شناسه خبر: ۸۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

چرا تیتراژ سریال بازنده خارجیه؟ | سریال «بازنده» یک سریال معمایی جنایی ایرانی یا خارجی؟

مخاطبانی که قسمت اول سریال بازنده را دیده اند به نکاتی اشاره کردند که این سریال را شبیه سریال های خارجی می کند.

بازنده

پر بازدید

ترینی‌ها :

سریال بازنده از همان ابتدا در تعریف کاراکترها، آغاز درام، طراحی صحنه و رنگ‌بندی‌ها در هر نما و در کل اتمسفر سریال بازنده نشان می‌دهد که نسبتی با ایران ندارد. مثلاً رنگ سریال در قسمت اول، قهوه‌ای تیره است و حال و هوای سریال هم بارانی. همین دو نشان در همه لحظات سریال رعایت می‌شود؛ از نمای اول که باران نقش پررنگی دارد تا انتهای این قسمت که کاراکتر‌های جدید وارد کادر می‌شوند. رنگ هم از پوشش بازیگران گرفته تا فضای خانه، همین نسبت با رنگ قهوه‌ای را مراعات می‌کند.

این یکدستی در قسمت اول بازنده، دیدنی بود و ما را به تماشای قسمت‌های بعدی علاقه‌مند کرد. فقط امیدواریم این ایده در اجرا هم ما را ناامید نکند و «ایرانی نبودن» فقط در همین تیتر خلاصه نشود

مثال دیگر، درست که پلیس سریال بازنده از نشان مشهور نیروی انتظامی بهره می‌برد ولی رفتار پلیس، حضور در صحنه جنایت، صحبت با متهمان و… شبیه پلیسی که بیشتر ما می‌شناسیم نیست. رفتار ۲ شخصیت اصلی (در مقابل اتفاقی که برایشان افتاده) و تا حدودی همسایه‌ها هم نزدیک به چیزی که حدس می‌زنیم نیست. همه رفتارها در فضای سرد و بارانی و البته دور از واقعیت آشنا، باقی می‌ماند.

قسمت اول سریال بازنده منتشر شد | دانلود اولین قسمت سریال بازنده

این ایرانی نبودن و پایبند نماندن به کلیشه‌های وطنی، عامدانه از تیتراژ اول (که تماما انگلیسی است) تا انتهای قسمت اول بازنده ادامه دارد. گویا سازندگان بازنده اصراری ندارند محصولشان شبیه فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی باشد و خودش را به جامعه نزدیک کند. و هیچ نگران نیستند که وامدار سریال‌ها یا فیلم‌های معمایی و جنایی خارجی قلمداد شوند.

حالا اینکه این روش پرداخت (از صحنه تا دیالوگ‌ها، درام و تیتراژ) چقدر به کمک سریال می‌آید تا ضدکلیشه ایرانی شود یا دست کارگردان را می‌بندد و ارتباط سریالش با جامعه مردم را قطع می‌کند، باید در قسمت‌های بعدی مشاهده کرد.

اما فعلا مهم این است که این یکدستی در قسمت اول بازنده، دیدنی بود و ما را به تماشای قسمت‌های بعدی علاقه‌مند کرد. فقط امیدواریم این ایده در اجرا هم ما را ناامید نکند و «ایرانی نبودن» فقط در همین تیتر خلاصه نشود؛ کیفیت سریال جنایی هم خارجی باشد!

توضیح: این نوشته بر اساس تماشای قسمت اول سریال بازنده نوشته شده و شاید در قسمت‌های بعد فرق کند!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد