شناسه خبر: ۷۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

تصاویر بازیگران فیلم معروف «سلطان قلبها»

عکس های بازیگران فیلم معروف «سلطان قلبها»

عکس های بازیگران فیلم معروف «سلطان قلبها» در گذشته و امروز نشان از تغییرات فراوانی در چهره آنها دارد.

سلطان قلبها

پر بازدید

ترینی‌ها :

فیلم معروف « سلطان قلبها» یکی از محبوب ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است که در سال 1347 پرفروش ترین فیلم سال شد. فیلمنامه این فیلم را محمد علی فردین نوشته و خود نیز در این فیلم نقش آفرینی کرده است و بسیاری از ستاره های سینمای آن روز ایران در این فیلم بازی کردند.

محمدعلی فردین:

محمدعلی فردین متولد 1313 تهران، دارای مدرک تحصیلی متوسطه است. وی سینمای حرفه ای را با بازی کوتاهی در فیلم «دوقلوها» به کارگردانی شاپور یاسمی آغاز کرد. فردین از چهره های معروف سینمای ایران است که توانست با محبوبیتش بینندگان را با سینما آشتی دهد. از دیگر فعالیت های وی میتوان به ورزش کشتی اشاره کرد. او فروردین 1379 در 70 سالگی چشم از جهان فروبست.

آذرشیوا:

 آذر شیوا یکی از زنان زیبای سینمای ایران است که در لحظه‌ای تاریخی، تصمیم عجیبی گرفت و برای آن ایستادگی کرد. کسی که مهدی میثاقیه، تهیه‌کنند مشهور سینما، به او لقب "ژاندارک سینمای ایران" را داده بود! کسی که بیشتر از هر فیلمی او را با فیلم سلطان قلب‌ها میشناسیم.

آذر+شیوا

      

این بازیگران ایرانی را همه دنیا می شناسند؛ از بهروز وثوقی تا شهاب حسینی!         

 

ویکتوریا نرسسیان

ویکتوریا نرسسیان در سال ۱۹۳۷ میلادی (۱۳۱۶ خورشیدی) در شهر روستوف در فدراتیو روسیه به دنیا آمد و هنگامی که ۱۴ سال داشت به ایران مهاجرت کرد.

وی در ۱۳۴۱ نخستین فیلمش را با نام سوداگران مرگ به کارگردانی ناصر ملک مطیعی بازی کرد و سپس تا ۱۳۵۰ که در آخرین فیلمش با نام دو کبوتر (ایرج فاطمی) حضور یافت که به نمایش درنیامد، در نزدیک به بیست و پنجم فیلم جلوی دوربین رفت. تنها دو بار با کارگردانان ارمنی در فیلم‌های سرسام (ساموئل خاچیکیان، ۱۳۴۴) و یاقوت سه چشم (آرامائیس آقامالیان، ۱۳۴۹) همکاری کرد. کمینگاه شیطان (نظام فاطمی، ۱۳۴۳)، سلطان قلب‌ها (محمدعلی فردین، ۱۳۴۷) و لیلی و مجنون (سیامک یاسمی، ۱۳۴۹) از دیگر فیلم‌های قابل توجه اش به شمار می‌آیند.

محمدعلی تبریزیان معروف به همایون

همایون، متولد سال ۱۳۱۶، بازیگری را در سال‌های پایانی دهه ۳۰ و با فیلم‌هایی مانند «داماد میلیونر» و «بی‌ستاره‌ها» آغاز کرد و تا سال ۵۷ در بیش از صد فیلم سینمایی حضور داشت. «تپلی»، «دنیای آبی»، «باباخالدار»، «آقای جاهل»، «شاهرگ» و «شورش» از جمله فیلم‌های دیگر کارنامه هنری همایون به حساب می‌آیند. فعالیت همایون در سینما در سال ۵۷ متوقف شد.

محمدعلی تبریزیان

نیکتاج صبری

نیکتاج صبری متولد 1298 در تهران بازیگر است. او در سوم آبان 1349 با انفجار کپسول گاز در منزلش، در تهران درگذشت. وی در حین آشپزی دچار سانحه شد و توسط همسایگانش به بیمارستان منتقل گشت و به مدت یک هفته تحت مراقبت قرار گرفت اما بخاطر جراحات وارده درگذشت. نیکتاج صبری جزو اولین بازیگران زن و اولین و بزرگترین زن کمدین تئاتر فارسی بشمار می‌رفت. او با وجود محدودیت‌های زیادی که در آن زمان برای بانوان در تئاتر بود در آثار زیادی حضور داشت. این هنرمند در زمینه تئاترهای رادیویی نیز فعالیت می‌کرد. او در سال 1348 در فیلم «گناه زیبایی» به کارگردانی و نویسندگی سیروس جراح‌زاده به ایفای نقش پرداخت. بازیگران مطرحی دیگری نیز در این اثر حضور داشتند که از میان ‌آن‌ها می‌توان فائقه آتشین، لیلا فروهر و خلیل عقاب را نام برد. نیکتاج صبری در طول سال‌های فعالیتش در حوزه بازیگری در فیلم‌ها و نمایش‌های زیادی به ایفای نقش پرداخت که از میان کارهای او در حوزه سینما می‌توان به فیلم‌های «سایه»، «پهلوان در قرن اتم»، «سه تا جاهل»، «آدم و حوا»، «باباکرم»، «شب اعدام»، «قاتلین هم میگریند»، «عشق کولی»، «غول بیابونی»، «سلطان قلب‌ها»، «سه دیوانه»، «ول معطلی»، «خروس جنگی»، «داغ ننگ»، «بن‌بست»، «انسان‌ها»، «نابغه هفت‌ماهه»، «آهنگ دهکده»، «کی به کیه»، «دوستان یکرنگ»، «روزنه امید»، «می‌میرم برای پول»، «چشم به‌راه»، «لات جوانمرد»، «همه گناهکاریم»، «نردبان ترقی»، «بلبل مزرعه»، «واریته بهار» و «طوفان زندگی» و نمایش «آش، کاسه وملاقه» اشاره داشت.

 مهری محبیان با نام هنری مهری مهران

مهری مهران یکی از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایران که از قبل انقلاب فعالیت هنری خود را شروع کرده و در فیلمهای زیادی از جمله فیلم« سلطان قلبها»حضور داشته و نقش مادر فردین را ایفا می کرده است. 

نیکتاج صبری

 

       

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد