شناسه خبر: ۵۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

گل به خودی آندراس اسکوبار

ماجرای فوتبالیستی که «گل به خودی» بلای جونش شد! + ویدیو و تصاویر

شاید بتوان گل به خودی آندرس اسکوبار در جام جهانی ۹۴ را ترسناک ترین و مرگبارترین گل به خودی تاریخ نامید. اما چرا؟ در ادامه بخوانید.

آندراس اسکوبار

پر بازدید

ترینی‌ها :

آندرس اسکوبار بازیکن کلمبیایی که به خاطر یک گل به خودی تاوان سنگینی داد. گل به خودی آندرس اسکوبار به قیمت جانش تمام شد و هنوز هم مردم این کشور و جهان از این موضوع به عنوان مرگبارترین گل به خودی فوتبال یاد می کنند. در ادامه سرنوشت تلخ آندرس اسکوبار را بخوانید.

کلمبیا یکی از ترسناک ترین و خشن ترین کشورهای دنیا است. روزانه چند ده کلمبیایی بر اثر تیراندازی کشته می شوند. مردم جهان هنوز خاطره تلخ و ترسناک قتل آندرس اسکوبار در سال ۹۴ را فراموش نکرده اند. شاید بتوان گل به خودی اسکوبار در جام جهانی ۹۴ را ترسناک ترین و مرگبارترین گل به خودی تاریخ نامید. این گل به مرگ خونین اسکوبار با ۶ گلوله انجامید.

جام جهانی و گل به خودی ویران کننده اسکوبار

کلمبیا در سال ۹۴ یکی از بهترین تیم های تاریخ خود را داشت. حضور ستارگانی چون فوستینو آسپریلا و نتایج عالی در دور مقدماتی باعث شده بودند بسیاری کلمبیا را یکی از شانس های قهرمانی آن جام بدانند. هیاهوی جام جهانی سراسر کلمبیا را در بر گرفت و مانند همیشه قاچاقچیان وارد معرکه شدند تا از این آب کره بگیرند. شرط های سنگینی توسط قماربازان و قاچاقچیان کلمبیا بسته شد. 

اسکوبار

این اتفاق باعث وحشت بازیکنان کلمبیا شد و آنها نتوانستند در دور نخست رقابت ها نتیجه خوبی بگیرند. کلمبیا که یکی از تیم های آماده آن روزها بود در دیدار نخست شکست بدی از رومانی خورد و سراسر کشور را غرق در حیرت و تعجب کرد.

بازی دوم کلمبیا یک بازی حیثیتی برابر آمریکا، میزبان رقابت ها بود. کلمبیا حتما باید آمریکا را می برد تا شانسی برای صعود داشته باشد اما یک اشتباه از جانب دفاع خوب و با اخلاق کلمبیا تمام امیدهای کلمبیایی ها را ناامید کرد.

در دقیقه ۳۵ بازی، تیم میزبان صاحب یک موقعیت شد. جان هارکس از سمت راست به توپ رسید و ارسالی زمینی به درون محوطه جریمه انجام داد. آندرس اسکوبار برای جلوگیری از رسیدن توپ به بازیکنان آمریکا تکل زد، اما این تکل به تغییر مسیر توپ انجامید و وارد دروازه اسکار کوردوبا شد تا نتیجه یک بر صفر شود. این گل آب سردی بود بر پیکره‌ی کلمبیا. 

اسکوبار

اسکوبار وارد جهنم مخوف شد

به محض حذف کلمبیا از جام جهانی این کشور تبدیل به جهنم شد. بیشتر بازیکنان کلمبیا قبل از بازگشت به کلمبیا به باشگاه های خود رفته و حاضر نشدند وارد کلمبیا شوند. در این میان، فقط بازیکنی تصمیم گرفت به کلمبیا بازگردد که بیش از همه در خطر بود: آندرس اسکوبار. زننده گل به خودی کلمبیا و عامل اصلی حذف که قرار بود در آن سال برای آ ث میلان بازی کند، به جای ایتالیا راهی مدلین، زادگاهش در کلمبیا شد. شاید اسکوبار نمی دانست وارد چه خطری می شود. به همین دلیل، ناشیانه وارد جهنم شد.

شب ترسناک فرا رسید/ قاتلان در کمین

شب دو ژوئیه ۱۹۹۴ اسکوبار به همراه نامزد و چند دوستش راهی یک کافه شد. کافه های کلمبیا مشهورند. خلافکاران در این مکان ها جولان می دهند و فقط منتظر فرصت اند تا هفت تیر خود را بیرون بکشند.

پاسی از شب گذشته بود که دو مرد شروع به جر و بحث با اسکوبار  کردند. آنها آندرس را خائن می نامیدند  و از او می خواستند کافه را ترک کند. آندرس به آنها اهمیت نداد اما صدای آنها بلندتر شد. دو مرد قصد درگیری با اسکوبار را داشتند اما مردم آنها را جدا کردند و چندی بعد همه چیز آرام شد.

اسکوبار گمان می کرد خطر از بیخ گوشش گذشته اما چنین اتفاقی نیفتاده بود. حدود ساعت ۳ نیمه شب، اسکوبار کافه را ترک کرد و به پارکینگ رفت تا سوار ماشینش شود. در این هنگام دو مردی که در کافه با آنها درگیر شده بود با یک مرد دیگر جلوی راهش را گرفتند. آنها شروع به فحاشی کرده و سعی نمودند اسکوبار را تهدید کنند. وقتی اسکوبار سعی کرد فرار کند، یکی از آن افراد تپانچه‌ی کالیبر ۳۸ خود را بیرون کشید و شش بار به سمت اسکوبار شلیک کرد. قاتل بعد از هر شلیک با صدای بلند فریاد می‌زد: گل!

اسکوبار

اسکوبار راهی بیمارستان شد اما ۴۵ دقیقه بعد درگذشت و دنیا را در یک شوک بزرگ فرو برد. جوان نجیب و مهربانی که بی رحمانه کشته شد

بعد از انتشار خبر قتل اسکوبار، جهان شوکه شد. کسی باور نمی کرد یک بازیکن را به خاطر گل به خودی به قتل رسانده اند. در مراسم تشییع اسکوبار بیش از ۱۲۰ هزار نفر شرکت کردند. مردم هر سال با آوردن عکس‌هایی از اسکوبار به مسابقات از او تقدیر می‌کنند. در ژوئیه ۲۰۰۲، شهر مدلین مجسمه‌ای را به احترام او پرده برداری کرد.

ویدیو گل به خودی اسکوبار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان