شناسه خبر: ۷۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد

فوت بازیگر فیلم پدرخوانده | بیوگرافی جان آپرا

بازیگر معروف فیلم پدرخوانده در گذشت! + بیوگرافی و عکس

بازیگر معروف و مشهور فیلم پدرخوانده جان آپرا در سن 83 سالگی در گذشت. زندگینامه و عکس های این بازیگر را در ادامه ببینید.

جان آپرا

پر بازدید

ترینی‌ها :

جان آپرا، بازیگر بسیار معروف و محبوب که در نقش سالواتوره تسیو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده و همچنین سریال فول هوس (Full house) بازی کرده بود متاسفانه در سن 83 سالگی در گذشت.جان آپرا در فیلم ها و سریال های بسیار زیادی بازی کرده است و آثار زیادی را از خود برجای گذاشته است.

جاناتان آپرا در ۴ مارس ۱۹۴۱ در انگلوود نیوجرسی در خانواده‌ای از مهاجران ایتالیایی به دنیا آمد. پس از اینکه او و خانواده اش چند سال در ایتالیا زندگی کردند، دوباره در نیوجرسی ساکن شدند و او در سال ۱۹۵۹ از دبیرستان دوایت مورو فارغ التحصیل شد.

آپرا در اوایل دهه ۱۹۶۰ به نیویورک سیتی نقل مکان کرد تا بازیگری را دنبال کند، سپس به لس آنجلس آمد و در فیلم کلاسیک بولیت در سال ۱۹۶۷ در کنار استیو مک کوئین، نقش یک قاتل را بازی کرد. او پس از آن در فیلم‌هایی مانند «ملخ» (۱۹۷۰) و «کشتن شیرین کورتیس هانسون» (۱۹۷۲) بازی کرد.

جان آپرا

(ویدیو) آلن دلون سوپر استار محبوب سینما در گذشت!

او بعد‌ها در نقش آلبرت آناستازیا رئیس تبهکاران در مینی سریال تحسین شده «خاطرات یک گانگستر» در سال ۱۹۸۱ محصول NBC نیز ظاهر شد.

این بازیگر متولد نیوجرسی در فیلم‌های «گرمای قفس» (۱۹۷۴)، «مامان دیوانه» (۱۹۷۵) و «کاندید منچوری» (۲۰۰۴) ظاهر شد و در فیلم «بت ساز» اثر تیلور هاکفورد (۱۹۸۰) و «نیویورک سیتی» (۱۹۹۱) ساخته ماریو ون پیبلز نیز ظاهر شده است.

آپرا همچنین نقش کلاهبرداری به نام لوکاس کاستیلیانو و همچنین یک مولتی میلیونر کشتیرانی به نام الکساندر نیکوس را در سریال «دنیای دیگر» شبکه NBC در طول یک دهه (۹۸-۱۹۸۹) بازی کرد.

وی همچنین نقش پدرسالار یک خانواده چند نسلی ایتالیایی آمریکایی را در سریال «مونتفوسکو» شبکه NBC بازی کرد، اما این کمدی که توسط بیل پرسکی و سام دنوف ساخته شد، در سال ۱۹۷۵ تنها ۹ قسمت به طول انجامید.

جان آپرا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد