شناسه خبر: ۶۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

تاریخ برگزاری المپیک ۲۰۲۴ | تاریخ مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ | المپیک تابستانه ۲۰۲۴ پاریس

تاریخ دقیق برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس + شهرهای محل برگزاری

برای اطلاع از زمان دقیق و جزییات برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس با ترینی ها همراه باشید.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس

پر بازدید

ترینی‌ها :

یکی از معتبرترین رویدادهای ورزشی جهان المپیک Olympiques است که در آن ده‌ها رشته ورزشی و هزاران ورزشکار در صدها مسابقه شرکت می‌کنند. این رویداد ریشه‌ای چند هزارساله دارد. که به عقیده باستان‌شناسان و تاریخ‌نویسان در یونان باستان برگزار می‌شده است. زمان برگزاری و محل برگزاری المپیک این دوره پاریس در سال ۲۰۲۴ را در ادامه بخوانید.

تاریخ برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بازی های المپیک تابستانه ۲۰۲۴ پاریس از روز جمعه ۲۶ جولای (۵ مرداد) آغاز می‌شود و تا یک‌شنبه ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) ادامه پیدا می‌کند. بازی‌های پارالمپیک این دوره از مسابقات نیز از چهارشنبه ۲۸ آگوست (۷ شهریور) برگزار شده و تا شنبه ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) طول می‌کشد.

محل برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس

همان‌طور که گفته شد، پاریس و ۱۶ شهر دیگر فرانسه، میزبان مسابقات این دوره المپیک ۲۰۲۴هستند. مهم‌ترین این شهرها در ادامه با جزئیات بیشتری معرفی شده‌اند:

  •     پاریس: پایتخت فرانسه مرکز اصلی برگزاری بازی‌ها خواهد بود.
  •     مارسی (Marseille): این شهر در جنوب فرانسه قرار دارد و میزبان مسابقات فوتبال و قایقرانی خواهد بود.
  •     سن‌دنی: این شهر در حومه پاریس قرار دارد و ورزشگاه استاد دو فرانس که در این شهر واقع شده، یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های فرانسه است.
  •     شهر لیل: ورزشگاه استاد پیر مائوروی (Pierre Mauroy) این شهر میزبان مسابقات بسکتبال و هندبال المپیک ۲۰۲۴ خواهد بود.
  •     شهر نانت (Nantes): نانت شهری در غرب فرانسه است و ورزشگاه استاد دو لا بوژوار (Stade de la Beaujoire (FC Nantes) این شهر برای برگزاری بازی‌های فوتبال اختصاص پیدا کرده است.
  •     شاتورو (Châteauroux): مسابقات تیراندازی المپیک در مرکز تیراندازی اسپورتیف (Centre National de Tir Sportif) شهر شاتورو برگزار خواهند شد.
  •     بوردو (Bordeaux): ورزشگاه Matmut Atlantique این شهر برای برگزاری برخی بازی‌ها از جمله مسابقات فوتبال در نظر گرفته شده است.
  •     لیون (Lyon): در ورزشگاه پارک المپیک لیون یا ورزشگاه گوپاما (Groupama Stadium) شهر لیون، بعضی از مسابقات فوتبال برگزار خواهند شد.
  •     سنت اتین (Saint-Etienne): ورزشگاه ژوفروا گیشار (Stade Geoffroy-Guichard) به انجام برخی از مسابقات فوتبال اختصاص پییدا کرده است.
  •     نیس (Nice): استادیوم آلیانز ریویرا این شهر محل برگزاری برخی از مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک خواهد بود.

افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ جمعه، پنجم مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (ساعت ۲۱.۰۰ به وقت ایران) برگزار می‌شود، رژه ورزشکاران سوار بر قایق در امتداد رودخانه سن درون ۱۸۰ قایق برگزار خواهد شد و نخستین بار است که افتتاحیه این رقابت ها در ورزشگاه برگزار نمی‌شود.

المپیک چند سال یک بار برگزار می‌شود؟

رویدادهای المپیک هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. دوره گردش المپیک زمستانی نیز مانند المپیک تابستانی و پارالمپیک ۴ ساله است. فاصله بین برگزاری المپیک زمستانی و تابستانی ۲ سال است.

لیست بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس

در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، شاهد رقابت ورزشکاران از سراسر جهان در بیش از ۴۰ رشته ورزشی متنوع خواهد بود. این رویداد عظیم، فرصتی بی‌نظیر برای تماشای برترین استعدادهای ورزشی در بالاترین سطح است. ورزش‌های المپیک به طور کلی به دو دسته ورزش‌های انفرادی و ورزش‌های تیمی طبقه‌بندی شده و در مراحل مختلفی نیز برگزار می‌شوند. در جدول زیر، همه رشته‌های ورزشی در المپیک فرانسه معرفی شده‌اند:

تیراندازی با کمان دوچرخه‌سواری جاده‌ای اسکیت بورد
تیراندازی با اسلحه شیرجه صخره‌نوردی (سنگ‌نوردی)
دوچرخه‌سواری کوهستان شمشیربازی موج‌سواری
آمادگی جسمانی فوتبال شنا
بدمینتون گلف تنیس روی میز
بسکتبال هندبال تکواندو
بسکتبال ۳ نفره هاکی تنیس
والیبال ساحلی جودو ترامپولین
بوکس شنای ماراتن ورزش سه‌گانه
بریک دنس پنج‌گانه‌ی مدرن والیبال
قایقرانی (کانو) اسلالوم ژیمناستیک ریتمیک واترپلو
قایقرانی اسپرینت (کایاک) قایق‌رانی وزنه‌برداری
دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس (FREESTYLE) راگبی ۷ نفره کشتی
دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس (RACING) قایق‌رانی بادبانی ژیمناستیک
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد