شناسه خبر: ۶۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

سریال کره ای آشپزی | سریال کره ای مثل یانگوم

اگه مثل یانگوم آشپزی دوست داری، این 9 سریال کره‌ ای رو ببین!

اگر شما هم به سریال هایی با موضوع آشپزی علاقه دارید، در ادامه 10 سریال کره ای معرفی کرده ایم که می توانید وقتتان را به خوبی بگذرانید.

سریال کره ای آشپزی

پر بازدید

ترینی‌ها :

شاید یکی از بهترین سریال های کره ای که دیدیم و تم آشپزی داشت، سریال جواهری در قصر یا همان یانگوم بود. این فیلم ما را به سریال های کره ای با تم آشپزی و رستوران علاقمند کرد. در این مطلب قصد داریم به شما سریال‌ های کره ای را معرفی کنیم که موضوع آشپزی دارند یا تم و پس‌ زمینه آن مربوط به آشپزی، غذا و رستوران است.

1. بیا غذا بخوریم

سریال کره ای آشپزی

وقتی برای اولین بار سریال «بیا غذا بخوریم» منتشر شد، به‌خاطر فضای بامزه و بازیگران بسیار جذابش مورد استقبال مخاطبان کره‌ای قرار گرفت که به خلق یکی از بهترین سریال‌های درام کره‌ای با بیش از یک فصل منجر شد. سریال «بیا غذا بخوریم» درباره پسری به نام گو دائه یونگ است که یک وبلاگ غذایی دارد. او فردی اجتماعی و در عین بسیار محافظه‌کار است. در این سریال،  دائه یونگ در هر فصل به محله‌های مختلف نقل مکان می‌کند، با همسایگان دوست می‌شود و با آنها غذا می‌خورد. در واقع داستان این سریال درباره زندگی روزمره است که بر غذا تمرکز دارد. فصل اول این سریال بر آشنایی دائه یونگ  با یک زن به نام لی سو کیونگ  تمرکز دارد، زنی که به شدت به غذا علاقه دارد.  لی سو کیونگ یک طرفدار غذا است که از امتحان هر رستوران جدیدی لذت می‌برد و به شدت وبلاگ‌های غذایی را دنبال می‌کند. وبلاگ مورد علاقه او وبلاگ دائه یونگ  به نام "بیایید غذا بخوریم" است که تنها عکس‌هایی از ظروف خالی را بارگذاری می‌کند، علامتی که نشان می‌دهد که یک مکان باید بسیار خوشمزه باشد تا ارزش یک پست را داشته باشد.

2‌ . تابه عشق

 

«تابه عشق» دقیقاً همان چیزی است که باید باشد یک کمدی رمانتیک با صحنه‌ها و دیالوگ‌های خنده‌دار! تابه عشق ماجرای عشق به آشپزی یا شاید هم آشپزی همراه با عشق است. این سریال عشق شخصیت‌های سریال را به آشپزی نمایش می‌دهد، تمام غذاهایی که توسط شخصیت‌ها تهیه می‌شود آن‌قدر خوشمزه به نظر می‌رسند که آن صحنه‌ها باعث می‌شوند احساس گشنگی کنید و اگر اراده قوی نداشته باشید در نهایت وزن اضافه کنید. این سریال داستانی پر از آشوب، شاداب و دلنشین درباره‌ی یک آشپز، یک خلافکار و یک دختر ثروتمند است که همه چیز را از دست می‌دهند اما سپس برای بدست آوردن دوباره آن کنار هم جمع می‌شوند.

3. سام سون دوست‌داشتنی من

سریال کره ای آشپزی

«سام سون دوست‌ داشتنی من» یک سریال عاشقانه، کمدی با پس‌زمینه آشپزی است. این سریال در زمان پخش بسیار پر سروصدا شد و  توانست طرفدارانی پر و پا قرصی را از سراسر دنیا به خود جلب کند، این سریال حتی در ایران نیز مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از ایرانی‌ها با «سام‌سون دوست‌داشتنی من» به دیدن سریال‌های کره‌ای که ژانر تاریخی نداشت روی آوردند. داستان سریال درباره سام‌سون یک زن ۳۰ ساله مجرد است که از لحاظ ظاهری اضافه وزن دارد. سام‌سون همیشه آرزو داشت که شیرینی‌ پز شود و حتی برای تحقق آرزویش به یکی از مشهورترین مدارس آشپزی جهان در فرانسه رفت. در ابتدای سریال، او متوجه می‌شود که نامزدش با کسی دیگر رابطه داشته است و از او جدا می‌شود. اما این اتفاق باعث ملاقات غیرمنتظره او با پسری ثروتمند می‌شود که صاحب یک هتل و رستوران است که به دنبال یک شیرینی‌پز می‌گردد و به صورت اتفاقی با سام‌سون آشنا می‌شود و او را استخدام می‌کند. واقعا این سریال در بهترین حالت خود کمدی است.

4. کلاس ایته‌وون

سریال کره ای آشپزی

کلاس‌ایته‌وون یک سریال محبوب کره‌ای است که تم آشپزی دارد، در این سریال چالش‌های افتتاح یک رستوران موفق را به نمایش می‌گذارد. داستان سریال «کلاس ایته‌وون»، درباره پسری به نام پارک سه رویی است که یک بار-رستوران در ایته‌وون افتتاح می‌کند. انگیزه او از این کار، ریشه در انتقام دارد؛ او قصد دارد با افتتاح یک رستوران و رسیدن به ثروت از پسر یک مدیر عامل که باعث کشته شدن پدر او شده است، انتقام بگیرد. رستوران سه رویی با ترکیبی از شخصیت‌ها و پیشینه‌های متفاوت اداره می‌شود که تماشای آن را سرگرم‌کننده می‌کند. همه‌ی شخصیت‌ها در این سریال مطلقاً بی‌نقص نیستند و در کنار هم موفق می‌شوند که اشکالات یکدیگر را برطرف کنند.

5. خوراکی شیرین

سریال کره ای آشپزی

«خوراکی شیرین» یک کمدی عاشقانه است که غذا و مثلث‌ عشقی قلب‌تپنده آن را در برمی‌گیرد. «خوراکی شیرین» درباره آشپز خوش‌چهره، پارک جین سونگ است که یک رستوران شبانه را اداره می‌کند‌ او با یک با تهیه‌کننده تلویزیونی، کیم آه جین درگیر می‌شود و ستاره اصلی برنامه «خوراکی شیرین»، می‌شود. یکی از جذابیت‌های این سریال شخصیت پارک جین سونگ و نحوه سرو عجیب غذا در رستوران او است‌. در رستوران او مشتریان فقط نوشیدنی‌ مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند اما غذای آن‌ها توسط خود پارک جین سون و متناسب با نوشیدنی انتخاب می‌شود. او حتی ظروف غذا را برای مطابقت با نوشیدنی‌های خود انتخاب می‌کند. روند این سریال آرام و شیرین است، طوری که شما را به عنوان بیینده خسته نمی‌کند درعین حال شما را کنجکاو می‌‌کند که در قسمت بعدی چه اتفاقی می‌افتد.

6. سرآشپز مون بی‌نظیر

سریال کره ای آشپزی

«سرآشپز مون بی‌نظیر» یک درام غذا‌محور نیست، بلکه سناریو آن حول‌محور زندگی شخصیت‌های اصلی داستان است با این حال تم آشپزی که در پس‌زمینه داستان وجود دارد به آن جذابیت بخشیده است.  داستان سریال «سرآشپز مون بی‌نظیر» درباره مردی به نام سونگ‌مو است که پس از مرگ والدینش از آشپزی دست کشیده است. او قبلاً یک آشپز ماهر و معروفی بوده، که اکنون زندگی آرامی در یک روستای کوچک دارد. تا اینکه با یوجین، طراح مشهور لباس آشنا می‌شود و علاوه بر ایجاد احساسات عاشقانه، دوباره شور و اشتیاق خود برای آشپزی را کشف می‌کند. در سریال «سرآشپز مون بی‌نظیر» از نماهای خوشایند و دقیق آشپزی بهره می‌برد که همه حواس مخاطب را به خود جلب می‌کند.  داستان کلی قابل پیش‌بینی و در عین حال دیدنش لذت‌بخش است. صحنه‌های مربوط به غذا در این سریال به خوبی ساخته شده و سرگرم‌کننده هستند.

7. شبح عزیز من

سریال کره ای آشپزی

شخصیت زن دو سریال بسیار به هم شبیه هستند با این حال سریال پاستا کاملا یک سریال با موضوع آشپزی است ولی «شبح عزیز من» بیشتر عاشقانه با تم آشپزی است. داستان این سریال درباره دختری به نام بونگ سون است که زیبا ولی بسیار فقیر است، او به عنوان نظافت‌چی آشپزخانه یک رستوران کار می‌کند، او یک کارمند رده پایین است که شخصیتی بسیار خجالتی، افسرده و اعتماد به نفس پایینی دارد. اما او یک استعداد ویژه هم دارد آن هم این است که می‌تواند ارواح را ببیند. او به صورت پنهانی عاشق سرآشپز رستوران است و وقتی می‌فهمد او کس دیگری را دوست داشته به یک روح اجازه می‌دهد بدن او را تسخیر می‌کند و اوج داستان اینجاست که شخصیت او کاملا عوض می‌شود، او به فرد بسیار اعتماد به نفسی تبدیل می‌شود که توجه آقای سرآشپز را جلب می‌کند.

8. شکلات

سریال کره ای آشپزی

اگر سریال‌های عاشقانه را دوست دارید یا عاشق خوردن خوراکی‌های خوشمزه هستید، به‌ احتمال‌ زیاد از این مجموعه تلویزیونی نیز خوشتان خواهد آمد. سریال کره‌ای شکلات موضوعی تازه دارد؛ این سریال یک داستان عاشقانه درباره غذا است. «شکلات» داستان یک جراح مغز و اعصاب به نام لی کانگ را روایت می‌کند که در گذشته آرزو داشت سرآشپزی ماهر شود اما رویایش به حقیقت تبدیل نشد. این در حالی است که دختری در کودکی از لی کانگ الهام گرفته و حالا به یک سرآشپز معروف تبدیل شده است. همه‌چیز زمانی آغاز می‌شود که این دو در آینده به صورت اتفاقی همدیگر را ملاقات می‌کنند سریال شکلات یک درام زیبا ولی با رنگ و بوی ملودرام است. داستان جذاب و جدیدی دارد و پر از صحنه های زیبا و قشنگ است. این سریال نه یه سریال کاملا آشپزی است نه یک سریال پزشکی و نه حتی یه درام خانوادگی.

9. آقای ملکه

سریال کره ای آشپزی

اگر به سریال‌های تاریخی کره‌ای مثل جواهری در قصر که تم آشپزی دارند علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که آقای ملکه را تماشا کنید.  داستان سریال «آقای ملکه»، درباره مردی به نام جانگ بونگ‌هوا است، او یک سرآشپز ماهر است که فقط برای سیاستمداران کاخ آبی کار می‌کند، او به طرز عجیبی به زمان گذشته منتقل می‌شود و پس از یک حادثه‌ی نزدیک به مرگ در بدن کیم سو یونگ، یک ملکه در زمان چوسان، بیدار می‌شود. رمز اینکه چگونه این اتفاق برای بونگ‌هوان رخ داده و اینکه، چگونه برای بازگشت به بدن خود اقدام کند، یکی از موضوعات اصلی در «آقای ملکه» است، اما عناصری از آشپزی نیز در این سریال وجود دارد، به ویژه زمانی که بونگ‌هوان از مهارت‌های آشپزی خود برای کسب شغل سرآشپزی در قصر استفاده می‌کند. او از مهارت آشپزی خود استفاده می‌کند تا دل افراد حاضر در قصر از جمله ملکه مادر را  بدست آورد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان