شناسه خبر: ۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد

گران ترین لباس عروس | گران ترین لباس عروس های سلطنتی

9 بانوی سلطنتی که گران ترین لباس عروس های تاریخ را پوشیدند + تصاویر

لباس عروس های سلطنتی همیشه مورد توجه تمام دنیا هستند. بنابراین دانستن گران ترین لباس عروس های تاریخ میتونه جالب باشه. همراه ما باشید.

گران ترین لباس عروس های سلطنتی

پر بازدید

ترینی‌ها :

عروسی های سلطنتی همیشه زیر ذره بین رسانه ها و مردم بودند. گران ترین لباس عروس های تاریخ را بانوان سلطنتی پوشیدند. این لباس ها علاوه بر زیبایی و بی نقصی، عنوان گران ترین لباس عروس های تاریخ را هم از آن خود کردند. در ادامه با گران ترین لباس عروس های تاریخ دنیا آشنا شوید.

1- ثریا همسر محمدرضا شاه پهلوی

از خاص ترین لباس عروس‌های سلطنتی می‌توان به لباس عروس ثریا اسفندیاری همسر دوم پادشاه ایران (محمدرضا پهلوی) اشاره کرد. این لباس با وزن 30 کیلو گرم از سنگین ترین لباس عروس های جهان است که زیبایی چشم گیری دارد. این اثر هنری از 3 کیلوگرم نقره و 6000 تکه الماس 20000 پر مارابو (نوعی پرنده در آفریقا) و 40 متر ابریشم تهیه شده‌ بود. طراح اصلی این لباس عروس مجلل ایو سن لورن بهترین طراح جهان از کمپانی دیور است. این لباس یکی از بهترین طراحی های برند دیور است.

لباس عروس ثریا

2- سارا فرگوسن

در ماه جولای سال 1986، سارا فرگوسن در لباسی به طراحی لینکا چراک، طراح معروف انگلستانی، با شاهزاده اندرو، پسر سوم ملکه الیزابت دوم ازدواج کرد. باید اعتراف کرد که لباس عروس سارا فرگوسن واقعا شایسته‌ی وقار و مقام یک دوشس یورک بود. آستین‌های بلند و بالاتنه‌ی پرنسسی لباس در کنار کمر جذب و دامن پر زرق و برقش تمام چیزی بود که از لباس عروس خانواده‌ی سلطنتی انتظار می‌رفت.

سارا فرگوسن

سراسر این لباس مجلل نمادهای حکومتی و سنگ‌های قیمتی دوخته شده‌بود و روی دنباله‌ی ۵ متری آن نیز گلدوزی‌های فاخری به شکل حروف اول اسم عروس و داماد وجود داشت. قیمت نهایی این لباس 45 هزار دلار امروز بود که تقریبا برابر با 2 میلیارد تومان است.

3- گریس کلی

عروسی ستاره‌ی جذاب آمریکایی و شاهزاده‌ی موناکو، یکی از جنجالی‌ترین عروسی‌های زمان خود بود. لباس گریس کلی در این مراسم به یکی از آیکونیک‌ترین لباس عروس‌های تاریخ تبدیل شد. جالب اینحاست که طراحی این لباس تاریخ انقضا ندارد و حتی با گذشت سال‌ها از دوختش، همچنان بسیار زیبا به نظر می‌رسد. بالاتنه‌ی لباس یقه‌ی ایستاده و آستین‌های بلند دارد و با دقت مروارید دوزی شده‌است.

لباس عروس گریس کلی

علاوه بر طراحی بی نظیر، متریال به کار رفته در این لباس نیز بسیار خاص و دستچین شده بود. این لباس فاخر در سال 1956 توسط هلن رز، طراح لباس مشهور آمریکایی، دوخته شد و قیمت معادل سازی شده‌ی آن حدودا برابر شصت هزار دلار امروزی است.

4- پرنسس دایانا

مراسم ازدواج پرنسس دایانا و پرنس چارلز به یکی از پرهزینه‌ترین عروسی‌های قرن تبدیل شد. لباس عروس دایانا نیز به عنوان یکی از ماندگار‌ترین طرح‌های لباس عروس در تاریخ ماندگار شد.

پرنسس دایانا

الیزابت و دیوید امانوئل، طراحی لباس عروس پرنسس ولز را بر عهده داشتند. این لباس از پارچه‌ی ابریشم مرغوب و تور و ده هزار قطعه مروارید دوخته شده و سراسر سنگ دوزی شده‌بود. تور عروس که هفت متر بود نیز تماما گلدوزی و گیپوردوزی شده‌بود. قیمت معادل سازی شده‌ی این لباس برابر با 115 هزار دلار تخمین زده شده است.

5- ماری شنتل میلر

ماری شنتل میلر، یکی دیگر از عروس‌های پرهزینه‌ی سلطنتی بود که در لباسی مجلل به طراحی وَلنتینو (valentino) به عقد شاهزاده‌ی یونان درآمد.

ماری شنتل میلر

لباس او در قسمت بالاتنه و حاشیه‌ی دامن، مروارید دوزی‌های ظریف و دست‌دوز داشت. آستین‌های این پیراهن بلند و یقه‌ی آن خفتی بود و همین ویژگی‌ها بر وقار عروس خانواده‌ی سلطنتی می‌افزود. قیمت تمام شده‌ی این لباس برابر با 225 هزار دلار است.

6- پرنسس اوژنی

پیش‌تر درمورد سارا فرگوسن، عروس خانواده‌ی سلطنتی انگلیس و لباس عروس زیبای او گفتیم. و اینجور که پیداست دختر او نیز در انتخاب لباس عروس سلیقه‌ی گران‌قیمتی داشته‌است.

پرنسس اوژنی

پرنسس اوژنی، دختر کوچک شاهزاده اندرو و نوه‌ی ملکه الیزابت دوم است و بی شک باید لباسی درحد مقامش می‌پوشید. همینطور هم شد و لباس 260 هزار دلاری اوژنی درست مثل لباس عروس مادرش سوژه‌ی رسانه‌ها شد. اما آنچه این لباس را در مرکز توجه رسانه‌ها قرار داد تنها قیمت نجومی آن نبود. این پیراهن دوخت خاصی داشت و طبق خواسته‌ی عروس بالاتنه طوری طراحی شده بود که زخم روی کمر پرنسس را به عنوان یادگاری از یک جراحی در دوران کودکی‌اش نشان بدهد. پارچه ی لباس نیز با دقت خاصی انتخاب شده بود و نمادهای سلطنتی، با ظرافت در تار و پود آن گنجانده شده بود.

7- مگان مارکل

شاید لباس مگان مارکل از نظر خیلی‌ها بسیار ساده به نظر می‌رسید و مناسب یک عروس سلطنتی نبود، اما این حقیقت که همان لباس ساده قیمتی حدود 265 هزار دلاری داشت، همه را شوکه کرد. اگرچه بعدها مشخص شد که مگان خودش هزینه‌ی لباسش را پرداخته و خانواده‌ی سلطنتی در این هزینه شریک نبوده‌است.

مگان مارکل

آنچه واضح است، سلیقه ی مگان در انتخاب لباس مانند دیگر اعضای خانواده‌ی سلطنتی نبود اما این هرگز از زیبایی لباس او کم نمی‌کرد. لباس او در یک نگاه کلی ساده و سنگین به نظر می‌رسید و یک طراحی کم نظیر از برند ژیوانشی (Givenchy) بود. جذاب‌ترین بخش لباس او تور ۵ متری‌اش بود که ۳۹۰۰ ساعت تا آماده شدن زمان برد و از تمام گل‌های ۵۳ کشور مشترک‌المنافع انگلستان، برای تزئین آن استفاده شده‌بود.

8- کیت میدلتون

کیت میدلتون در آریل سال ۲۰۱۱، با لباس 434 هزار دلاری خود در صدر اخبار قرار گرفت. کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام، بی شک خوش‌پوش‌ترین عروس خانواده‌ی سلطنتی است و استایل‌های او همیشه جزو به‌روز‌ترین و گران‌ترین استایل‌ها هستند. او با لباس عروس پر زرق و برق خود ورودی طوفانی به خانواده‌ی سلطنتی انگلستان داشت.

کیت میدلتون

لباس عروس کیت طراحی سارا برتون از برند لاکچری «الکساندر مک‌کوئین» بود. بالاتنه‌ی لباس به سبک ویکتوریایی طراحی و با تور ویژه‌ای پوشیده شده بود. کیت نیز مانند دیگر عروس‌های خانواده‌ی سلطنتی آستین‌های بلند را انتخاب کرده بود و دنباله‌ی لباسش نزدیک به سه متر بود.

9- ملکه الیزابت دوم

شاید عجیب باشد اما لباس عروس ملکه الیزابت دوم در سال 1947، دومین لباس عروس گران قیمت جهان تا امروز است. لباس او در زمان خود 42 هزار دلار بود که با چیزی حدود یک میلیون و ششصد هزار دلار امروزی برابری می‌کند!

ملکه الیزابت دوم

این لباس تزئینات سنگینی داشت و تماما روی پیراهن و تور آن کریستال دوزی شده‌بود. سراسر این پیراهن آستین بلند به شکل گل، مرواریددوزی و سنگ‌دوزی شده بود و جلوه‌ی یک ملکه‌ی با مجلل و با وقار را به الیزابت داده بود. این لباس خاص توسط نورمن هارتنل طراحی شده بود که یکی از شناخته‌شده‌ترین متخصصان مد و لباس در انگلیس و طراح لباس مورد علاقه‌ی ملکه الیزابت دوم بود. این لباس هنوز در موزه‌ی سلطنتی نگه‌داری می‌شود و قابل بازدید است.

10- ملکه لتیزیا

بی‌شک جایزه‌ی گران‌ترین لباس عروس سلطنتی از آن ملکه‌ی اسپانیا است. ملکه لتیزیا در مراسم عروسی خود با شاه اسپانیا یک لباس 8 میلیون دلاری به تن داشت. چنین لباسی برای بسیاری از مردم حتی قابل تصور هم نبود و تزئینات تجملاتی آن همه را شوکه کرد.

ملکه لتزیا

این لباس توسط یک طراح و خیاط سلطنتی دوخته شد و مانند بسیاری دیگر از لباس عروس‌های سلطنتی، آستین‌های بلند و دنباله‌ای طولانی داشت. یقه‌ی لباس به شکل ایستاده طراحی شده بود که برای جایگاه یک ملکه انتخاب بسیار مناسبی به نظر می‌رسید. اما دلیل اصلی قیمت بالای لباس ملکه لتیزیا تزئینات طلاکاری شده و نگین‌های الماس دوخته شده بر روی تورش بود. برای تزئین پیراهن در اطراف یقه، لبه‌ی آستین‌ها و حاشیه‌ی دامن از طلای واقعی استفاده شده بود. این استایل لوکس در آخر با تورِ ملکه سوفیا، مادر شوهر عروس، که به سنگ‌های قیمتی الماس مزین بود کامل شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد