شناسه خبر: ۳۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

دیالوگ های خسرو شکیبایی | شعرخوانی خسرو شکیبایی | صدای خسرو شکیبایی

این شعرها با صدای خسرو شکیبایی جاودانه شدند + ویدیو

خسرو شکیبایی نام ماندگار در سینمای ایران است و شاید بتوان او را جزو اولین بازیگرانی دانست که پایش به دنیای موسیقی هم باز شد. در ادامه زباترین دکلمه های خسرو شکیبایی را ببینید.

خسرو شکیبایی

پر بازدید

ترینی‌ها :

خسرو شکیبایی چهره ماندگار سینمای ایران است. شاید صدای جادویی خسرو شکیبایی پس از مرگش بیشتر شناخته شد اما باید بدانید که او جزو اولین بازیگرانی بود که پایش به موسیقی باز شد. خسرو شکیبایی با دکلمه خوانی اشعار شاعران برجسته ، ردپای پررنگی را در تاریخ موسیقی ایران بر جای گذاشت.

همه او را بازیگر می‌شناختند بازیگری که شعر و موسیقی در نقش‌هایی جاری بود. همانند نقش هایش در فیلم‌های هامون و پری و از همه آشناتر سریال خانه سبز که با دیالوگ‌های انگیزشی همه اقشار جامعه را با خود همراه کرده بود.

خسرو شکیبایی

شاید تا آن زمان مردم بیشتر دکلمه خوانی بر روی اشعار شاعران را در همراهی با موسیقی به سبک برنامه گل‌ها شنیده بودند، اما خسرو شکیبایی با خوانش اشعار سهراب سپهری، فروغ فرخزاد و حتی حکایت‌هایی از سعدی نشان داد می‌توان نسل جوان جامعه را با گونه‌ای دیگر از دکلمه خوانی جذب شعر و موسیقی کرد. گونه‌ای که امضای رسمی شکیبایی بازیگر شده بود.

صدای پای آب، مسافر، پری خوانی، چهل حکایت سعدی و بسیاری آلبوم‌های دیگر میراث ماندگار صدای شکیبایی برای موسیقی و شعر ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد