شناسه خبر: ۷۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد

فیلم حکیم از سعید ملکان | کارگردان فیلم ابوعلی سینا

زندگی ابوعلی سینا فیلم می شود | «حکیم» جدیدترین فیلم سعید ملکان

شورای پروانه ساخت فیلم سینمایی از صدور مجوز ساخت فیلم جدیدی به سعید ملکان کارگردان معروف ایرانی خبر داد.

پروانه ساخت

پر بازدید

ترینی‌ها :

شورای پروانه ساخت فیلم های سینمایی که مسئولیت صدور مجوز ساخت فیلمهای ایرانی را بر عهده دارد، از صدور پروانه ساخت فیلم جدیدی درباره حکیم ابوعلی سینا خبر داد. حکیم ابوعلی سینا دانشمند، پزشک، موسیقدان، ریاضی دان و اختر شناس ایرانی است که در قرن چهارم و پنجم هجری زندگی می کرد.

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی، پروانه ساخت فیلمی را درباره شناخته‌ شده‌ ترین اندیشمند ایرانی در جهان، حکیم ابوعلی حسین‌ بن‌ عبدالله، مشهور به بوعلی سینا به تهیه‌ کنندگی و کارگردانی سعید ملکان صادر کرد. این فیلم دومین تجربه کارگردانی سعید ملکان، پنج سال بعد از فیلم موفق و ملی «روز صفر» است.

شهرت-ابن-سینا

بهترین فیلم های دهه اول قرن 21 از نظر مجله ایندی وایر

حکیم ابوعلی سینا فیلسوف، پزشک، دانشمند، منجم، و ریاضیدان بزرگ جهان در یکم شهریور سال ۳۵۹ هجری شمسی مصادف با ماه صفر سال ۳۷۰ هجری قمری، در روستایی به نام خرمیثن در حوالی بخارا، مرکز حکومت سامانیان، به دنیا آمد. بسیاری از ایرانیان هنوز هم ویژگی اصلی ابن‌سینا را تخصص و خبرگی‌اش در طبابت و پزشکی می‌دانند. سخن حقی است اما فراموش نباید کرد که بوعلی از شناخته‌شده‌ترین و اثرگذارترین فیلسوفان تاریخ جهان است. در حوزه فلسفه بدون تردید هیچ فیلسوفی در قرون وسطای اروپا نیست که تحت تأثیر ابن سینا قرار نگرفته باشد چه به نیت تایید نظراتش و چه به نیت رد.

حالا باید منتظر ماند و دید سعید ملکان در فیلم « حکیم» به کدام جنبه از اندیشه و زندگی ابن‌سینا خواهد پرداخت؛ این بزرگمرد همه‌ چیزدانی که در پایان، سرنوشتش را تنهایی رقم زد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد