شناسه خبر: ۶۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد

معرفی لامین یامال | بیوگرافی لامین یامال

جوان ترین فوتبالیست یورو 2024 در حال انجام تکالیف مدرسه | لامین یامال کیست؟ + ویدیو

لامین یامال جوان ترین بازیکن بازی های یورو 2024 فقط 16 سال دارد و از همان ابتدا مورد توجه همه جهان قرار گرفت.

لامین یامال

پر بازدید

ترینی‌ها :

لامین یامال ستاره جوان بارسلونا، امسال با شرکت در بازی های یورو 2024 توانست توجه تمام جهان را به خود جلب کند. لامین یامال در جدیدترین رده‌ بندی سایت ترانسفر مارکت، با 90 میلیون یورو ارزش، به عنوان گران‌ ترین بازیکن جوان جهان معرفی شد. لامین یامال 16 ساله اسپانیایی امسال رشدی 70 میلیون یورویی را تجربه کرده و رکورد بیشترین افزایش قیمت در بین فوتبالیست‌ های جهان را از آن خود کرده است.

در ادامه، ویدیویی از لامین یامال در حال انجام تکالیف مدرسه اش بین بازی های یورو را مشاهده می‌کنید.

در مورد لامین یامال بیشتر بدانید.

چیزی که هنگام دیدن بازی شگفت‌انگیز لامین یامال برای اولین بار جلب توجه می‌کند، تکنیک او نیست؛ اگرچه او توپ را با مهارتی بی‌نظیر دریافت و کنترل می‌کند و به دقت تغییرات بازی را زیر نظر دارد. سرعت خیره‌کننده او هم نقطه قوت اصلی‌اش نیست؛ هرچند یوفا سرعت او را در اولین بازی چشمگیرش در یورو، ۳۱.۶ کیلومتر در ساعت ثبت کرده است.

یامال که پس از قرار گرفتن در ترکیب اصلی در هفته گذشته در وررزشگاه گلزنکلشن در برابر ایتالیا در کانون توجه قرار گرفت، بسیار بااستعداد بوده و راز واقعی چنین سطحی از توانایی و استعداد طبیعی در سطح اول فوتبال جهان در سن ۱۶ سالگی به خلق و خو و تواضع او باز می‌گردد.

لامین یامال

مانند ورود کریستیانو رونالدو به منچستر در سال ۲۰۰۳ که در سن ۱۸ سالگی می‌خواست استعدادش را با حرکات نمایشی به نمایش بگذارد و بعد‌ها با اصلاح آن‌ها تبدیل به یکی از بهترین گل‌زن‌های فوتبال شد، یامال نیز علاقه‌ای به نمایش دادن ندارد؛ او آرام و حرفه‌ای است.

در بازی برلین، او به ندرت تصمیم اشتباهی گرفت. عدم پیش‌ بینی‌ پذیری بازی او، کار را برای بازیکنان تیم حریف دشوار می‌کرد. یامال علیرغم اینکه یک وینگر راست عمدتاً چپ‌پا است، اعتماد به نفس لازم برای رفتن به عمق را دارد.

لامین یامال

پاس عرضی یامال برای گل سوم اسپانیا مقابل کرواسی، با پای چپ از سمت راست به سمت کارواخال، شبیه حرکات کریس وادل در شفیلد ونزدی بود. حتی وقتی که همه می‌دانستند چه برنامه‌ای دارد، او غیرقابل توقف بود.

بلوغ در حال پیشرفت سبک بازی یامال، جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین جنبه سبک بازی اوست. هیچ‌یک از این‌ها برای کسانی که پیشرفت چشمگیر او در اسپانیا را دنبال کرده‌اند، تعجب‌آور نیست.

یامال متولد روکافوندا، محله‌ای مسکونی در ماتارو، شهری با حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرقی بارسلونا است.

لامین یامان

پدرش، منیر، اهل مراکش و مادرش، شیلا، اهل گینه استوایی هستند. یامال ارتباطی قوی با خانواده و زادگاهش دارد. نقاشی گرافیتی از یامال که شادی گل معروفش را انجام می‌دهد، در نانوایی عمویش به چشم می‌خورد؛ او با انگشتانش اعداد سه، صفر و چهار را نشان می‌دهد که نمایانگر عدد ۳۰۴، کد پستی روکافوندا است.

روکافوندا محله‌ای چندفرهنگی است که تا پیش از شهرت یامال و شکستن چندین رکورد در فوتبال اسپانیا توسط او، چیز زیادی برای افتخار نداشت. خبرنگاران برای تحقیق در مورد داستان زندگی او به روکافوندا می‌آیند. در آنجا بود که یامال مهارت‌هایش را در زمین سیمانی یاد گرفت و همیشه خجالتی، اما خوشحال بود.

او به دنبال شهرت نیست. کسانی که فوتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، خیلی زود فهمیدند که یامال چیزی خاص در وجودش دارد.

لامین یامال

مشاهده استعداد‌های یامال در سن هفت سالگی، یک استعدادیاب محلی را ترغیب کرد تا با بارسلونا تماس بگیرد. بدین ترتیب، او راهی لا ماسیا شد، آکادمی مشهوری که درخشان‌ترین استعداد‌ها را پرورش می‌دهد.

در ماه‌ آوریل سال گذشته، یامال در ۱۵ سال و ۲۹۰ روزگی به بارسلونا ملحق و تبدیل به جوان‌ترین بازیکن این باشگاه در بیش از یک قرن گذشته شد.

مقایسه‌های یامال با لیونل مسی که او هم یک مهاجم چپ‌پا با استعداد فوق‌العاده بود، بلافاصله شروع شد. ژاویر هرناندز هم این مقایسه‌ها را تأیید و هم رد کرد؛ او هشدار داد که نباید هیاهوی بیش از حد برای یامال ایجاد کرد و او را تحت فشار قرار داد.

یامال در طول فصل گذشته ۵۰ بار برای باشگاهش (نزدیک به ۳ هزار دقیقه) بازی کرد که نگرانی‌هایی با توجه به مصدومیت آنسو فاتی، گاوی و پدری در سنین نوجوانی ایجاد کرد.

لامین یامال

با این حال، با تشدید تلاش های مراکش برای به خدمت گرفتن یامال، دلا فوءنته در ماه سپتامبر گذشته او را برای اولین بار در تیم ملی اسپانیا به میدان فرستاد؛ او در سن ۱۶ سال و ۵۷ روزگی جوان‌ترین فوتبالیستی شد که برای این کشور بازی کرده و در اولین بازی‌اش در مقابل گرجستان گل زد.

لامین یامال با توجه به این که در سن و سال پایین توانسته در سطح اول فوتبال دنیا قرار گیرد، می‌تواند یک دوران حرفه‌ای طولانی‌مدت داشته باشد و افتخارات زیادی را به دست آورد. باید دید که شرایط برای او به چه شکل پیش خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان