شناسه خبر: ۷۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

تاثیر رنگ لباس بر اندام | تاثیر رنگ لباس بر وزن | تاثیر رنگ لباس بر سن

تاثیرات عجیب رنگ لباس بر روی اندام و وزنتان

رنگ لباس ها تاثیرات بسیار مهمی در نشان دادن سایز و اندام ما دارند و ما در این مقاله به این موضوع میپردازیم.

رنگ شناسی

پر بازدید

ترینی‌ها :

رنگ های لباس تاثیر مهمی در نوع پوشش و اندام ما دارند و به راحتی میتوانند ما را چاق یا لاغر و یا کوتاه و بلند نشان دهند و همچنین روی تیرگی و روشنی رنگ پوست و بالا و پایین آوردن سن هم اثر دارند.به همین دلیل انتخاب درست رنگ لباس از مهم ترین اصول خوش پوشی و شیک بودن یک فرد است.

رنگ

تاثیر رنگ

اگر جزو افراد بزرگ سایز هستید و می خواهید لاغر تر دیده شوید،باید از رنگ های تیره مثل مشکی،سورمه ای،خاکستری،قهوه ای تیره و… در لباس هایتان استفاده کنید.در کل رنگ های تیره اندام را جمع و جور تر و کشیده تر نشان میدهند.اما اگر لاغر اندام هستید و مایلید که کمی توپر دیده شوید، باید از رنگ های گرم و روشن در استایل خود استفاده کنید.سفید، کرمی، صورتی روشن، زرد، نارنجی و … از این دسته رنگ ها به حساب می آیند.

ارتباط نور با رنگ لباس

رنگ‌ها در شرایط متغیر نور، نوع دیگری جلوه می‌کنند و بهتر است تحت تاثیر نور مربوطه پارچه را انتخاب کنیم.پارچه‌هایی با رنگ‌های گرم روشن یا براق اندام را درشت‌تر جلوه می‌دهند و بر عکس پارچه‌هایی با رنگ‌های سرد، مات، کدر یا تیره فرد را کوچک‌تر می‌نمایانند. قابل توجه است که استفاده از رنگ های روشن در هر جای بدن می تواند تاکید بر آن نقطه را بیشتر کرده و توجه را از سایر نقاط کمتر کند.

رنگ_های_تابستانی

ارتباط سن و شخصیت با رنگ لباس

رنگ‌های زنده نظیر فیروزه‌ای، پرطاووسی، بنفش تند، زرد و…. برای افراد مسن مناسب نیستند و نوعی جوانی کاذب و نامطبوع ایجاد می‌کنند و از طرفی به علت جالب بودن این رنگ‌ها، توجه بیننده بیشتر متوجه چهره فرد می‌شود.رنگ بندی مناسب افراد مسن تر اغلب با رنگ های ملایم گرم همراه با تنوع تیره و روشن می باشد.

فصل

با توجه به ویژگی سردی و گرمی رنگ‌ها، لازم است بر حسب فصول مختلف رنگ لباس را برگزینیم.

رنگ لباس

رنگ لباس در فصل بهار

رنگ لباس مناسب فصل بهار رنگ های روشن هستند، مانند: صورتی، زرد، قرمز و آبی و… که بسیار مناسب هستند و استایل شما را در کنار فصل زیبا و رنگارنگ جذاب و خاص می کنند.

yellow

رنگ زرد شما را مانند خورشید درخشان کرده و گرمای دلپذیری به استایلتان می دهد استفاده از این رنگ باعث شادابی و ایجاد انرژی مثبت در خودتان و نیز اطرافیانتان می شود.

استایل قرمز

استفاده از رنگ قرمز در استایل نشان دهنده پر انرژی بودن و قدرت شما است. این رنگ در صنعت مد بسیار جا باز کرده و یکی از پر طرفدارترین رنگ ها محسوب می شود.

pink

رنگ صورتی در کنار شکوفه های بهاری بسیار زیبا و آرامش بخش است. استفاده این رنگ در لباس به همراه رنگ طوسی ملایم ترکیبی چشمگیر می شود. صورتی به دلیلی ایجاد آرام و شادی در روحیه انسان رنگی پرطرفدار در بین رنگ ها برای خانم ها محسوب مس شود

Green-and-blue-color-set

رنگ سبز و آبی که نمایان گر فصل بهار هم هستند. این رنگ ها با ترکیبی از سفید و طلایی شفگت انگیز می شوند. رنگ سبز و آبی حس انرژی و شادابی را در شما تقویت می کنند و زیبایی استایل شما را چندین برابر نیز خواهند کرد.

رنگ لباس در فصل تابستان

فصل تابستان فصلی بسیار گرم است که برای رهایی از این گرما باید به سراغ رنگ لباس مناسب برای خنک ماندن بدن بروید. رنگها خود دارای دو گروه سرد و گرم هستند که برخی از این ها برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند مانند رنگ های پاستیلی اغلب برای فصل تابستان از رنگ های روشن استفاده می کنند که گرمای تابستان را از شما دور می کند و این موضوع کاملا صحت دارد زیرا رنگ های تیره نور خورشید را به خود جذب می کنند و خیلی مناسب این فصل نیستند.سفید، صورتی، ابی، قرمز روشن، نقره ای و… از رنگ هایی هستند که در فصل تابستان محبوبیت زیادی دارند.

رنگ سفید

رنگ لباس در فصل پاییز

انتخاب رنگ لباس مناسب در فصول سرد سال بسیار راحت تر می شود و تولیدکنندگان و طراحان لباس در این فصل از رنگ های گرم و تیره بیشتر استفاده می کنند زیرا تابش نور خورشید در این فصل کمتر شده و هوا رو به سردی می رود پس رنگ های گرم مانند: طوسی، خاکستری، سفید، مشکی، نارنجی، سبز، بنفش و… طرفداران زیادی پیدا کرده.

طوسی

سبز

بنفش

رنگ لباس در فصل زمستان

بهترین انتخاب رنگ لباس مناسب برای زمستان و یک استایل ایده آل استفاده از رنگ های تیره هستند. شتری، قهوه ای، نسکافه ای، مشکی و… بهترین و پرطرفدارترین رنگ ها در این فصل محسوب می شوند. انتخاب استایل به رنگ قهوه ای نشانه ی قدرت و ثبات شما است و اینگونه افراد بیشتر تمایل دارند در این فصل از این رنگ ها استفاده کنند.

مشکی

رنگ کرم

رنگ پوست و مو

به طور مطلق نمی‌توان افراد را در دو گروه سرد (سفید و بور) و گرم ( سبزه کامل) قرار داد، چرا که افراد دارای رنگ مو و پوست‌های متضادی هستند.

رنگ های مناسب پوست تیره

این گروه می‌توانند از رنگ‌های زنده (یا اصطلاحا گرم) استفاده کنند. رنگ‌های گرم چرخه رنگ زرد، زرد نارنجی، نارنجی، قرمز و بنفش و همچنین رنگ‌های قهوه‌ای، قهوه‌ای مایل به قرمز، سبز زیتونی و ماشی و سبزهای آبی رنگ مناسب هستند.

people-posing-with-color-swatches_23-2150038305

رنگ‌های مناسب پوست روشن

معمولا این افراد پوستی سفید رنگ یا سفید همراه با کمی زرد با گونه‌های صورتی کم‌رنگ یا گلبهی دارند. رنگ‌های مناسب این افراد، رنگ‌های سرد مثل، آبی، سبزآبی، انواع سبزها و بنفش‌ها است.در صورتی که این افراد پوست پریده زرد رنگ دارند، رنگ‎های سرد مات، مثل آبی‌های مات ( فیلی، سرمه‌ای، مات و سبزهای آبی رنگ) مناسب هستند.

a6537637230f028c77f010404c84c609-1

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد