شناسه خبر: ۷۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

لیست بهترین فیلم های دهه اخیر | اسم های برترین فیلم های قرن ۲۱

بهترین فیلم های دهه اول قرن 21 از نظر مجله ایندی وایر

لیستی از برترین فیلم های دهه اول قرن 21 که به تازگی ایندی وایر اعلام کرده است را در ادامه ببینید.

بهترین فیلم ها

پر بازدید

ترینی‌ها :

ایندی وایر که یک وب‌گاه خبری برای جامعه فیلم‌های مستقل است اخیرا لیستی از بهترین و جذابترین فیلم های دهه گذشته قرن 21 را بر اساس موضوع،بازیگران،تعداد تماشاگر معرفی کرده است که در آن اسم یک فیلم ایرانی هم به چشم میخورد.

اعلام بهترین‌ فیلم‌های دهه اول قرن ۲۱ به انتخاب ایندی وایر: «آفساید» جعفر ‌پناهی در میان بهترین‌ها نشریه «ایندی وایر» لیست جدیدی از ۱۰۰ فیلم منتخب سالهایی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ منتشر کرده است و فیلم «هوش مصنوعی» ساخته استیون اسپیلبرگ در صدر این لیست قرار گرفته است.

در میان فیلمهای این لیست حضور آثاری مثل «فراموش کردن سارا مارشال» (در رتبه ۳۰) و «دوازده یار اوشن» (در رتبه ۸۲) عجیب است. و نبود آثاری مثل «شوالیه تاریکی»، «هزارتوی پن»، «ممنتو»، «قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل» و «سابقه خشونت» هم دیگر حاشیه این لیست بود.

این فیلم ها شما رو عاشق مد و فشن میکنه !

در این لیست یک فیلم ایرانی هم حضور دارد: «آفساید» ساخته جعفر پناهی درباره دشواری حضور بانوان در استادیوم های ورزشی. که رتبه ۱۲ را در این لیست کسب کرده. نویسنده ایندی وایر درباره این فیلم نوشته:« همان‌طور که برای پناهی معمول است، فیلم تحت سایه‌ جنجال و محدودیت‌های قانونی ساخته شده است. پناهی فیلم با استفاده از یک گروه کوچک و تجهیزات حداقلی در استادیوم‌های واقعی فیلم‌برداری کرد و جمعیت‌های واقعی را با عناصر داستانی تخیلی ترکیب کرد...» . این نویسنده ادامه داد:«همان‌طور که معمولاً در فیلم‌های پناهی دیده می‌شود، این خود ارجاعی لایه‌ لایه به «آفساید» اجازه می‌دهد تا به حقیقت‌های ساده و قدرتمند دست یابد. «آفساید» از برخی دیگر از کارهای پناهی سبک‌تر است اما به خاطر همین تاثیرگذارتر از آب درآمده. «آفساید» نه تنها به خاطر طنز و داستان‌گویی جذابش برجسته است، بلکه به عنوان نمادی قدرتمند از اعتراض به هنجارهای سرکوب کننده و یادآوری اینکه شهروندان ایرانی برای انجام کارهایی که دوست دارند، چه میزان باید تلاش کنند، برجسته است.»

لیست ۲۰ فیلم اول این لیست به شرح زیر است:

  1. هوش مصنوعی
  2. یی یی
  3. جاده مالهالند
  4. ۲۰۴۶
  5. سی و پنج پیک رام
  6. خون به پا میشود
  7. سواحل اگنس
  8. گمشده در ترجمه
  9. زمان باقی مانده
  10. شهر اشباح
  11. ساعت ۲۵ام
  12. آفساید
  13. در حال و هوای عشق
  14. فرزندان بشر
  15. والتز با بشیر
  16. ارباب حلقه ها
  17. یک مرد جدی
  18. خداحافظ مسافرخانه اژدها
  19. ببر خیزان اژدها پنهان
  20. مرداب
   
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد