شناسه خبر: ۷۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

فیلم هایی راجب مد و فشن | معرفی فیلم های مد و فشن

این فیلم ها شما رو عاشق مد و فشن میکنه !

اگر حتی ذره ای به مد و فشن علاقه داشته باشید این لیست از فیلم ها علاقتون رو به شدت به این عرصه بیشتر میکند

مد و فشن

پر بازدید

ترینی‌ها :

مد و فشن در سراسر دنیا به طور جدی علاقه مندانی دارد ، ولی این مقاله برای افرادی است که میخواهند این صنعت بسیار جذاب را دقیق تر و کامل تر بشناسند و همچنین به صنعت سینما علاقه دارند و به دنبال ترکیب آنها هستند.

در جهان فقط چند حوزه‌ی خلاقه وجود دارد که مثل فشن و فیلم با هم سازگارند. در طی سالیان در هالیوود، دست‌کم از زمانی که پدیده‌ای به نام مُد یا فشن در جهان شکل گرفته است، چه کارگردانی خواسته باشد لحظه‌ای دراماتیک را به کمک پیراهنی زیبا بر تن زن یا مردی زیبا خلق کند یا طراحان فشن چیزی به دنیای سینما اضافه کرده باشند، رابطه‌ی هم‌زیستانه‌ی مسالمت‌آمیز میان سینما و فشن بعضی از به ‌یاد ماندنی‌ترین لحظات را بر پرده‌ی سینما خلق و ثبت کرده است.

کوکو قبل از شانل (Coco before Chanel )

COCO CHANELL

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • کارگردان: آن فونتن
  • بازیگران: آدری توتو، بنوئیت پلورده، آلساندرو نیوولا، ماری جیلاین

اگر به دنبال بخشی از تاریخ مد هستید، می‌تواند به راحتی به نقش‌آفرینی درخشان آدری توتو در نقش کوکو شانل در سال‌های اولیه خیاطی‌اش در «کوکو قبل از شانل» اعتماد کنید؛ پیش از آنکه بنیادی به نام خود را راه‌ بیندازد و کمد لباس زنان مدرن را بازتعریف کند. با کمک فیلمبرداری و کارگردانی هنری درخشان – و شاید به یادماندنی‌ترین بخش فیلم، لحظات خیره‌کننده‌ی سبک پوشش با حسن نیت طراح لباس فرانسوی معروف کاترین لتریه، که کارش در فیلم جایزه‌ی سزار را برای او به ارمغان آورد- این فیلم بیوگرافی فشن‌محور نادری است که از سطح فراتر می‌رود و نگاهی تکان‌دهنده به دنیای درونی یکی از معروف‌ترین و مؤثرترین طراحان صنعت مد و پوشاک می‌اندازد.

 تا از بهترین فیلم های زنانه | فیلم هایی که هیچ مردی در آن بازی نمی کند!                    

کروئلا (Cruella)

p_cruella_21672_ba40c762

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • کارگردان: کریگ گیلسپی
  • بازیگران: اما استون، اما تامپسون، جوئل فرای

شاید برداشت فوق‌العاده‌ی دیزنی از دنیای مد کمی دور از ذهن باشد، اما همین هم بیشتر درست به نظر می‌آید تا غلط. این فیلم قصه‌ی شکل گرفتن کروئلا دیویل شخصیت شرور خوش‌پوس و بدنام رمان «۱۰۱ سگ خالدار» (The Hundred and One Dalmatians) نوشته‌ی دودی اسمیت، را روایت می‌کند که در اینجا در جوانی اما استون نقش‌اش را بازی می‌کند. فیلم درد در جریان جنبش پانک راک دهه‌ی ۱۹۷۰ می‌گذرد و استلا میلر امروز و کروئلا دویل آینده در مقام یک طراح مد غیرعادی، که علیه طرح‌های گل‌گلی و استایل‌های لندنی دهه‌ی ۱۹۶۰ می‌شورد و چیزی تیره‌تر و خطرناک‌تر را به جریان معرفی می‌کند، مابه‌ازاهای زیادی در میان چهره‌های واقعی دنیای مد مانند ویوین وست‌وود و جان گالیانو دارد. لباس‌ها ممکن است مستند نباشند (البته به عمد)، اما داستان منیت‌ها و افراط در مد بدون شک بی‌زمان است. در این فیلم به صورت آشکارا به بحث فست فشن و تولید انبوه لباس های ترندی با مناسب ترین قیمت اشاره شده است.

رشته‌ی خیال (Phantom Thread)

PHANTOM

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • کارگردان: پل توماس اندرسون
  • بازیگران: دنیل دی لوئیس، لسلی منویل، ویکی کریپس

معدود فیلم‌هایی هستند در تاریخ سینما که ماهیت وسواسی و دقیق طراحان مد درجه اول را به اندازه‌ی فیلم کلاستروفوبیک و فوق‌العاده وهم‌انگیز پل توماس اندرسون «رشته‌ی خیال» ماهرانه به تصویر کشیده باشند. این فیلم رابطه‌ی میان رجینالد وودکاک، از طراحان رده‌بالای لندن در دهه‌ی پنحاه میلادی- که تا حدی بر اساس چارلز جیمز ساخته شده است- و زن جوان پیشخدمتی را که او در کافه‌ای کنار دریا ملاقات می‌کند و تبدیل به منبع الهامش می‌شود، روایت می‌کند. بازی دنیل دی لوئیس، که برایش نامزد جایزه‌ی اسکار شد، در کنار بیش از هم‌بازی‌هایش ویکی کریپس و لزلی منویل در نمایش تصویری زنده و قابل باور از این افسانه‌ی تاریک شگفت‌انگیز است. دریچه‌ای که «رشته‌ی خیال» به دنیای مد پس از جنگ می‌گشاید، افسانه‌ی پریانی مست‌کننده و به زیبایی ساخته‌شده است؛ که البته در نهایت به کابوس نزدیک‌تر به نظر می‌رسد.

«شیطان پرادا می‌پوشد» (The Devil Wears Prada)

the devil wears prada_21373_dabe3cc6

  • سال انتشار: ۲۰۰۶
  • کارگردان: دیوید فرانکل
  • بازیگران: مریل استریپ، آن هاتاوی، امیلی بلانت، استنلی توچی

وقتی پای به تصویر کشیدن و در کانون توجه قرار دادن دنیای منحصر به فرد و محرمانه‌ی رسانه‌های مد به میان می‌آید، تنها چند فیلم به اندازه‌ی «شیطان پرادا می‌پوشد» در این راستا موفق بوده‌اند. این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی لورن ویزبرگر ساخته شده و به لحاظ تجاری بسیار موفق بوده است، مریل استریپ در یکی از متفاوت‌ترین حضورهایش در سینما در نقش سردبیر سختگیر و بدجنس مجله‌ی رانوِی (Runway) دارد، که از جمله دلایل موفقیت و جذابیت فیلم هم به شماره می‌رود. فیلم قصه‌ی اندی ساکس (آن هاتاوی) را که می‌خواهد روزنامه‌نگاری مهم شود، روایت می‌کند که در همین مسیر سر از مجله‌ی مد و پوشاک رانوی درمی‌آورد. او که به روزنامه‌نگاری جدی علاقه‌مند است با دنیای فشن بیگانه است و در واقع در این حوزه یک بی‌سواد محسوب می‌شود.ا این حال به عنوان دستیار میراندا وارد این دنیای بی‌رحم می‌شود. فیلم نگاهی بسیار طنزآمیز به ماهیت وسواس‌گونه‌ی کسانی که در صنعت مد کار می‌کنند و دیالوگ‌هایش در همین راستا قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به نقل‌قول دارد.

دستیار خرید شخصی  (Personal Shopper)

PERSONAL

  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: الیویه آسایاس
  • بازیگران: کریستین استوارت،آندرش دانیلسن لی

کریستین استوارت با بازی زیرپوستی و عمیق خود در دستیار خرید شخصی، به خوبی از پس یک داستان روانکاوانه برآمده است. او نقش دستیار شخصی خریدی را دارد که در فرانسه برای برندهای معروف مد و فشن خرید می‌کند، برادر خود را از دست داده و به دنبال نشانه‌ای از جهان دیگر از سوی اوست.

تلفیق تنهایی، ماورالطبیعه و مُد به نتیجه‌ای جذاب بدل شده که داوران جشنواره کن را هم در سال ۲۰۱۶، متقاعد به اهدای بهترین کارگردانی به این فیلم کرده است. استوارت روزهای خود را در میان جواهرات و لباس‌های برندهای رنگارنگ پاریسی می‌گذراند و برای یک مدل معروف خرید می‌کند و شب‌ها در جستجوی نشانه‌هایی از مرگ و دنیای دیگر دست و پا می‌زند. در این فیلم هم مد و فشن بستری است برای روایت داستانی پرکشش و جذاب.

خاندان گوچی (THE HOUSE OF GUCCI )

House-of-Gucci-2021

  • سال انتشار:2021
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: لیدی گاگا ، آدام درایو

این فیلم جذاب داستان زندگی پاتریسیا رجانی( با بازی لیدی گاگا) و مائرویتزیو گوچی( با بازی آدام درایو) فیلم درباره مد و فشن را دنبال میکند. که تغییرات در روابط عاشقانه آنها که به منازعه جهت تحت سلطه درآوردن برند مد ایتالیایی گوچی میشود.

گوچی، اسمی شیرین، وسوسه انگیز، مترادف با ثروت، استایل و قدرت ، اما نامِ گوچی که از خاندانی تاسکانی می‌آید؛ تنها مساوی است با یک نفرین. خاندانی که برای تصاحب قدرت و ثروت با خودشان درگیر و به دست خود نابود شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد