شناسه خبر: ۳۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد

جایزه اسکار | بازیگران برنده اسکار | فیلم های برتر برنده اسکار

فیلم هایی که بازیگران مشهور رو به اسکار رسوندن + تصویر

بازیگران و فیلم های زیادی در ذهن ما ماندگار شدن و همچنان باهاشون خاطره داریم. به بهانه این موضوع برخی از بازیگران برنده اسکار و نقششون رو مرور می کنیم.

جوایز اسکار

پر بازدید

ترینی‌ها :

جوایز اسکار جزو پرآوازه ترین جایزه ها در بخش هنر و فیلم است. مراسم های اسکار یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و بزرگ‌ترین جایزه در زمینهٔ سینما می‌باشد. جوایز اسکار یکی از نه جایزه از جایزه‌های آکادمی است. در ادامه می توانید معروف ترین بازیگران را ببینید که با چه فیلم هایی به جوایز اسکار رسیدند.

آلپاچینو برای فیلم بوی خوش یک زن (Scent of a Woman)

جوایز اسکار

بوی خوش زن (به انگلیسی: Scent of a Woman) فیلمی درام به کارگردانی مارتن برست و محصول سال ۱۹۹۲ و شرکت یونیورسال استودیوز است. این فیلم بازسازی یک فیلم ایتالیایی با همین نام به کارگردانی دینو ریسی است. بازی ماندگار و به یادماندنی آل پاچینو در نقش سرهنگ اسلید در این فیلم تمامی جوایز مهم سینمایی از جمله اسکار و گلدن گلوب را برای او در همان سال به ارمغان آورد.

برد پیت در  فیلم روزی روزگاری در هالیوود ( Once Upon a Time in Hollywood )

برد پیت

روزی روزگاری در هالیوود (انگلیسی: Once Upon a Time in Hollywood) فیلمی آمریکایی در ژانر کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت و مارگو رابی ستارگان فیلم هستند.

دی کاپریو برای فیلم بازگشته (The Revenant)

دی‌کاپریو

بازگشته (به انگلیسی: The Revenant) فیلمی آمریکایی در ژانر وسترن متجدد حماسی به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. فیلم‌نامهٔ این فیلم از رمان بازگشته نوشتهٔ مایکل پانک اقتباس شده و نویسندگی آن را آلخاندرو اینیاریتو و مارک اسمیت برعهده داشتند. بازیگرانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، ویل پولتر و دامنل گلیسون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

واکین فینیکس در فیلم جوکر (Joker)

فونیکس

جوکر (انگلیسی: Joker) یک فیلم آمریکایی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور بر پایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است.

آدرین برودی برای فیلم پیانیست

برودی

پیانیست (به انگلیسی: The Pianist) فیلمی است ساخته رومن پولانسکی. فیلم بر مبنای داستان واقعی زندگی نوازندهٔ پیانوی یهودی، ووادیسواف اشپیلمان در دوران جنگ جهانی دوم در لهستان و اشغال این کشور توسط آلمان به قلم خودش ساخته شده‌است. وی در آن دوران آثار موسیقی شوپن را در ایستگاه رادیویی ورشو می‌نواخت.

خاویر باردم در فیلم جایی برای پیرمردها نیست ( No Country for Old Men)
 

جوایز اسکار

جایی برای پیرمردها نیست (به انگلیسی: No Country for Old Men) فیلمی در گونهٔ جنایی و مهیج، به نویسندگی و کارگردانی جوئل و اتان کوئن محصول سال ۲۰۰۷ ایالات متحده است. فیلمنامه این فیلم برپایه رمانی با همین نام از نویسندهٔ آمریکایی کورمک مک‌کارتی است. این فیلم در جوایز اسکار۲۰۰۷ نامزد دریافت ۸ جایزه و برندهٔ ۴ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید.

آنجلینا جولی فیلم دختر از هم گسیخته

آنجلینا جولی

 دختر، ازهم‌گسیخته (به انگلیسی: Girl, Interrupted) فیلمی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۹ به کارگردانی جیمز منگولد و بازیگری وینونا رایدر، آنجلینا جولی، بریتانی مورفی و جرد لتو می‌باشد. آنجلینا جولی برای بازی در این فیلم اولین و تنها اسکارش را در رشته بهترین بازیگری نقش مکمل در سال ۲۰۰۰ بدست آورد.

ناتالی پورتمن برای فیلم قوی سیاه

جوایز اسکار

قوی سیاه (به انگلیسی: Black Swan) فیلمی در ژانر تریلر روانشناسانه محصول ۲۰۱۰ آمریکا به کارگردانی دارن آرونوفسکی و نقش‌آفرینی ناتالی پورتمن، ونسان کسل، میلا کونیس، باربارا هرشی و وینونا رایدر است. این فیلم به دوره‌ای از زندگی یک بالرین می‌پردازد که در باله نیویورک تحت فشارهای سخت بیرونی و درونی قرار گرفته‌است.قوی سیاه پنجمین فیلم بلند آرونوفسکی است. او به خاطر ساخته قبلی‌اش، کشتی‌گیر، برنده شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز شد. این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

لوپیتا نیونگو برای فیلم دوازده سال بردگی

جوایز اسکار

۱۲ سال بردگی (به انگلیسی: Years a Slave 12) یک فیلم درام تاریخی بر اساس خودزندگی‌نامه ۱۲ سال بردگی اثر سالومون نورثاپ است که یک سیاه آزاد بود، ولی ربوده شد و به‌عنوان برده فروخته شد. کارگردان فیلم، استیو مک‌کوئین و نویسندهٔ آن جان ریدلی است. چیویتل اجیوفور نقش «سالومون نورثاپ» را ایفا می‌کند. ۱۲ سال بردگی برای اولین بار در سی و هشتمین دورهٔ جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سپتامبر ۲۰۱۳ اکران شد و اکران عمومی آن هم در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ بود. این فیلم هم‌اکنون جزو ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در وبگاه IMDb است. این فیلم اولین فیلم تاریخ سینماست که در آن یک سیاه‌پوست اسکارِ بهترین فیلم را تصاحب کرده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد