شناسه خبر: ۹۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

6 روش آسان برای رفع خستگی به غیر از نوشیدن قهوه!

یکی از روش های رایج در رفع خستگی خوردن قهوه است. کافئین موجود در قهوه ممکن است در رفع خستگی اثر داشته باشد اما ممکن است شما را به این نوشیدنی وابسته کند.

راهکار های رفع خستگی

پر بازدید

ترینی‌ها :

خستگی میتوانند دلایل زیادی داشته باشد مانند مشکلات مانند کمبود خواب، رژیم غذایی یا سایر عوامل سبک زندگی باشد برای رفع خستگی هم راهکار های بسیار ساده ای وجود دارد که شما میتوانید بدون خوردن قهوه در تمام روز با انرژی باشید.

راهکار های رفع خستگی :

1- کنترل کالری روزانه

دکتر جف فاستر، عضو انجمن پزشکان انگلیس توصیه می‌کند به کالری‌هایی که هر روز مصرف می‌کنید فکر کنید. یک مثال سالم از یک رژیم غذایی معمولی شامل فرنی یا تخم مرغ برای صبحانه و سپس یک ناهار مملو از فیبر، چربی های خوب و پروتئین، مانند مرغ یا سوپ است.

2- نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب بسیار مهم است زیرا کمبود آن می‌تواند انرژی شما را تخلیه کند. ۱۲ درصد از موارد خستگی با ننوشیدن آب کافی مرتبط است.

3- قدم زدن

پیاده روی را در برنامه روزانه خود بگنجانید زیرا به شما کمک کند هوشیاری بیشتری داشته باشید و کیفیت خواب خود را بهبود بخشد. قدم زدن بهتر است طوری باشد که قلب شما را به صدا درآورده و نفس شما را بند آورد.

4- شلوغ کردن فضای اطراف

دکتر مگ آرول روانشناس عضو این انجمن می‌گوید بی نظمی می تواند منجر به استرس شدید شود. او توصیه می‌کند که به جای تلاش برای پاکسازی گسترده محیط اطراف از چیزهای ساده و منظم کردن آنها در اطراف استفاده کنید.

5- اجتناب از الکل

الکل می‌تواند موجب اختلال در خواب و به هم خوردن چرخه و ریتم خواب شبانه شود.

6- دوری از گوشی موبایل 

آخرین توصیه تنها در دهه گذشته با ظهور تلفن های همراه مطرح شده است. دانشمندان هشدار می‌دهند که گوشی‌های هوشمند می‌توانند در تولید ملاتونین بدن ما اختلال ایجاد کنند و با آن روی خواب ما تاثیر بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد