شناسه خبر: ۸۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

غمگین ترین فیلم های ایرانی | درام ترین فیلمهای ایرانی | اسم غمگین ترین فیلم های ایرانی

15 تا از غمگین ترین فیلم های سینمایی ایران که اشکتون رو در میاره

غمگین ترین فیلم های ایرانی تاریخ سینمای ایران که به عنوان درام ترین فیلم ها شناخته شده اند را در ادامه ببینید.

فیلم مادر

پر بازدید

ترینی‌ها :

در بین تمام موضوعاتی که فیلم های سینمایی دارند، فیلم های غمگین یا باصطلاح درام جایگاه ویژه ای دارند.مخاطبان با بعضی شخصیت ها و لحظه های فیلمهای غمگین احساس همزادپنداری دارند. بسیاری از مخاطبان نیز با مشاهده فیلم های درام احساساتی شده و پا به پای بازی های تاثیرگذار بازیگران اشک می ریزند.در ادامه لیست 15  تا از غمگین ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را معرفی می کنیم.

حوض نقاشی

حوض نقاشی به کارگردانی مازیار میری در سال 1391 با بازی ماندگار شهاب حسینی، نگارجواهریان و فرشته صدرعرفایی ساخته شد.

این فیلم یکی از غم انگیزترین فیلم های ایرانی و درباره زوج جوانی است که دچار سندروم داون هستند و چالش های مختلفی در زندگی خود و فرزندشان دارند. این فیلم با بازی تاثیر گذار شهاب حسینی و نگار جواهریان یکی از فیلم های تاثیرگذار در ژانر درام و خانوادگی است.

فیلم ایرانی

مادر

یکی از احساسی ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران، فیلم مادر به کارگردانی علی حاتمی در سال 1368 است. این فیلم درباره مادری بود که در سرای سالمندان زندگی می کرد و تصمیم گرفته بود تا به خانه بازگشته و روزهای پایانی عمر خود را در کنار فرزندانش در خانه باشد. گرمای حضور مادر فرزندان را به دور هم جمع می کرد.

غمگین ترین فیلمهای ایرانی

اتاقک گلی

  • ژانر : اجتماعی، درام
  • سال انتشار : 1402
  • کارگردان : محمد عسگری
  • ستارگان : آناهیتا افشار، تورج الوند، سعید دشتی، سعید زارعی

فیلم اتاقک گلی به کارگردانی «محمد عسگری»، تهیه‌کنندگی «داود صبوری» و نویسندگی «پدرام کریمی»، محصول سال 1402 است. این فیلم در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. همچنین «مجید مجیدی» به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه همکاری داشته است. داستان فیلم اتاقک گلی، در مرداد ماه سال 1367 اتفاق می‌‎افتد و عاشقانه‌ای میان جنگ را به تصویر می‌کشد.

فیلم سینمایی ایرانی

آتابای

  • ژانر: درام، اجتماعی، عاشقانه
  • سال انتشار : 1400
  • کارگردان: نیکی کریمی
  • ستارگان: هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی

فیلم عاشقانه ایرانی غمگین جدید آتابای اثری به نویسندگی «هادی حجازی‌فر» و کارگردانی «نیکی کریمی» است که در سال 1400 به نمایش درآمد. آتابای داستانی اجتماعی و در عین حال عاشقانه را به تصویر می‌کشد.

 

غمگین ترین فیلمهای ایرانی

میم مثل مادر

میم مثل مادر ساخته رسول صدرعاملی در سال 1385 است. این فیلم درباره پرستاری از اهالی سردشت به نام سپیده است که دچار تاثیرات بمبارانهای شیمیایی  شده و سالها بعد فرزندی با مشکلات تنفسی و معلولیت به دنیا می آورد.

سهیل همسر سپیده او را به دلیل عدم سقط فرزندشان طلاق می دهد اما پزشکان با آزمایشات مختلف بیماری فرزندشان را ژنتیکی خوانده و گازهای شیمیایی جنگ را بی تاثیر دانستند.

غمگین ترین فیلمهای ایرانی

شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار در سال 1397 است. این فیلم که بر اساس واقعیت ساخته شده درباره عشق پسر جوان شهرستانی با نام عبدالحمید ریگی به دختر جوانی از مناطق جنوب تهران به ناام فائزه منصوری است. پسر بعد از ازدواج به دلایلی از ایران مهاجرت کرده و همسرش نیز بعد از مدتی برای یافتن او با برادر خود به کشور پاکستان می رود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن ها رقم می خورد. 

غمگین ترین فیلمهای ایرانی

دهلیز

دهلیز یکی دیگر از فیلمهایی است موجب برانگیخته شدن احساسات بیننده می شود. این فیلم به کارگردانی بهروز شعیبی در سال 1392 است و داستان معلم زبانی را روایت می کند که به دلیل یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده و همسرش در غیاب او از تنها پسرشان مراقبت می کند.

پسر آنها در ابتدا فکر می کند که پدرش فوت کرده است و وقتی بعد از پنج سال برای اولین بار او را می بیند دچار مشکلات فکری می شود اما در مرخصی چند روزه پدرش باعث رهایی او از اعدام می گردد.

فیلم سینمایی ایرانی

شادی مختاری عروس داعشی بازیگر فیلم ‌«قلب رقه» در واقعیت چه شکلیست؟ + تصویر

ابد و یک روز

  • ژانر: درام
  • سال انتشار : 1394
  • کارگردان: سعید روستایی
  • ستارگان: پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی

به دنبال رهایی از اعتیاد، فقر، بیکاری و مشکلات خانوادگی، داستان‌هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسی «سمیه» (دختر کوچک خانواده) شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقات و تغییراتی در رابطه افراد خانواده می‌شود. در اصل روابط میان خانواده خیلی صمیمی است، اما مشکلات این ارتباط را خدشه دار کرده است.

فیلم ایرانی

درباره ی الی 

  • ژانر: درام، معمایی
  • سال انتشار : 1387
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • ستارگان: گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مانی حقیقی

چند خانواده برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر می‌کنند. آن‌ها تصمیم دارند برای دوستشان «احمد» که پس از سال‌ها زندگی در آلمان به ایران بازگشته است، همسری بیابند. به همین خاطر، مربی مهدکودک فرزند سپیده به نام «اِلی» را با خود همسفر می‌کنند. «الی» رازهایی در سینه دارد که در طول سفر او را تحت تاثیر قرار می‌دهند. نهایتا فرار «الی» باعث ایجاد دردسر برای این خانواده‌ها می‌شود.

غمگین ترین فیلمهای ایرانی

فروشنده

  • ژانر: درام
  • سال انتشار : 1394
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • ستارگان: شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مهدی کوشکی، بابک کریمی

«رعنا» و «عماد» یک زوج بازیگر تئاتر هستند. آنها برای اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده، نوشته «آرتور میلر» تمرین می‌کنند. خانه آن‌ها به علت نشست زمین از بین می‌رود و بی‌خانمان می‌شوند.

به اصرار یکی از دوستانشان به نام «بابک» به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که پیش‌تر زنی بدکاره به نام «آهو» در آن ساکن بوده است. این پیشینه باعث می‌شود که ورود و خروج به این واحد را نتوانند کنترل کنند.

فیلم سینمایی غمگین ایرانی

شیار 143

شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار یکی دیگر از فیلم های احساسی و تاثیر گذار بر اساس واقعیت است. این فیلم درباره مادری به نام اُلفت است که فرزندش به جبهه رفته و سالها از او بی خبر است و در تمام این مدت مدام در حال جستجو یا پیگیری اخبار عراق از رادیو می باشد اما بعد از مدتها با تفحص در مناطق جنگی تنها چند تکه استخوان و یک جمجمه از او بازمی گردد.

فیلم شیار 143

متری شش و نیم

  • ژانر: درام، اجتماعی، پلیسی
  • سال انتشار : 1397
  • کارگردان: سعید روستایی
  • ستارگان: نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی

«صمد» سردسته پلیس مبارزه با مواد مخدر، مدت‌هاست که درگیر پرونده فروشنده بزرگ شیشه در تهران است. او می‌داند که شخصی به اسم «ناصر خاکزاد» متهم این پرونده است، اما سندی برای حرفش ندارد. نهایتا پس از سال‌ها تلاش موفق به دستگیری او می‌شود و ماجراهای جالبی رقم می‌خورد.

فیلم سینمایی ایرانی

سام و نرگس

سام و نرگس درامی عاشقانه به کارگردانی ایرج قادری در سال 1379 است که داستان دو رفیق صمیمی به نام سام و عبد را روایت می کند.

عبد قهرمان ورزشی است که چاقویی را از سام به عنوان هدیه دریافت می کند و روزی که متوجه علاقه سام به خواهرش می شود به سراغ او رفته و درگیر می شوند در نهایت خود را با همان چاقو مجروح کرده و فوت می کند اما شواهد دال بر قاتل بودن سام را نشان می دهد و او را تا مرز اعدام پیش می برد.

فیلم سینمایی ایرانی

لانتوری

لانتوری ساخته رضا درمیشیان در سال 1394 بود که به ماجرای اسیدپاشی به چهره دختران پرداخت. این فیلم داستان پسری با بازی نوید محمدزاده را روایت می کرد که علاقه بیمارگونه ای به دختری به نام مریم داشت اما با رانده شدن از طرف او تصمیم به اسیدپاشی گرفت.

صحنه هایی که برای بسیاری از قربانیان آن آشنا بوده و موجب برانگیخته شدن احساسات مخاطب می شد.

فیلم ایرانی

لاک قرمز

لاک قرمز به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی در سال 1394 است داستان دختری به نام اکرم را روایت می کند. 

اکرم در خانواده ای با وضعیت مالی نسبتا بد زندگی می کند که با مرگ پدر شرایط بدتر نیز شده دختر قصه مجبور به فروختن عروسک در خیابان می شود. داستان با رفتن مادر خانواده به تیمارستان و فرستاده شدن دختر و پسر کوچک خانواده به بهزیستی شکل غم انگیزتری به خود گرفته و از سختیهای زندگی اکرم می گوید.

فیلم سینمایی غمگین ایرانی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد