شناسه خبر: ۴۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

ورزشکاران ایرانی در گینس | رکورد ورزشکاران ایرانی در گینس

(ویدیو) مشهورترین ورزشکاران ایرانی که اسمشان در کتاب گینس ثبت شد!

اسم برخی از ورزشکاران ایرانی ثبت شده در گینس ثبت شده است که می توانید در این ویدیو ببینید.

حسین رضازاده

پر بازدید

ترینی‌ها :

ورزشکاران ایرانی ثبت شده در گینس شاید بیش از این باشند ولی این سه ورزشکار مشهورترین ها هستند. علی دایی، حسین رضازاده و علیرضا بیرانوند اسم سه تا از ورزشکاران ایرانی ثبت شده در گینس است.  در این ویدیو ، 3 تا از ورزشکاران ایرانی ثبت شده در گینس ثبت شده است را مشاهده می نمایید.

علی دایی

معروف‌ترین گلزن ملی ایران - یعنی علی دایی - تا همین چند وقت پیش در صدر فهرست مشهورترین گلزن ها قرار داشت. لازم است بدانید که تیری آنری فرانسوی با رکورد ۵۱ گل زده در ۱۱۵ بازی ملی  در رده بعدی قرار دارد و این عدد هنوز به نصف رکورد علی دایی  هم نرسیده است. ۱۰۹ گل ملی رقمی نیست و تا امروز تنها کریستیانو رونالدو توانسته به آن برسد.

حسین رضازاده

خیلی‌ها تا زمان ظهور رضازاده حتی خوابش را هم نمی‌دیدند که ایران بتواند در فوق سنگین وزنه‌برداری جهان طلا بگیرد. در وزن‌های دیگر افتخاراتی کسب شده بود ولی در سنگین وزن، هرگز. رقابت‌های سنگین وزن وزنه برداری، مهم‌ترین و گل سرسبد مسابقات وزنه برداری جهان است. او در المپیک آتن، ۲۶۳ و نیم کیلوگرم را روی سر برد.

رکوردهای جالبی که ایرانیان در گینس به نام خود ثبت کردند!

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس که به خاطر پرتاب‌های بلند دستش معروف است این بار رکورد جدیدی در گینس به نامش ثبت شده است که این هفته حکمش را برایش ارسال می‌کنند. دروازه بان پرسپولیس درباره رکورد پرتاب‌های دست بلندش گفت: انشاالله بتوانم با پا هم همین طور باشد. تماسی از گینس با من گرفتند که رکورد دروازه‌بان منچسترسیتی بازی با پا هم ثبت کردم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد