نیمه‌نهایی رسید. او در حالی این مبارزه را برد که تا دو ثانیه مانده به پایان مبارزه، از حریف خود عقب بود، اما با کسب دو امتیاز لحظه آخری، به پیروزی رسید.

ویدیوی ضربه نهایی ناهید کیانی در مقابل کیمیا علیزاده در ثانیه های آخر

برخورداری در مبارزه اول خود نیز در حالی که ۶ بر یک از جسوربک جیسونوف ازبکستانی عقب بود، در ثانیه‌های آخر مبارزه ۵ امتیاز گرفت تا پیروزی دراماتیکی را کسب کرده و به مرحله یک چهارم صعود کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد