شناسه خبر: ۶۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

مراحل ساخت دکور جوکر ۲

ویدیو کوتاه از ساخت دکور هنری «جوکر 2» | دنیایی از رنگ و نور در دکوراسیون جوکر 2

در برنامه جوکر 2 چیزی که توجه های زیادی را جلب کرد دکوراسیون جالب و پر رنگ و لعاب بود. در ادامه ویدیویی از مراحل ساخت این دکوراسیون را ببینید.

دکوارسیون جوکر 2

پر بازدید

ترینی‌ها :

دکوراسیون جوکر 2 چیزی بود که از همان ابتدا جلب توجه کرد. احسان علیخانی اینبار در برنامه جوکر 2 توجه زیادی به نور و رنگ دکوراسیون داشته و از هنر ایرانی هم استفاده کرده است. در ادامه مراحل ساخت دکوراسیون جوکر 2 را ببینید.

ویدیو ساخت دکوراسیون جوکر 2

فصل جدید و دکوراسیون نونوار آن

اگر از دنبال کنندگان فصل قبل جوکر بوده باشید حتما دکور جذاب آن را به خاطر دارید. به همین خاطر است که در ابتدای شروع برنامه و معرفی سبک و سیاق فصل دوم جوکر اولین چیزی که توجهمان را جلب کرد دکور جدید آن بود. دکوری شلوغ که هنوز کاربری بخش هایی از آن را درست نمی دانیم.

دکوراسیون جوکر 2

در این فصل احسان علیخانی و تیم طراحی صحنه او تصمیم گرفته اند تا رنگ و لعاب بیشتری به دکوراسیون ببخشند و پارامترهای مختلفی را به آن اضافه کنند که شاید برخی از آن ها مفهوم و فلسفه خاصی را به همراه دارند، ما هم باید منتظر بمانیم و اپیزودهای بعدی را ببینیم تا بتوانیم به خوبی جزئیات دکور را درک کنیم.

دنیایی از رنگ و نور

وقتی دوربین علیخانی برای معرفی جای جای اتاق، صحنه را از بالا تصویربرداری می کند می توانیم دید بازتری به دکوراسیون داشته باشیم. در چیدمان جدید جوکر رنگ ها حرف اول را می زنند. اگر دقت کنیم می بینیم که روی هیچ تناژی از رنگ تاکید خاصی وجود ندارد و تیم صحنه سعی داشته تا از تمامی رنگ ها برای شادسازی فضا استفاده کند. مسلم است که در این بازی برای تمرکز بیشتر شرکت کنندگان نیاز به فضایی دارند تا بتوانند در آن بهتر فکر کنند و ذهنشان برای ایجاد خلاقیت بازتر شود. از طرفی طراحی چنین دکوری با این تم شاد و جسورانه می تواند محرکی برای سر ذوق آمدن و خندیدن افراد حاضر در اتاق باشد و با توجه به قوانین بازی، رقابت تنگاتنگی را به وجود بیاورد.

دکوراسیون جوکر 2

اجزاء بزرگ و حجیم دکوراسیون مانند مبل ها، میز ناهارخوری، یخچال، صحنه اجرا و … با رنگ های تندی مانند سبز، نارنجی، آبی و قرمز دیزاین شده اند تا خودنمایی بیشتری در صحنه داشته باشند. از طرفی برای آن که دوربین ها بتوانند تصویر واضح تری از چهره شرکت کنندگان داشته باشند نورپردازی صحنه با لوسترهای کریستالی بزرگ، هالوژن های کوچک تاکیدی و آباژورهای متعدد در گوشه و کنار اتاق تامین می شود.

دکوراسیون جوکر 2

یک دکور مدرن ایرانیزه شده

دکوراسیون جدید جوکر نیز با اضافه کردن کاراکترهایی مانند راحتی های مینیمال، اکسسوری های تک رنگ و پارچه های ساده و بدون طرح سعی در ایجاد فضایی مدرن و امروزی دارد. در این دکوراسیون اجزاء فانتزی و جذابی هم دیده می شود که احتمالا شما را هم مانند ما به وجد می آورد. از آن جمله می توانیم به صندلی های تکی اشاره کنیم که با طراحی خاصشان حواس بیننده را درگیر می کنند.

دکوراسیون جوکر 2

نکته جالبی که در دکور فصل جدید جوکر می بینیم استفاده بی رویه و اغراق آمیز از عناصر و متریال هایی است که هرکدام یادآور بخشی از طبیعت واقعی هستند. برای مثال در طراحی کفپوش، دکور و شلف های دیواری، راه پله و … از چوب استفاده شده است و متریال چوب به شکل ملموسی در جای جای اتاق دیده می شود. همچنین برای جلوه بخشی بیشتر به فضا از گل های آویز زینتی استفاده شده است. در کنار آن تیم صحنه برخی از اعضای بزرگ دکوراسیون را به هیبت حیوانات طراحی کرده تا احساس حضور در طبیعت را به شرکت کنندگان القا کند.

دکوراسیون جوکر 2

صندلی های تک نفره که به شکل حیوانات ساخته شده اند، پرندگانی که مجسمه آن ها به صورت نمادین بر روی شلف های صحنه قرار گرفته، تندیس بز کوهی که بر روی دیوار سنگی غار تعبیه شده است، حتی ورودی سالن و تابلوهای دیواری حس کاذب حضور در طبیعت را به فضا تزریق می کنند و این همان نکته روانشناسانه ای است که طراحان دکوراسیون روی آن مانور داده اند. وجود المان های طبیعی در صحنه نه تنها به احساس تمرکز و افزایش روحیه افراد حاضر در اتاق کمک می کند، بلکه باعث کاهش تنش ها و اضطراب های فردی خواهد بود. چرا که جوکر، برنامه شوخی و خندیدن است و احتمال آن که در روند برنامه اتفاقات پیشبینی نشده رخ داده و ناآرامی هایی بر فضا حاکم شود، وجود دارد.

دکوراسیون جوکر 2

طبق قانون بازی شرکت کنندگان باید 6 ساعت مداوم را در این سوئیت بگذرانند. فلذا به امکاناتی نیاز دارند تا در حین بازی با آن ها سرگرم شوند. مثلا کتابخانه دیواری بزرگی که بخش بزرگی از دکوراسیون را هم به خود اختصاص داده است با مجسمه ها، دکوراتیوها، اکسسوری های فانتزی و کتابهای مختلفی پر شده که هم جنبه زیبایی شناسی داشته باشد و هم عملکرد صحنه را ارتقا ببخشد. همچنین در بخش های مختلف دکور سازهایی مانند هنگ درام، گیتار، تمپو، درام کیت و … قرار داده شده تا بازیکنان با نواختن آن ها قدری هنرنمایی کنند و یا از آن بعنوان ابزاری برای خنداندن و سرگرمی بقیه بهره ببرند.

دکوراسیون جوکر 2

اما در دل این دکوراسیون مدرن اتفاقات زیباتری نیز در حال رخ دادن است. تیم صحنه با خلاقیت هرچه تمام تر این فضای مدرن را به نوعی ایرانیزه کرده و از المان هایی استفاده کرده است که یادآور فرهنگ و پیشینه غنی کشورمان است. مهمترین عنصر که در ایرانیزه کردن فضا نقش داشته فرش های سنتی خشتی و ترنج داری است که رنگ و لعاب ویژه ای را به دکوراسیون اضافه کرده است. فرش های لاکی رنگ با نقش و نگاره های زیبای خود برای دیزاین دیوارها استفاده شده اند و یک نمونه از آن فرش ها در اتاق مجری برنامه نیز دیده می شود.

در دل این فرش های دیواری آینه های بزرگی به چشم می خورد که به شکلی سنتی دیزاین شده اند و انعکاس دهنده اجزای این دکوراسیون شاد و هیجان آور هستند. در دکور فصل پیشین جوکر نیز شاهد طراحی کاشی کاری های سنتی در دیوارآرایی صحنه بودیم که در فصل جدید نیز همان الگو به گونه ای دیگر در حال تکرار شدن است.

دکوراسیون جوکر 2

طراحی متفاوت اتاق مجری

در این میان اتاق احسان علیخانی به عنوان یک داور تیزبین و سختگیر که با 53 دوربین تک تک شرکت کنندگان مسابقه را چک می کند و به دنبال شکار کردن خطای بازیکنان است طراحی متفاوت تری دارد. در این اتاق دیگر خبری از آن همه رنگ شاد و پرشور نیست و جو جدی تری بر فضا حاکم است. مبلمان چرم قهوه ای در مقایسه با مبل های مدرن و رنگارنگ اتاق بازی حس سنگینی را به فضای اتاق وارد می کند و قاب های گچکاری شده روی دیوار با آن رنگ فیروزه ای تیره دکوراسیون اتاق را به سبک کلاسیک نزدیک کرده است.

در اتاق مجری نیز در راستای اصل طبیعت گرایی که در اتاق بازی دیده می شد در بک گراند میز تصاویر متحرکی از مناظر دیده می شود. همچنین میز مجری از سنگ طبیعی ساخته شده که در کنار دکور سیمانی و گلدان های بزرگ سفالی این زیبایی تکمیل می شود.

دکوراسیون جوکر 2

دکوراسیون جوکر 2

در آخر

اگر بخواهیم تک تک جزئیات صحنه را بررسی کنیم باید زمان زیادی در اختیار داشته باشیم و از طرفی، با پخش شدن تنها یک قسمت از برنامه هنوز درک درستی از ابعاد مختلف صحنه نداریم. البته با تمام این توصیفات هر طراحی صحنه ای ایرادات و نقایص خودش را هم دارد. بعنوان مثال وجود این همه رنگ و المان در صحنه شاید در نگاه اول مهیج و شادی آور باشد و به جو طنزگونه فضا نیز کمک کند، اما حضور طولانی مدت شرکت کنندگان برنامه در چنین دکور شلوغ و پرجزئیاتی احتمالا می تواند برایشان قدری هم ملال آور و کلافه کننده به نظر برسد. درگیری مداوم چشم ها با ریزترین اجزاء صحنه در درازمدت اتفاق خوشایندی نیست، این در حالی است که بسیاری از اجزاء این دکوراسیون می توانست حذف شود تا فضای خلوت تر و متمرکزی را در اختیار داشته باشیم.

دکوراسیون جوکر 2

برای مثال طراحی اتاق گریم بازیکنان در بخش پشتی صحنه اصلی کمی تعجب آور و البته کودکانه است. وجود عروسک ها و اسباب بازی های بزرگ و کوچک در گوشه و کنار اتاقی که با رنگ های تند صورتی، سبز، زرد، نارنجی و … دیزاین شده خیلی هم ضروری و کاربردی به نظر نمی رسد و فقط شلوغی و ازدحام فضا را تقویت کرده است. در نهایت، هر چینش و دکوراسیونی نقاط ضعف و قوت خود را دارد، مهم آن است که خروجی برنامه برای مخاطب جذاب، سرگرم کننده و به یادماندنی باشد. باید کمی صبر کنیم و ببینیم که آیا جوکر 2 می تواند به اندازه فصل اول جالب و متفاوت ظاهر شود یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان