شناسه خبر: ۶۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

بازیگر شدن خواننده های ایرانی

خواننده های ایرانی که بازیگر شدند؛ به بهانه بازی فرزاد فرزین در قطب شمال!

نقش آفرینی فرزاد فرزین در قطب شمال این بهانه را ایجاد کرد که ببینیم کدام یک از خوانندگان ایرانی تا الان در فیلم و سریال های ایرانی بازی کرده اند.

خواننده های ایرانی

پر بازدید

ترینی‌ها :

ورود خوانندگان ایرانی به عرصه بازیگری، پدیده‌ ای در سینمای ایران است که با اقبال‌ ها و انتقادهای مختلفی روبرو شده است. برخی از این خوانندگان ایرانی، مانند رضا یزدانی و فرزاد فرزین، با اتکا به استعداد، تلاش و انتخاب نقش مناسب، توانسته‌ اند در این عرصه به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کنند. در حالی که برخی دیگر از خوانندگان ایرانی، مانند حمید عسکری و بنیامین بهادری، نتوانسته‌ اند موفقیتی در این زمینه کسب کنند. در ادامه نگاهی به برخی از این خواننده-بازیگران و تجربیاتشان در دنیای سینما و تلویزیون می‌ اندازیم.

فرزاد فرزین

فرزاد فرزین از اواخر دهه ۷۰ به عنوان خواننده کارش را شروع کرد و خیلی سریع توانست مسیر خودش را به عنوان ستاره پاپ باز کند. او در حال حاضر ۷ آلبوم موسیقی دارد. فرزین اولین بار سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم پسران آجری به کارگردانی مجید قاری‌زاده، به عنوان بازیگر شناخته شد. بعد از فیلم پسران آجری تا اوایل دهه ۹۰ در ۲ فیلم دیگر به نام‌های کنسرت روی آب و سگ‌های پوشالی هم بازی کرد.

سریال قطب شمال

با رونق گرفتن سریال‌سازی در نمایش خانگی با سریال عاشقانه و سپس مانکن و ملکه گدایان ثابت کرد بازیگر توانمندی است؛ سال ۱۳۹۵ با بازی‌ در سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی بیشتر از قبل دیده شد و حضورش را به عنوان بازیگر تثبیت کرد. ۳ سال بعد در سریال مانکن به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده نقش پررنگ‌تری به عهده گرفت. بازی او با واکنش‌های مثبت و منفی زیادی روبه‌رو بود. حالا فرزین در سریال قطب شمال با بازی در نقش محوری سریال نشان داد حضورش در بازیگری با دقت و ظرافت همراه است.

رضا یزدانی

رابطه خوب رضا یزدانی با سینماگران به خصوص مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی باعث شد در فیلم‌هایی چون متروپل حضور پیدا کند و با بازی در فیلمی مانند تیک آف توانایی‌های خودش را ثابت کند. بازی او در میدان سرخ با گریم متفاوت خبر از بازیگری می‌داد که در نقش‌های جدی حرفی برای گفتن دارد. آخرین تجربه بازیگری او به فیلم بهشت تبهکاران مسعود جعفری جوزانی باز می‌گردد که فیلمی تاریخی درباره تاریخ صنعت نفت ایران بود که در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر پخش شد

رضا یزدانی

بد نیست بدانید رضا یزدانی از اواخر دهه ۷۰ به عنوان خواننده به میدان آمده و در این سال‌ها ۱۲ آلبوم منتشر کرده است. از آن دست خواننده‌هایی است که خیلی زود تصمیم گرفت به عرصه بازیگری هم وارد شود. اولین‌بار در فیلم حکم اثر مسعود کیمیایی دیده شد. او از ابتدای دهه ۸۰ تا الان در بیشتر از ۲۵ فیلم و سریال بازی کرده. البته خودش گفته تا قبل از اینکه سال ۱۳۹۴ در فیلم تیک‌آف نقش بازی کند، بازیگری برایش زیاد مهم نبوده.

رضا یزدانی

نقش بازی می‌کرده تا ترانه‌ها و اجراهایش دیده شود اما بعد از تیک‌آف وقتی از این‌وآن درباره بازی‌اش تعریف شنیده تصمیم گرفته خیلی جدی به بازیگری فکر کند. یزدانی هنوز بازیگر درجه یکی نیست. بعضی نقش‌هایش قابل قبول‌اند و تلاش می‌کند تصویر درست و دقیقی از خودش به نمایش بگذارد. او در سریال از یادها رفته در نقشی منفی ظاهر شد، اما از همان زمان دلش می‌خواسته نقش یک گنگستر را بازی کند.

امیر مقاره

امیر مقاره، جوان‌ترین عضو گروه خوانندگانی که در مسیر بازیگری افتادند. از سال ۹۵ با نام ماکان بند و همراه رهام هادیان می‌شناسیمش. این گروه موسیقی با اینکه یک آلبوم رسمی منتشر کرده ولی با کلی تک‌آهنگ شناخته می‌شود و «هربار این درو…»ی آنها مدت‌ها هیت بود.

امیر مقاره

رهام و امیر اما، در بازیگری هم‌مسیر نبودند. به گواه سکانس‌هایی که از بازی او در سریال جزیره دیده شد، در این نخستین گام، از عهده نقشش برآمده و بازی خوبی از خودش به‌جا گذاشته است ولی این فارغ از کیفیت خود سریال است. آیا او در این مسیر تازه موفق می‌شود؟ آیا مسیر بازیگری را در کنار ماکان‌بند ادامه می‌دهد؟

رضا صادقی

رضا صادقی از اوایل دهه ۷۰ و با آهنگ مشکی رنگ عشقه، به شهرت رسید. در این مدت حدود ده آلبوم رسمی و چند آلبوم غیررسمی منتشر کرده. فعالیت صادقی به عنوان بازیگر صرفا به بازی در فیلم بی‌خداحافظی به کارگردانی احمد امینی برمی‌گردد.

رضا صادقی

این فیلم با نگاهی به زندگی خود صادقی ساخته شده بود. پس از آن، از حضور در دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی خودداری کرد. او در یک قسمت سریال یاغی هم حضور داشت و در آن سریال، باز هم نقش خودش را بازی کرد. او در این سال‌ها تجربه اجرا در ویژه برنامه نوروزی (نوروزترین نوروز شبکه ۵) را هم به کارنامه خود افزوده است.

بهنام بانی

بهنام بانی، در فیلم «گشت ۳» حضور داشت و با وجود استقبال از این فیلم، هنوز مشخص نیست که او به طور جدی به دنبال فعالیت در عرصه بازیگری باشد.

بهنام بانی

سیروان خسروی

سیروان خسروی از ابتدای دهه ۸۰ تا الان ۶ آلبوم موسیقی منتشر کرده و چند موسیقی تیتراژ هم برای سریال‌ها و برنامه‌های مختلف ساخته که مورد استقبال هم قرار گرفته است، بخصوص تیتراژ ساختمان پزشکان و برنامه صبحگاهی شبکه ۳. با این حال تا پیش از اینکه مصطفی تقی‌زاده برای ساخت سریال «حرفه‌ای» از او به عنوان بازیگر دعوت به همکاری کند، تجربه‌ای در بازیگری نداشت. سیروان خسروی در اولین سکانس از اولین قسمت به مخاطبان معرفی شد. سیروان نقش مردی به اسم سیامک را بازی کرده که از همان نقطه شروع با رفتاری خشن به عنوان کارچاق‌کن یا قاچاقچی شناخته می‌شود. احتمالا بخش مهمی از اتفاق‌های سریال توسط این شخصیت پیش خواهد رفت.

سیروان خسروی

زانیار خسروی

زانیار خسروی از اوایل دهه ۹۰ شناخته شد. او برادر کوچکتر سیروان خسروی است و تا به حال یک آلبوم منتشر کرده. زانیار اولین بار سال ۱۳۸۹ در فیلم برف روی کاج‌ها بازی کرد. این فیلم ۳ سال بعد در حالی اکران شد که زانیار به عنوان خواننده شناخته شده بود. او سال ۱۳۹۳ در سریال «عشق تعطیل نیست» اثر بیژن بیرنگ هم بازی کرد؛ سریالی ناموفق که با وجود بازیگران درجه یکی که در آن بازی داشتند به سرانجام نرسید. زانیار همراه برادرش در سریال حرفه‌ای حضور پیدا کرد.

کاوه آفاق

کاوه آفاق، در سریال‌های «خانه روح» و «خانه امن» و نمایش‌هایی مانند «راه‌پله» و «خاکستری» و فیلم «لامینور» ایفای نقش کرده است، اما تاکنون نتوانسته موفقیتی چشمگیر در این عرصه کسب کند.

بنیامین بهادری

بنیامین بهادری

بنیامین بهادری اولین بار سال ۱۳۸۵ به عنوان خواننده معرفی شد. او تا الان ۳ آلبوم موسیقی منتشر کرده. بنیامین را اولین بار سال ۱۳۹۴ به همراه دخترش بارانا در سریال کلاه قرمزی دیدیم. گرچه در این مجموعه نفش خودش را داشت و بازی چندانی نکرد اما جزو فعالیت‌های بازیگری‌اش به ثبت رسیده است. مهم‌ترین فعالیت بنیامین در جایگاه بازیگر در فیلم سینمایی سلام بمبئی اتفاق افتاد.

بنیامین بهادری

او به همراه محمدرضا گلزار و همسرش شایلی محمودی در این فیلم ظاهر شد. سلام بمبئی به سبک و سیاق فیلم‌های هندی ساخته شده بود و سال ۱۳۹۵ فروش زیادی کرد. سال ۱۳۹۸ بنیامین در فیلم دیگری به اسم موافقت اصولی هم بازی کرد؛ فیلمی به کارگردانی امیر پورکیان که علاوه بر بنیامین، بهاره افشاری، آرمان درویش، بیتا فرهی و… هم در آن بازی داشتند.

مازیار فلاحی

مازیار فلاحی از سال ۱۳۸۶ و با ساخت آهنگ و اجرای ترانه‌های فیلم «مجنون لیلی» به طور رسمی فعالیتش را شروع کرد. او در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به عنوان خواننده و آهنگساز فعالیت می‌کرد تا اینکه اولین‌بار سال ۱۳۹۱ در فصل سوم سریال «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم به عنوان بازیگر رسما به میدان آمد.

مازیار فلاحی

فلاحی تا قبل از ترک ایران، بازیگر پرکاری نبود. بعد از «قلب یخی» فقط در فیلم «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی حضور پیدا کرد و بعد از آن هم دیگر در هیچ فیلم و سریالی دیده نشد.

حمید عسگری

حمید عسکری از اوایل دهه ۸۰ به عنوان خواننده فعالیتش را شروع کرد و تا به حال ۸ آلبوم موسیقی منتشر کرده. اولین تجربه بازیگری عسگری به سال ۱۳۹۳ و بازی در فیلم شانس، عشق، تصادف به کارگردانی آرش معیریان برمی‌گردد. او در آن فیلم نقش یک مدرس موسیقی را داشت.

حمید عسگری

عسگری یک سال بعد از اولین تجربه، بازیگر فیلم دو دوست به کارگردانی محمد بانکی شد و در سریال «سی‌ونه هفته» هم حضور داشت. او بعد از این تجربه‌ها بازیگری را کنار گذاشت و نقش دیگری را قبول نکرده است.

شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی یکی از جوان اول‌های موسیقی پاپ دهه ۷۰ بود که خیلی زود توانست تمامی تابوهای موسیقی را بعد از انقلاب بشکند و سبک‌های جدید موسیقی را وارد بازار کند. آلبوم دهاتی و مسافر شادمهر خیلی زود تبدیل به پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران شد و همین موضوع باعث شد تا سعید سهیلی در فیلم شب برهنه از او استفاده کند.

شادمهر عقیلی

یکی دو سال بعد خسرو معصومی با فیلمنامه‌ای از کیانوش عیاری قصه رفتن یک خواننده معروف به خارج از کشور به خاطر محدودیت‌های مجوز در ایران را در پر پرواز به تصویر بکشد. حکایتی که خیلی زود به واقعیت تبدیل شد و شادمهر عقیلی دو سال بعد برای همیشه ایران را ترک کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان