شناسه خبر: ۵۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

همکاری مشترک میترا حجار و محمدرضا فروتن

زوج امروز: بهترین نقش های میترا حجار و محمدرضا فروتن در مقابل هم!

محمدرضا فروتن و میترا حجار را در فیلم های زیادی به یاد داریم و اخیرا در فیلم سینمایی نیلگون مجددا کنار هم قرار گرفتند. در ادامه بهترین نقش های مشترکشان را ببینید.

محمدرضا فروتن

پر بازدید

ترینی‌ها :

محمدرضا فروتن و میترا حجار جزو زوج های هنری هستند که همکاری های زیادی با هم داشتند. آخرین فیلم سینمایی محمدرضا فروتن و میترا حجار، پس از 5 سال روی پرده سینماها رفته است. به این بهانه موفق ترین همکاری های مشترک محمدرضا فروتن و میترا حجار را مرور می کنیم.

فریاد | مسعود کیمیایی | 1377

محمدرضا فروتن

میترا حجار نخستین بار در فیلم «فریاد» با محمدرضا فروتن همبازی شد.

محمدرضا فروتن سال 1376 درحالیکه با چند نقش کوتاه سینمایی و بازی در سریال «سرنخ» کیومرث پوراحمد تاحدی شناخته شده بود، قدم به سینمای مسعود کیمیایی گذاشت. او با «مرسدس» توجه‌ها را جلب کرد و یک سال بعد با فیلم «قرمز» فریدون جیرانی، اولین سیمرغش را گرفت و به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرد. بعد از آن یک جورهایی به پای ثابت آثار کیمیایی تبدیل شد. کیمیایی سال 1377 برای فیلم «فریاد»، میترا حجار را مقابل فروتن قرار داد و اولین همکاری آنها باهم شکل گرفت. حجار پیش از آن با نقش کوتاهی در فیلم «غریبانه» توجه‌ها را جلب کرده بود اما هنوز معروف نشده بود. با این حال کیمیایی به او اعتماد کرد و نقش اول زن فیلم «فریاد» را به او سپرد. حجار نقش زن محلی جنوبی را بازی می‌کرد که باردار بود و در جاده وضع حمل می‌کرد. او چنان در این نقش پرقدرت ظاهر شد که همه توانستند باورش کنند. بعد از این فیلم بود که همکاری‌های پیاپی حجار و فروتن ادامه پیدا کرد.

متولد ماه مهر | احمدرضا درویش | 1378

محمدرضا فروتن

یکی از موفق‌ترین همکاری‌های فروتن و حجار در فیلم «متولد ماه مهر» رقم خورد.

یک سال بعد از همکاری فروتن و حجار در «فریاد»،  آنها در دو فیلم دیگر مجددا کنار هم قرار گرفتند. احمدرضا درویش از آنها برای بازی در فیلم «متولد ماه مهر» دعوت به همکاری کرد. این فیلم تحت‌تاثیر فضای سیاسی دانشگاه‌ها پس از ماجراهای دوم خرداد ساخته شده بود و عاشقانه‌ای را در دل حوادث سیاسی به تصویر می‌کشید. حجار و فروتن در نقش مهتاب و دانیال، دختر و پسری با دو رویکرد متفاوت سیاسی بودند. حجار نماینده قشر اطلاح‌طلب بود و می‌خواست هرطور شده به شرایط موجود اعتراض کند و حاضر نمی‌شد از خواسته‌هایش عقب‌نشینی کند در مقابل، دانیال متمایل به طیف ارزشی بود و او هم به شدت به عقایدش باور داشت و نمی‌توانست از آنها دست بکشد. به همین دلیل هم عشق میان آنها دستخوش ناملایماتی می‌شد. بازی حجار در این فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفت و موفق شد با سومین حضور سینمایی‌اش سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره هجدهم فیلم فجر بگیرد.

اعتراض | مسعود کیمیایی | 1378

محمدرضا فروتن

میترا حجار و محمدرضا فروتن بعد از «فریاد» در فیلم «اعتراض» دیگر ساخته مسعود کیمیایی با هم همبازی شدند.

فیلم «اعتراض» هم درست در همان سال، متاثر از همان حال‌وهوای سیاسی دوران پس از دوم خرداد ساخته شد و مسعود کیمیایی برای دومین بار از فروتن و حجار خواست نقش‌های اصلی آن را به عهده بگیرند. داستان فیلم به طور کلی درباره جوان‌هایی بود که زندگی‌شان متاثر از فضای سیاست‌زده آن دوران قرار داشت. رضا و لادن با بازی فروتن و حجار با وجود تفاوت‌های طبقاتی که داشتند به هم علاقه‌مند می‌شدند. لادن دختری ثروتمند بود و رضا از طبقه فرودست جامعه که در یک پیتزا فروشی کار می‌کرد. آنها می‌دانستند نمی‌توانند کنار هم به جایی برسند و در نهایت هم این اختلاف باعث بروز بحرانی جدی می‌شد. آن زمان خیلی‌ها معتقد بودند جنس بازی‌ فروتن حجار شباهت زیادی به «متولد ماه مهر» دارد. البته این دو فیلم در یک سال ساخته شده بودند و شباهت حال‌وهوای آن بازی مشابهی را هم می‌طلبید. فروتن در این فیلم هم شمایی از یک پسر عاشق‌پیشه به نمایش گذاشت و باز هم با استقبال روبه‌رو شد.

بازنده | قاسم جعفری | 1383

پنج سال بعد از «اعتراض»، چهارمین همکاری محمدرضا فروتن و میترا حجار در فیلم «بازنده» به کارگردانی قاسم جعفری شکل گرفت. این فیلم هم اثری عاشقانه سیاسی بود که البته تا حد زیادی شعاری و گل‌درشت به نظر می‌رسید. خود قاسم جعفری اعلام کرده بود با اصلاحات زیادی روبه‌رو شده و نتیجه آن چیزی نبوده که می‌خواسته. داستان فیلم درباره پسری بود که بعد از پنج سال پناهندگی سیاسی به ایران بازمی‌گشت و می‌دید دختر موردعلاقه‌اش ازدواج کرده. تلاش می‌کرد هرطور شده رابطه او را با همسرش بهم بزند و دوباره به عشقش برسد و تا مرز قتل هم پیش می‌رفت. «بازنده» اثر موفقی نبود و شاید بتوان گفت اولین همکاری میان این دو بازیگر بود که چندان دیده نشد و مورد تحسین قرار نگرفت.

دلتنگی‌های عاشقانه | رضا اعظمیان | 1391

محمدرضا فروتن

«دلتنگی‌های عشقانه» یکی از فیلم‌های کمتر دیده شده فروتن و حجار است.

محمدرضا فروتن و میترا حجار پس از «بازنده» تا سال‌ها همکاری مشترک نداشتند. درست است که هردو در «سرزمین مادری» بازی داشتند اما هریک در فصلی جداگانه مقابل دوربین رفتند و بازی‌شان مقابل هم نبود. سال 1391 مجددا در فیلم «دلتنگی‌های عاشقانه» مقابل هم قرار گرفتند. این فیلم بر اساس زندگی شهید منوچهر مدق ساخته شده بود و سه دوره از زندگی این شهید را در بر می‌گرفت. داستان از جایی شروع می‌شد که منوچهر و فرشته هنگام بازگشت از ماه‌عسل متوجه حمله‌های نیروهای عراقی به ایران می‌شدند و زندگی عاشقانه‌شان تحت‌تاثیر قرار می‌گرفت. فیلم با استقبال چندانی روبه‌رو نشد و خیلی‌ها معتقد بودند فروتن و حجار بعد از چند اثر عاشقانه، اینبار نتوانسته بودند بازی باورپذیری به نمایش بگذارند.

نیلگون | حسین سهیلی‌زاده | 1398

نیلگون

«نیلگون» تا به اینجا آخرین همکاری مشترک محمدرضا فروتن و میترا حجار است.

جدیدترین همکاری محمدرضا فروتن و میترا حجار به بازی در فیلم «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده برمی‌گردد؛ فیلمی که سال 1398 براساس فیلمنامه بابک کایدان ساخته شد و تازه این روزها بعد از گذشت پنج سال روی پرده سینماها رفته است. فروتن و حجار در این فیلم مواجهه‌ای متفاوت باهم دارند. گرچه کماکان با اثری عاشقانه مواجه هستیم اما جنس این عشق با آنچه پیش‌تر از آنها دیده بودیم فرق دارد. در این فیلم، دختری به نام نیلگون با بازی میترا حجار درگیر مسائل ذهنی بسیار پیچیده‌ است و همین مسئله باعث می‌شود نتواند مرزی بین واقعیت و خیال قائل شود. او مدام به گذشته باز می‌گردد و با مشکلات بزرگی که هیچ‌گاه نتوانسته است حل‌شان کند روبه‌رو می‌شود. «نیلگون» اولین فیلم حسین سهیلی‌زاده است؛ کارگردانی که سال‌ها در عرصه سریال‌سازی فعالیت داشته. او برای اولین فیلمش دست روی محمدرضا فروتن و میترا حجار گذاشته و البته از سام درخشانی و آناهیتا درگاهی هم دعوت به همکاری کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد