شناسه خبر: ۹۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

اگر بیشتر از 8 ساعت بخوابید، میمیرید!

خواب کافی برای سلامتی همواره مورد تایید بوده، اما زیاده‌روی در خواب میتواند سلامت قلب را تهدید کند.

خواب زیاد

پر بازدید

ترینی‌ها :

خوابیدن زیاد به طور مستقیم موجب مرگ فرد نمی‌شود، اما گذراندن مدت زمان طولانی در رختخواب می‌تواند نشانه وجود یک بیماری نهفته باشد یا احتمال تشدید بیماری فعلی فرد را افزایش دهد. درست است که ما باید به طور کافی هفت یا هشت ساعت را در خواب سپری کنیم اما خواب بیشاتر از 8 ساعت ممکن عارضه های جسمی و روانی در بدن ما ایجاد کند.

محققان اظهار داشتند: درصورتیکه مدت زمان خواب از هشت ساعت بیشتر شود باید به پزشک مراجعه کرد و فاکتور‌های خطرزای سلامت قلب-عروق و آپنه خواب مورد بررسی قرار بگیرد.

۱۰ ساعت خوابیدن در طول شب با افزایش ۳۰ درصدی مرگ زودهنگام و افزایش خطر مرگ ناشی از سکته مغزی و قلبی مرتبط است.

عارضه جسمی و روانی ناشی از خواب زیاد:

  • کاهش تمرکز

بر اساس تحقیقات انجمن طب سالمندان آمریکا، خواب مزمن و طولانی مدت می تواند تاثیرات منفی بر روی تمرکز در انجام کارهای روزمره داشته باشد.

  • افسردگی

خواب زیاد و افسردگی می توانند علت و معلول هم باشند به این معنی که هم افسردگی منجر به خواب طولانی مدت می شود و هم خواب بیش از حد، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. افراد مبتلا به پرخوابی دو برابر بیش از سایرین در معرض خطر افسردگی هستند.

میزان خواب کافی برای هر فرد چقدر است؟

  • افزایش وزن

 تحقیقات نشان می دهد کم خوابی به میزان 27 درصد و خواب زیاد به میزان 25 درصد خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهد. مسلما زمانی که شما بیشتر می خوابید، کمتر تحرک دارید و در نتیجه کالری کمتری هم می سوزانید.

  • خطر ابتلا به دیابت

 هر چه افراد بیشتر بخوابند، بیشتر مستعد اضافه وزن می گردند و اضافه وزن مقاومت به انسولین را افزایش می دهد که نتیجه آن نیز افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو است. خواب بیش از حد اختلالاتی را در متابولیسم گلوکز به وجود می آورد و حساسیت به انسولین را کاهش می دهد

  • خستگی تمام وقت

 ساعت بیولوژیکی بدن نیاز به برنامه ثابتی دارد. اگر خواب و بیداری تان زمان مشخصی ندارد، کارایی تان را نیز از دست می دهید.درست است که آخر هفته ها و روزهای تعطیل برنامه خواب همه به هم می ریزد اما با این حال باید سعی کنید زمان خواب و بیداری تان را تنظیم کنید. نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهند افرادی که ساعت مشخصی برای خواب و بیداری ندارند حتی اگر زیاد هم خوابیده باشند، باز هم احساس خستگی می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد