شناسه خبر: ۹۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

درمان خانگی آنفلوآنزا

با این غذا‌ها آنفولانزا را بدون دکتر درمان کنید!

کارشناس دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب در پیشگیری و درمان آنفولانزا، بر لزوم اصلاح سبک زندگی و مصرف غذاهای مقوی تأکید کرد.

درمان خانگی آنفلوآنزا

پر بازدید

ترینی‌ها :

با توجه به افزایش سرما‌خوردگی و آنفولانزا در فصل‌ سرما مهشید چایچی از اهمیت تغذیه مناسب در پیشگیری و درمان آنفولانزا و سرما خوردگی خبر داد. وی همچنین به اصلاح سبک زندگی و مصرف غذا‌های مقوی در  این فصل از سال تاکید کرد.

به گفته مهشید چایچی کارشناس دفتر طب ایرانی توجه به افزایش ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی در فصول سرد، تغذیه مناسب نقش حیاتی در تقویت سیستم ایمنی و درمان این بیماری‌ها دارد. او پیشنهاد کرد افرادی که دچار کم‌خونی یا ضعف بدنی هستند، باید از غذاهای مقوی مانند آبگوشت، تخم‌مرغ عسلی، کباب چنجه، شیره انگور و آب هویج استفاده کنند. همچنین، باید از مصرف غذاهای دیرهضم، شور و فست‌فودها پرهیز کنند.

۵ بیماری که با شروع فصل پاییز دچارش میشین!! + روش جلوگیری

چایچی همچنین به اهمیت نظم در زمان غذا خوردن و پرهیز از پرخوری اشاره کرد و تأکید کرد که دفع صحیح مواد زائد از بدن، مانند ادرار و مدفوع، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها ضروری است. وی افزود که مصرف میوه‌های ملین مانند گلابی و انجیر و سوپ سبزیجات می‌تواند به بهبود یبوست کمک کند.

این کارشناس تأکید کرد که استرس و بی‌خوابی نیز می‌توانند سیستم ایمنی را تضعیف کنند و در نتیجه خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش دهند. فعالیت بدنی منظم و پیاده‌روی در هوای معتدل به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

چایچی همچنین درباره خواص عسل سخن گفت و افزود که مصرف شربت عسل با آبلیمو به تقویت سیستم ایمنی و تسریع بهبودی در زمان ابتلا به آنفولانزا کمک می‌کند.

او در پایان به پرهیز از مصرف خودسرانه گیاهان دارویی تأکید کرد و گفت که در موارد خاص، مصرف گیاهان باید با احتیاط انجام شود تا از عوارض ناخواسته جلوگیری شود. برای تسکین سرفه‌ها، او پیشنهاد کرد از دمنوش‌های خاص و روغن‌های گیاهی استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد