شناسه خبر: ۷۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

بازیگران ایرانی که خواهر و برادرند

5 بازیگر خواهر و برادر سینمای ایران + عکس

خواهر و برادرها ایرانی زیادی در سینمای ایران مشغول فعالیتند که در حرفه خود موفق بوده و هر دو دارای شهرت هستند.

 بازیگران ایرانی که خواهر و برادرند

پر بازدید

ترینی‌ها :

بازیگران مشهور زیادی در ایران داریم که با یکدیگر نسبت های خانوادگی و فامیلی دارند. برخی از آنها در آثار خاطره انگیزی بازی کرده اند، برخی مهاجرت کرده اند و از میان برخی از آنها، یکی از دیگر موفق تر و مشهورتر است. در اینجا شما را با بازیگران ایرانی که  با هم نسبت خواهر و برادر دارند آشنا می کنیم.

کمند و سپند امیرسلیمانی 

کمند امیرسلیمانی و سپند امیرسلیمانی فرزندان بازیگر و کارگردان خوب کشورمان سعید امیرسلیمانی هستند. آنها در کودکی در خانه ای اجاره ای در میدان توحید زندگی می کردند. کمند با بازی در نقش آذر در فیلم پدرسالار به شهرت رسید و سپند نیز در تئاتر  و آثار  زیادی بازی کرد که از جمله آنها خوب، بد، جلف، هزارپا، کلاه پهلوی، شب های برره و .. است.

اصلی سپند و گمند

 رضا و زهرا داوودنژاد

زهرا و رضا داوودنژاد نیز از فرزندان علیرضا داوودنژاد کارگردان و نویسنده کشورمان هستند.  زهرا داوونژاد کار خود را به عنوان منشی صحنه در فیلم عاشقانه (1374) آغاز کرد. او برای بازی در فیلم « کلاس هنرپیشگی»(1390) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. رضا داوودنژاد نیز کار بازیگری خود را از فیلم بی پناه  که ساخته پدرش بود آغاز کرد. رضا  داوودنژاد در ۱۳۸۷ با غزل بدیعی خواهر عسل بدیعی ازدواج کرد. او در یک مصاحبه با رضا رشیدپور گفته بود برای اینکه سربازی نرود وزنش را افزایش داد و همین موضوع سبب بیماری اش شد. داوود نژاد در 13 فروردین 1403 به علت عارضه کبدی درگذشت.

زهرا+داودنژاد+خواهرش

بهار و برزو ارجمند 

بهار و برزو ارجمند فرزندان بازیگر معروف انوشیروان ارجمند و برادر زاده های داریوش ارجمند هستند. بهار که بیشتر در عرضه تئاتر فعالیت نموده، این هنر را از 5 سالگی شروع کرده است.او با معلومات بالا و آموخته هایش از پدر روی صحنه همیشه عالی بوده و به همین دلیل بود که در سن 13 سالگی “بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر” را از آن خود کرد. پس از آن در تئاترهای بسیاری به ایفای نقش پرداخت . او تا کنون در بیش از ده فیلم سینمایی و سریال به ایفای نقش پرداخته است.

 برزو ارجمند مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در زمینه بازیگری و کارگردانی دریافت کرد. او پدرش را یگانه استاد خود می‌داند.  همسرش پارمیس زند طراح چهره پردازی سینماست.برزو ارجمند برای بازی در سریال‌های مشق عشق و یک وجب خاک جایزه بهترین بازیگری را از شبکه‌های جام جم و سه دریافت کرد. همچنین برای بازی در سریال قهوه تلخ کاندید بهترین بازیگری از جشن دنیای تصویر شد. وی برای بازی در فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ساخته وحید جلیلوند نیز کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره شهر و جشن منتقدان سینمای ایران شد. این خواهر و برادر مدتی است که مهاجرت کرده اند.

عکس پدر و دخترهای سینمای ایران! 

777

آذرخش و شقایق فراهانی

آذرخش و شقایق فراهانی نیز از فرزندان بهزاد فراهانی بازیگر توانمند و باسابقه سینما و تئاتر هستند. آذرخش فراهانی متولد تیر 1360 در تهران، نوازنده و نقاش است. 

آذرخش در سال 1394 وقتی 34 ساله بود از طریق آشنایی قبلی با پرویز شهبازی کارگردان در خانه خواهرش شقایق توانست در فیلم مالاریا بازی کند

بازی زیبای او خیلی به چشم آمد و در جشنواره فیلم فجر آن سال نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد که نهایتا این جایزه به نوید محمدزاده / ابد و یک روز رسید.

شقایق فراهانی متولد 2 مرداد 1351 در تهران بازیگر ایرانی است. دیپلم گرافیک را از هنرستان هنرهای تجسمی گرفته و فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

شقایق فراهانی در سال 1375 و در سن 24 سالگی، در فیلم "لیلا" به کارگردانی داریوش مهرجویی نقش آفرینی کرد و با حضور کوتاهش در این فیلم وارد عرصه سینما شد. سپس در سال 1378، با سریال "داستان یک شهر" به کارگردانی اصغر فرهادی، وارد دنیای تلویزیون شد.

بعدها در فیلم چتری برای دو نفر توانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد. بازی او در این فیلم کاملا بر بازی بازیگران مقابلش رضا کیانیان و هدیه تهرانی برتری داشت. شقایق فراهانی با بازی بسیار خوبش در فیلم پروانه در سطح بین المللی هم توانست موفقیت هایی را بدست آورد.

21435753_487673458269097_5522866663168409600_n

سینا مهراد و سارا سهیلی

سینا مهراد و سارا سهیلی نیز از فرزندان کارگردان سینما و تلویزیون سعید سهیلی هستند. سینا مهراد معروف به سینا سهیلی بازیگر جوان سینما و تلویزیون کشورمان است. او متولد 12 آذر 1370 است. سینا مهراد دانشجوی انصرافی در رشته معماری است. او برای آینده کاری اش راه بازیگری را پیمود.علت تغییر نام خانوادگی سینا سهیلی به سینا مهراد هنوز مشخص نشده است اما یکی از گزینه های پررنگ برای دلیل تغییر نام خانوادگی سینا مهراد این است که او بتواند با دانش و توانایی خود در عالم هنر بازیگری در اذهان عمومی جا بیفتد نه با تکیه بر شهرت و نام پدرش.

سارا سهیلی متولد ۲۵ خرداد ۱۳۶۸ در تهران می باشد. او در زمینه بازیگری، گریموری و کارگردانی فعالیت دارد. سارا سهیلی فعالیت بازیگری خویش را با بازی در فیلم« گشت ارشاد» به کارگردانی پدرش، سعید سهیلی، در سال 1390 شروع کرد و همبازی برادرش، ساعد سهیلی و محسن افشانی شد. او نخستین فیلم کوتاه خود را در سال 1397 به نام« ماچ» ساخت که در جشنواره های بین المللی درخشید.

165691178460be

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد