شناسه خبر: ۵۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

همکاری مشترک محسن تنابنده و احمد مهران فر

زوج هنری امروز: نقش های مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر + تصاویر

سریال پایتخت باعث شد که زوج محسن تنابنده و احمد مهران فر در ذهنمان تا ابد ماندگار شوند اما این دو بازیگر، همکاری های مشترک دیگری هم داشتند.

محسن تنابنده و احمد مهران فر

پر بازدید

ترینی‌ها :

اسم محسن تنابنده و احمد مهران فر در کنار هم، ناخودآگاه ما را یاد سریال پایتخت می اندازد. اما باید بدانید که محسن تنابنده و احمد مهران فر در فیلم های دیگری هم همکاری مشترک داشتند. به بهانه ساخته شدن سریال پایتخت 7 امروز را به زوج محبوب و دوست داشتنی مهران تنابنده و احمد مهران فر اختصاص می دهیم.

استشهادی برای خدا | علیرضا امینی | 1386

استشهادی برای خدا

«استشهادی برای خدا» نخستین فیلمی است که احمد مهرانفر و محسن تنابنده با هم همبازی می‌شوند.

اولین همکاری مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر سال 1386 در فیلم «استشهادی برای خدا» ساخته علیرضا امینی اتفاق افتاد. تنابنده در این فیلم نقش روحانی به نام شیخ‌محمد را داشت و با گریمی متفاوت، بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت. او در در کنار شخصیت رحمت، کارمند مخابرات روستا که احمد مهرانفر نقش او را بازی می‌کرد، موقعیت‌های بامزه‌ای را در فیلم رقم می‌زدند. ماجرا از این قرار بود که فردی به نام فتحی پس از سال‌ها به آبادی‌اش بازمی‌گشت تا قبل از مرگ، از همه مردم ده بخواهد روی کفن‌اش را به نشانه رضایت از او امضا کنند تا در آرامش از دنیا برود. مردم ده معتقدند بودند که تا همسرش از او رضای نباشد و امضا نکند، فایده‌ای ندارد. او باید هرطور شده رضایت همسرش را به دست می‌آورد و در این مسیر شیخ محمد و رحمت هم او را همراهی می‌کردند.  تنابنده برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره بیست‌وششم فیلم فجر شد.

پایتخت | سیروس مقدم | 1402 تا 1390

پایتخت

«پایتخت» احمدمهرانفر و محسن تنابنده را به عنوان یک زوج جذاب معرفی کرد.

مهمترین بازی تنابنده و مهرانفر بدون شک در «پایتخت» اتفاق افتاد و این زوج هنری توانستند وجوه دیگری از بازی‌شان را درقالب یک زوج کمدی به نمایش بگذارند. موتور محرک سریال «پایتخت»، محسن تنابنده بود. نه فقط به عنوان بازیگر که در جایگاه نویسنده و مشاور کارگردان بخش مهمی از بار جذابیت سریال را به دوش می‌کشید. با این‌حال آنچه بیشتر در ذهن‌ها مانده، بازی او در نقش نقی معمولی است. احمد مهران‌فر تا قبل از سال 1390 که با نقش ارسطو در سریال «پایتخت» شناخته شود، در تئاتر و سینما و تلویزیون آثار زیادی از خود به جا گذاشته بود. نقش ارسطو به قدری در کارنامه مهران‌فر اهمیت دارد که خیلی‌ها او را با نام ارسطو می‌شناسند.

ایران برگر | مسعود جعفری جوزانی | 1393

ایران برگر

«ایران برگر» یکی از همکاری‌های ناموفق تنابنده و احمدمهرانفر است.

محسن تنابنده و احمد مهرانفر بعد از درخشش به عنوان یک زوج در «پایتخت»، در فیلم «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی هم همکاری مشترک داشتند. ماجرای فیلم درباره دو خان به نام‌های امرالله‌خان و فتح‌الله‌خان بود که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا رقابت می‌کردند. تنابنده نقش فتح‌الله خان را داشت و با گریمی بسیار متفاوت توانسته بود شمایلی از یک خان را ترسیم کند. علی نصیریان نقش امرالله‌خان را بازی می‌کرد و احمد مهرانفر در نقش رهام، یک جورهایی مشاور امرالله‌خان بود. 

علی البدل | سیروس مقدم | 1396

علی البدل

سیروس مقدم بعد از درخشش پایتخت در چند فصل، تصمیم گرفت سال 1396 تغییر رویه دهد و به جای ساخت فصل جدید پایتخت سریال کمدی روستایی دیگری به نام «علی‌البدل» بسازد. او برای این سریال تعدادی از بازیگران اصلی پایتخت را د رکنار بازیگران دیگر قرار داد. ماجرا درباره روستایی بود که دو خان آن با هم اختلاف داشتند و حالا باید برای رسیدگی به امور، یک علی‌البدل انتخاب می‌کردند. محسن تنابنده در این سریال نقش فردی به نام آقاسی را داشت که در قامت مشاور به میدان می‌آمد و به هر دو خان مشاوره می‌داد. احمد مهرانفر هم در این سریال نقش عضو علی‌البدل را داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان