شناسه خبر: ۶۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

زندگی نامه عبدالرضا هلالی | زندگی شخصی عبدالرضا هلالی

بیوگرافی عبدالرضا هلالی مداح اهل بیت و زندگی شخصی شان

زندگینامه شخصی عبدالرضا هلالی مداح خوب کشورمان، فرزندان و عکس های ایشان را در ادامه مطلب بخوانید.

عبدالرضا+هلالی

پر بازدید

ترینی‌ها :

عبدالرضا هلالی مداح و ذاکر اهل جنوب کشورمان است که از دهه 70 در این عرصه شناخته شده و تا کنون در این زمینه فعال بوده است،او در حال حاضر یکی از داوران برنامه حسینیه معلی است. در ادامه این مطلب زندگی نامه کامل عبدالرضا هلالی مداح را با هم می خوانیم

عبدالرضا هلالی کیست

عبدالرضا هلالی یکی از مداحان جوان دهه شصتی کشورمان است که ابتدا در زمینه قرائت قرآن فعالیت داشته و به دلیل علاقه ای که از سنین کودکی به مداحی داشته در این زمینه هم موفقیت زیادی دست پیدا کرده است. او در اواخر دهه 70 شناخته شد و در سال 82 همزمان با برگزاری هیئت الرضا در مسجد جامع ابوذر به همراه مداحان مشهور تهران به مداحی پرداخت و در حال حاضر با گذشت یک دهه از فعالیتش در محافل و مجالس عزاداری اهل بیت حضور دارد. رضا هلالی در حال حاضر یکی از داوران برنامه حسینیه معلی است که از شبکه سوم سیما پخش می شود و استعدادهای جوان و نوظهور را شناسایی می کنند.

بیوگرافی مجید بنی فاطمه مداح اهل بیت 

زندگینامه رضا هلالی مداح

  • نام: رضا
  • نام خانوادگی: هلالی
  • تاریخ تولد: 12 آبان 1360
  • محل تولد: خرمشهر
  • تحصیلات: فوق دیپلم
  • حوزه فعالیت: مداح و ذاکر اهل بیت
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • تعداد فرزندان: دو فرزند دختر

بیوگرافی رضا هلالی مداح و زندگی شخصی

عبدالرضا هلالی مداح و ذاکر کشورمان متولد 12 آبان 1360 در شهر خرمشهر است، البته او بزرگ شده شهر تهران است. او در هنرستان، رشته نقشه کشی ساختمان خوانده است و دو ترم نیز در دانشگاه حقوق قضایی خواند اما به گفته خودش به دلیل سخت بودن قضاوت از این رشته انصراف داد. رضا هلالی یک خواهر و دو برادر دارد و خودش سومین فرزند خانواده است، برادرانش برخلاف او به کار آزاد مشغول هستند و در فضای روضه و هیئت نیستند و تنها در مراسمات محرم و صفر شرکت می کنند.

رضا هلالی در کودکی به فوتبال علاقه زیادی داشته و از آن دسته بچه های بازیگوش و پر سرو صدا بوده است.عبدالرضا هلالی در دوران نوجوانی به  قاری قرآن بوده و در جلسات مذهبی حضور داشته و بعد از مدتی زیر نظر حاج منصور ارضی مداحی را فرا گرفت و بعد از حضور در جلسات مذهبی و روضه خوانی حاج منصور ارضی مداحی و نوحه سرایی را از او آموخت و بعد در مراسم و جلسات مذهبی شرکت کرد.او حاج منصور ارضی را استاد خود می داند.

بیوگرافی رضا هلالی مداح و زندگی شخصی

همسر رضا هلالی (داور برنامه حسینیه معلی)

عبدالرضا هلالی سالها است که ازدواج کرده و متاهل می باشد و ثمره این ازدواج دو فرزند دختر می باشد.

فرزندان رضا هلالی

رضا هلالی مداح کشورمان دارای دو فرزند دو دختر می باشد.

فرزندان رضا هلالی

بیماری عبدالرضا هلالی

مدتی شایعه شده بود که برای حنجره عبدالرضا هلالی مشکلی پیش آمده است و گفته شده بود که این کار عمدی انجام شده اما او در مصاحبه خود عنوان کرد که کسی در چای من سرمه نریخته بود اما سرخی بیش از حد حنجره ام باعث بروز این مشکل شد البته دکتر گفته بود که این طبیعی نیست. به گفته دکترش: "بالاخره یک چیزی وجود داشته که با حنجره شما سازگاری نداشته است".

شروع فعالیت رضا هلالی

رضا هلالی درباره مداح شدن و شروع فعالیتش گفته که من از سن 11 سالگی زمانی که در کوچه در حال بازی فوتبال بودم متوجه آقایی با محاسن بلند و خوش قیافه شدم. او بازی ما را تماشای می کرد. این شخص فردی به نام عباس صابری بود. من با دیدن مداح عباس صابری به فکر هیئتی شدن افتادم. بعد از شهادت عباس صابری به دلیل علاقه زیادی که به ایشان داشتم به آن هیئت رفته و نوحه خوانی و سینه زنی را شروع کردم. رضا هلالی در دهه 80 با حضور در مسجد جامع ابوذر به عنوان مداح حضور پیدا کرد و توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. هلالی با خواندن نوحه “انا مجنون الحسین” به شهرت رسید و بعد از آن بود که در بسیاری از هیئت ها و مراسم عزاداری از او برای مداحی دعوت شد.

پیج اینستاگرام رضا هلالی

رضا هلالی با نام rezahelaliofficial@ در اینستاگرام فعالیت دارد و عکس و فیلم هایی از مداحی های خود برای اهل بیت در این صفحه بای علاقه مندان منتشر کرده است.

پیج اینستاگرام رضا هلالی

مصاحبه با رضا هلالی

از چه زمانی احساس کردید که می توانید مداحی کنید؟

آقای شهید عباس صابری که جلسات هیئت الرضا برای آنها بود در زمان کودکی شاهد بازی فوتبال ما بود و همین برخورد باعث شد تا من وارد این هئیت شوم.هر هفته در صنف لباس فروش ها به هیئت حاج منصور می رفتم و بعد به عشق فوتبال کنار پارک لاله با نماز جمعه گره خوردیم و همین آغاز باعث شد که به نماز جمعه هم بروم و کم کم بیشتر به فضای بسیج و هیئت علاقه پیدا کردم و در نهایت در فضای مذهبی قرار گرفتم و بعد از شهادت شهید عباس صابری خودم جلسات هیئت را می خواندم.

الان شغل رسمی شما  مداحی است؟

نه، کارم آزاد است و در کار چوب مشغول هستم.

شما هم مانند برخی مداحان و خوانندگان رژیم غذایی خاصی دارید؟ مثلاً ترشی های تند نخورید و… ؟

من که بعید می دانم کسی رژیم بگیرد! این ببشتر شایعه و برای حساس کردن ماجرا است، البته محرم ملاحظاتش بیشتر است و اگر طرف غذاهای چرب نخورد به نفع خودش است، نمک زیاد هم خوب نیست، چون موقع سینه زنی آنقدر گرم است که نمک بدن آدم تمام می شود. البته اصل قضیه امام حسین (ع) است و این رژیم و اینها برای خواننده هاست. من دهه اول محرم  50 جلسه می روم، کدام خواننده می تواند این کار را انجام دهد؟

عبدالرضا هلالی کیست

شما از آن دسته مداحانی  هستید که اگر سیستم صوت خوب نباشد، ناراحت می شوید؟ !

نه اینطور نیست،سیستم های سال 80 موجود است که صداهایش واقعاً بوق بوق بود، به این صورت خواندیم که الان خنجره مان این طور شده است.ضمن اینکه باید مکانی برای هیئت در نظر بگیرند که ویژه باشد،زمان تکیه بستن در خیابان با داربست گذشته است.

سبک مداحی مورد علاقه شما وقتی  مداحی را شروع کردید چه بود؟

سبک شور! چون مخاطب آن را دوست دارد، زیرا احساس نیاز در مخاطب نیز حس می شود و من هم از این فرصت استفاده کردم.

شما اهل مطالعه هم هستید؟

بله، صد در صد، هم اهل مطالعه و هم اهل گوش کردن به سخنرانی ها هستم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد