شناسه خبر: ۴۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد

لباس دوره قاجار | معیار زیبایی دوره قاجار | عکس های دوره قاجار

معیار زیبایی در دوره قاجار | دلیل سبیل داشتن زنان قاجار لو رفت! + تصاویر

معیارهای زیبایی دوره قاجار تغییر زیادی نسبت به دوره های تاریخی قبل داشت و عکس های ماندگار از این دوره باعث شده است که توجه زیادی به پوشش و مد شود.

معیار زیبایی زنان در دوره قاجار

پر بازدید

ترینی‌ها :

معیار زیبایی زنان دوره قاجار، در سفرنامه ها و عکس های جهانگردان مورد توجه قرار گرفته است. عکس هایی که از این دوره منتشر شده است، نشان می دهد که معیار زیبایی زنان دوره قاجار تفاوت زیادی نسبت به دوره های تاریخی قبل داشته است. در ادامه عجیب ترین معیار زیبایی زنان دوره قاجار را بررسی کرده ایم.

سیبیل داشتن زنان قاجار

در دوران قاجار، زنان سیبیل نداشتند. در این دوره فقط ناصر الدین شاه، دوربین عکاسی داشت و به زنانی علاقه داشت که چاق و سیبیل دار و ابروهای پیوندی داشتند. به همین علت ناصر الدین شاه برای عکس گرفتن، زنانی را در انتخاب میکرد  که علاوه بر چاق بودن، ابروهای کشیده و سیبیل های مختلف داشتند. معمولاً بعضی از این زنان قاجار برای عکس گرفتن، سیبیل هایی برای خود می کشیدند در حالیکه فاقد سیبیل در زندگی واقعیشان بودند.

زنان قاجاری

معیار زیبایی دوره قاجاری

چادر چاقچور در دوره قاجاری

در دوره قاجار زنان از نظر حجاب ، مذهبی بودند و به مسائل شرع، اهمیت زیادی می دادند. در سفرنامه های جهانگردانی ایران، زنان عموما حجابشان را با سر کردن چادر، حفظ می کردند.  زنان در این عصر  از لباس های گشاد و بلند استفاده می کردند.

معیار زیبایی دوره قاجاری

چاقی ملاک زیبایی زنان دوره قاجار

از ملاکهای زیبایی و جذابیت زن در زمان قاجار چاقی بود! البته چاقی در زمان قاجار، مرسوم شد و  مردان قاجار به این موضوع، بیشتر از سلسله های ترک دیگر  اهمیت میدادند.چاقی در پیش از رنسانس در کشورهای غربی، بیانگر ثروت و بزرگی بود؛ به این صورت که افراد چاق به واسطه ثروتمندی، از توانایی هایی نظیر خوب خوردن و چاق شدن برخوردار بودند. این مسأله آنقدر اهمیت داشت که ثروتمندان، کل غذای خورده شده را پس از صرف غذا به عمد ( به عنوان مثال با بردن انگشت به حلق) برمیگردانند تا معده ی خود را خالی کنند و مجددا غذا بخورند!

معیار زیبایی دوره قاجاری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد