شناسه خبر: ۹۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

آهنگ گوش بدید تا آلزایمر نگیرید!

موسیقی درعملکرد مغز اثر مثبت دارد که افراد با موسیقی گوش دادن می‌توانند از آلزایمر پیشگیری کنند.

تاثیر موسیقی بر آلزایمر

پر بازدید

ترینی‌ها :

اخیراً یکی از درمان‌هایی که بررسی شده موسیقی درمانی عصبی است. موسیقی درمانی کمی مانند فیزیوتراپی یا گفتاردرمانی عمل می‌کند که هدف آن کمک به بیماران برای مدیریت علائم و بهبود عمل‌کرد در زندگی روزانه است. در دوره درمان برای بازیابی مهارت‌های عملکردی از تمرین‌های موزیکال و ریتمیک استفاده کرده تا به بیماران کمک کنند.

افراد زمانی‌که موسیقی موردعلاقه خود را گوش می‌دهند متوجه واقعیت این مسئله نمی‌شوند اما موسیقی به‌طور ناخودآگاه روی مغز انسان اثر شگفت انگیزی می‌گذارد. تحقیقات نشان داده اغلب آواز خواندن، گوش دادن موسیقی یا نواختن ساز به‌طور هم‌زمان ناحیه‌های متعدد مغز که نقش کنترل گفتار، حرکت، ادراک، حافظه و احساسات را برعهده داشته فعال می‌کند. همچنین موسیقی ماده مغز را به‌طور فیزیکی افزایش داده که می‌تواند به ترمیم مغز کمک قابل‌توجهی کند.

چی بخورم که آلزایمر نگیرم؟ | راه ساده اما موثر برای پیشگیری از آلزایمر

موسیقی حتی در قسمت‌هایی اثر می‌گذارد که مغز درآن قسمت‌ها عملکرد پایینی دارد و آن‌طور که باید کار نمی‌کند. در کسانی‌که آلزایمر دارند موسیقی باعث شده که واکنش شدیدی در بدنشان برانگیخته شود و همچنین به بیماران کمک می‌کند تا به خاطراتی که درگذشته از دست داده‌ دسترسی پیدا کنند.

شواهدی از بیماران وجود دارد که از آسیب مغزی رنج می‌برند و توانایی صحبت کردن را از دست داده اما با پخش موسیقی همچنان می‌توانند آواز بخوانند. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد