شناسه خبر: ۹۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

این ماده غذایی را جایگزین برنج کنید تا همیشه سالم بمونید!

این ماده غذایی بسیار مورد توجه گیاه خواران وکسانی که به دنبال تغیر سبک زندگی خود هستند .

خواص کینوا

پر بازدید

ترینی‌ها :

گیاه کنیوا بهترین جایگزین برای برنج است. و به دلیل دارا بودن مواد مغذی متعدد خواص زیادی دارد. کینوا دانه‌ هایی گیاهی می‌ باشد که در رژیم غذایی دارای ارزش بالایی است. این شبه غله دارای خاصیت‌ های فراوانی می‌ باشد و دارای یک پوسته زائد خارجی می‌ باشد و سرشار از تاپونین است

این دانه گیاهی فواید بسیاری برای بدن دارد که یکی از مهم‌ ترین و قابل توجه‌ ترین آن کمک و کاهش وزن لاغری می‌ باشد. نسبت به انواع غلات پروتئین بیشتری دارد و دارای کالری بسیار پایینی می‌ باشد. این نوع مواد خوراکی اغلب مورد توجه افرادی هستند که دارای رژیم گیاهخواری و سبک زندگی سالم می‌ باشند. کینوا نیز همانند برنج قهوه ای و در رژیم های غذایی کاربرد دارد.

خواص کینوا برای لاغری 

خواص کینوا برای لاغری در سال‌ های اخیر بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. این دانه نوعی شبه غله می‌ باشد که در مدت زمان کوتاهی توانسته در سراسر جهان بسیار شناخته شده و معروف شود. کینوا شبه به غله نامیده می‌ شود، زیرا یک غله کامل نیست و به دلیل وجود مواد معدنی بسیار بالایی که دارد آن را جز دسته شبه غله ها به شمار می‌ آورند.

برگ‌ های این گیاه نیز خوردنی هستند و می توان از برگ گیاه و دانه آن برای پخت انواع غذاها استفاده نمود. این دانه های پر از فایده در کنار مواد مغذی که دارند، کالری بسیار پایینی نیز دارند. از این رو یک ماده غذایی پرطرفدار برای کاهش وزن می باشند. این شبه غله دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می‌ باشد. فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، مس و ویتامین b۶ از جمله دیگر مواد معدنی مفید در کینوا می‌ باشند.

مهم ترین خواص کینوا برای لاغری

خواص کینوا برای لاغری یکی از مهم‌ ترین خاصیت‌های این محصول خوراکی می‌ باشد و به دلیل همین خواصیت است که در طی سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این محصول نوظهور در جهان یک منبع مغذی از پروتئین می‌ باشد که در حالت میانگین دارای ۱۶ درصد پروتئین است که برای یک دانه گیاهی درصد بالایی می‌ باشد.

کینوا مواد معدنی و مغذی بسیاری دارد و می‌ تواند مهمترین نیازهای بدن را تامین نماید. این دانه می‌ تواند جایگزین بسیار خوبی برای برنج سفید و حتی گوشت نیز باشد. به همین دلیل است که در رژیم‌های لاغری بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد.

در یک رژیم غذایی مناسب باید محصولات خوراکی سالمی مورد استفاده قرار گیرند که در کنار خاصیت سیر کنندگی طولانی مدت، دارای مواد مغذی و مفید لازم برای سلامتی افراد باشند. این محصول نیز می‌ تواند هم طولانی مدت افراد را سیر نگه دارد و هم مواد مورد نیاز بدن آن ها را تامین کند.

میخوای هم برنج بخوری و هم چاق نشی؟ کاری که میگم انجام بده!

نحوه استفاده از کینوا برای لاغری

تاکنون در مورد خواص کینوا برای لاغری توضیحاتی آورده شد. اما این ماده غذایی چگونه باید مورد استفاده قرار گیرد تا منجر به کاهش وزن افراد شود. غذاهایی که با کینوا تهیه می‌ شوند و برای لاغری مناسب هستند، به قید زیر می‌ باشند.

  • سالاد کینوا
  • سوپ کینوا
  • استفاده از دانه پخته شده کینوا در کنار صبحانه
  • مصرف کوکی کینوا به عنوان میان وعده

 استفاده از کینوا به عنوان جایگزین برنج سفید

برای پخت این محصول گیاهی می‌ توانید از روش‌ های مختلفی استفاده کنید. به عنوان نمونه می‌ توانید آن را با آب، نمک، آبلیمو و مقدار کمی روغن زیتون بپزید. همچنین برای بهتر شدن طعم آن می‌ توان مقداری سیر نیز به آن اضافه نمود. اگر کینوا به عنوان جایگزین برنج مورد استفاده قرار می دهید آن را به همراه خورشت سرو نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد